موضوعات داغ

استراتژی محکم فولکس واگن برای تسلط بر بازار خودرو چین

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بنابر اظهار نظر یکی از اعضای عالی رتبه فولکس واگن، با وجود آن که این شرکت در مدت گذشته دوران پر نوسانی را تجربه کرده است، همچنان به عرضه خودروهای SUV به بازار چین ادامه می دهد. در ماه می گذشته، برای اولین بار میزان فروش خودروهای شاسی بلند این برند در چین، از فروش خودروهای سدان پیشی گرفت و موفقیت آمیز بودن این استراتژی فولکس واگن را تایید کرد.
استفان وولنشتاین، مدیر عامل فولکس واگن چین از این روند اظهار رضایت می کند و می گوید: اگر شما به آمار فروش خودروسازان مختلف در چین نگاه کنید، متوجه خواهید شد که فروش آن ها در سال جاری میلادی کاهش داشته است، درصورتی که ما به رشد خود ادامه داده ایم. سدان ها به عنوان یک محصول سنتی، 45 درصد از فروش محصولات فولکس واگن را به خود اختصاص داده اند، اما این شرکت با پیاده سازی یک استراتژی میان مدت، سعی در افزایش فروش خودروهای شاسی بلند به عنوان ستون دوم فروش خود در چین دارد که تا کنون توانسته این برنامه را با موفقیت جلو ببرد.
فولکس واگن برنامه دارد تا به بزرگترین فروشنده خودروهای SUV در چین تبدیل شود و تا سال 2021، محصولات این شرکت اعم از سدان و شاسی بلند به پیشگامان فروش در این بازار بزرگ و پر جمعیت تبدیل شوند. میزان فروش کلی محصولات فولکس واگن در شش ماهه اول سال جاری میلادی، بالغ بر 1.48 میلیون دستگاه خودرو بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 6.3 درصد رشد را نشان می دهد. انتظار می رود تا در زمان باقی مانده از سال 2018، فولکس واگن چهار مدل شاسی بلند جدید وارد بازار کند و نخستین مدل آن، فولکس واگن T-Roc خواهد بود که در خطوط تولید شرکت فاو مونتاژ شده و به بازار عرضه می شود. مطابق برنامه، فولکس واگن باید تا سال 2020 میلادی دوازده مدل SUV را در چین عرضه کند تا بتواند حاکمیت خود را تا سال 2022 حفظ نماید.
البته فولکس واگن کار راحتی در پیش ندارد، رقبای مختلف از اروپا و آمریکا محصولات خود را به این بازار عرضه می کنند و سرعت رشد خودروسازان بومی چینی، قابل توجه بوده و می توانند فولکس واگن را به چالش بکشند. به همین خاطر فولکس واگن همگام با توسعه خودروهای SUV، مدل های تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی را نیز گسترش خواهد داد و تا سال 2020، ده مدل خودروی تمام الکتریکی یا پلاگین هیبریدی را در چین عرضه خواهد نمود. شریک اصلی فولکس واگن در این برنامه های توسعه، گروه فاو خواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/29
خودروسازان مایادبگیرند عوض اینکه به طرز صحیح کارکنند وهرگونه کم فروشی وکم کاری وتوقع سودهای آنچنانی رانداشته باشند تابتوانند درمحیط کاری صحیح وجدان رادرنظربگیرند کم کاری و سودهای آنی را سرلوحه کارخودقرارداده اند(نمونه اش مدتی حذف شیشه لچکی درب عقب وبعدا حذف زه روی دربهای پراید) وبااینکارها عملا مشتریان خودرا ناراضی کرده وراه رابرای چینی ها باز گذاشته اند وفعلا بجای اینکه خودبتوانند محصولی باکیفیت وملی تولید کنند مشغول مونتاژ اتومبیلهای چینی شده اند ودراصل صنعت خودروی کشور را در ورطه نابودی قرارداده اند (اگربگوییم بخاطر تحریم ها چینی مونتاژ میکنند) گزاف گفته ایم چون چند سالی است مشغول مونتاژ خودروهای چینی هستند واین قاعده‌درخودروسازی های خصوصی ماهم بعنوان یک اصل مدنظرقرارگرفته است سوال اینجاست چرااینقدرکم کاری وندانم کاری میشود که سودی که ملت ایران باید ازآن بهره ببرد ازاین ملت دریغ وبه چینی ها میرسد آنها حدود۱۵ سال است به صنعت خودرو روآورده اند ولی ما حدود ۶۰ سال است دراین حرفه مشغول هستیم چرا ضرب المثل چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است را فراموش کرده ایم مسئله جز رانت وسود های باد آورده چیز دیگری نمیتواند باشد