موضوعات داغ

مقایسه کیا سراتو 2018 و هیوندای النترا 2018؛ سدان های اقتصادی محبوب کره ای - بخش دوم

عکس مطلب اول
کیا سراتو (فورت) مدل 2018 و هیوندای النترا مدل 2018 سدان های کوچک اقتصادی هستند و مخصوص افرادی طراحی شده اند که در جستجوی خودروهای ارزان قیمت هستند. البته این موضوع به این معنا نیست که سراتو و النترا خودروهای رده پایین و بی کیفیتی هستند. با اینکه مدل های پایه این دو خودرو به خاطر پایین نگه داشتن قیمت امکانات زیادی ندارند ولی اگر رده های تجهیزاتی بالاتر آنها را انتخاب کنید از امکانات فراوانی بهره مند می شوید.
کیا سراتو مدل 2018 نسل دوم این خودرو است که با کد YD در سال 2014 معرفی شد و در سال 2017 فیس لیفت شد. هیوندای النترا نسل ششم که در این مقاله به آن می پردازیم با کد AD شناخته می شود و در سال 2016 معرفی شد. این نسل النترا برخلاف نسل قبلی از طراحی محافظه کارانه تری برخوردار شده و بیشتر شبیه خودروهای فست بک است. سراتو و النترا 2018 در محل یکسانی تولید می شوند و پلتفرم های مشترکی دارند. بعضی از پیشرانه های این دو خودرو نیز مشترک است. مدل های موجود در ایران مجهز به موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس 6 دنده اتوماتیک هستند. النترا از سابقه طولانی تری نسبت به سراتو برخوردار است زیرا اولین نسل آن در سال 1991 معرفی شد در حالی که نسل اول سراتو در سال 2009 معرفی شد. اخیرا نسل سوم سراتو با کد BD نیز رونمایی شده است که به عنوان مدل 2019 به فروش می رسد. رقبای اصلی این دو سدان کره ای خودروهایی مانند مزدا 3 و هوندا سیویک هستند.
کیا سراتو و هیوندای النترا خودروهای مشابهی هستند ولی تفاوت هایی بین آنها وجود دارد که یکی از آنها را به گزینه برتر تبدیل می کند. در این مقاله نگاه دقیق تری به این دو خودرو می اندازیم تا مشخص شود کدام یک از این دو سدان کوچک با قیمتی در حد توان مالی خریداران، امکانات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می دهد. در این بخش از مقاله برنده نهایی تعیین می شود.

6 – فضای حمل بار
کیا سراتو

کیا سراتو

شاید برای خریداران سدان های کوچک فضای حمل بار اولویت نداشته باشد ولی با این حال باز هم نیاز برای حمل مقدار معینی بار وجود دارد. برای حمل کیسه های خرید روزانه، وسایل کودکان یا اسباب یک سفر خانوادگی به انعطاف پذیری برای حمل بار در یک خودروی سدان نیاز دارید.
هیوندای النترا و کیا سراتو هر دو مجهز به صندلی عقب با قابلیت تاشدن با نسبت 40/60 هستند تا بتوان اشیایی که طول زیادی دارند را در محل نشستن سرنشینان در عقب کابین قرار داد. اگر صرفا فضای صندوق بدون خواباندن صندلی ها مدنظر باشد سراتو 421 لیتر ولی النترا 399 لیتر فضا برای حمل بار دارند که از این نظر سراتو برتری اندکی به النترا دارد.

7 – کابین
کابین هیوندای النترا

کابین هیوندای النترا

امکانات استاندارد مدل پایه سراتو شامل قابلیت تنظیم زاویه و ارتفاع ستون فرمان و تنظیم فاصله غربیلک فرمان تا داشبورد، صفحات ضد سایش برای رکاب های جانبی درها، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت همراه با تریم های پارچه ای است. مدل برتر EX سراتو از امکانات اضافه ای از قبیل صندلی های چرمی گرمکن دار، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو کاناله و صندلی سفارشی برای راننده با قابلیت تنظیم برقی در 10 جهت برخوردار است.
مدل پایه النترا با مدل پایه سراتو قابل قیاس است ولی تنوع وسیع تر مدل های النترا این امکان را فراهم می کند تا بدون اینکه سراغ مدل های گران تر بروید با انتخاب مدل هایی با رده تجهیزاتی متوسط از امکانات گسترده تری نسبت به مدل پایه برخوردار شوید. مدل Value Edition در جایگاه میانی مدل های النترا قرار دارد و مجهز به صندلی های جلوی گرمکن دار، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو کاناله و سانروف برقی با قابلیت باز و بسته شدن به صورت کشویی و زاویه دار است. پوشش چرمی برای صندلی ها و تزئینات چرمی برای رودری ها از مدل اسپرت النترا شروع می شود. مدل برتر لیمیتد النترا به صورت استاندارد مجهز به صندلی راننده با تنظیمات برقی است و امکان سفارش سیستم گرمایش برای صندلی های عقب آن نیز وجود دارد. برنده این بخش النترا است.

8 – فضای کابین
کابین کیا سراتو

کابین کیا سراتو

النترا و سراتو هر دو ظرفیت حمل 5 سرنشین را دارند ولی هیچ یک از آنها خودروهای جاداری نیستند. با اینکه در قسمت عقب این دو خودرو فضا برای نشستن سه نفر وجود دارد ولی بهتر است در سفرهای طولانی فقط دو فرد بالغ در قسمت عقب کابین بشینند. فضای سر برای سرنشینان عقب سراتو 94.7 سانتی متر و فضای پای آنها 91.1 سانتی متر است. فضای سر برای سرنشینان عقب النترا با سراتو یکسان است ولی فضای پای سرنشینان عقب آن 90.6 سانتی متر است که اندکی کمتر از سراتو است.
در فضای نشیمنگاه صندلی ها اختلاف بیشتری بین این دو خودرو وجود دارد. این فضا در صندلی های عقب سراتو 134.8 سانتی متر است در حالی که فضای نشیمنگاه صندلی های عقب النترا فقط 131.9 سانتی متر است که باعث می شود محدودیت فضای بیشتری برای سه فرد بالغ در قسمت عقب کابین وجود داشته باشد. علاوه بر این، کیا سراتو فضای سر بیشتری برای سرنشینان جلو دارد زیرا این فضا در سراتو 99.3 سانتی متر و در النترا 98.5 سانتی متر است. برنده این بخش سراتو است.

9 – سیستم سرگرمی
سیستم سرگرمی هیوندای النترا

سیستم سرگرمی هیوندای النترا

امکانات استاندارد کیا سراتو شامل رادیو با قابلیت دریافت امواج AM/FM و پخش CD، سیستم صوتی با 4 بلندگو و بلوتوث است. اپلیکیشن های اندروید اتو و اپل کار پلی جزو آپشن های سفارشی مدل پایه هستند ولی در بقیه مدل ها به صورت استاندارد وجود دارند. امکان سفارش سیستم ناوبری فقط برای مدل برتر EX وجود دارد.
امکانات سرگرمی استاندارد النترا نیز مانند سراتو شامل رادیو با قابلیت دریافت امواج AM/FM و پخش CD، سیستم صوتی با 4 بلندگو و بلوتوث است. اپلیکیشن های اندروید اتو و اپل کار پلی در مدل پایه النترا ارائه نمی شوند اما در بقیه مدل ها به صورت استاندارد وجود دارند. در این بخش باز هم تنوع وسیع تر مدل های النترا امکانات بیشتری را ارائه می دهد. مدل های متوسط النترا مجهز به صفحه نمایش 7.0 اینچی برای سیستم صوتی و سیستم صوتی با 6 بلندگو هستند و مدل برتر لیمیتد مجهز به صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی همراه با سیستم ناوبری و سیستم صوتی با 8 بلندگو است. بنابراین برنده این بخش النترا است.

10 – رای نهایی
هیوندای النترا

هیوندای النترا

این یک رقابت نزدیک بین دو خودروی بسیار مشابه است ولی هیوندای النترا 2018 برنده این رقابت است. تنوع گسترده مدل های آن طیف وسیع تری از انواع پیشرانه ها و آپشن ها را به خریداران ارائه می دهد. مدل Eco النترا نه تنها خودروی ارزان قیمتی است بلکه مصرف سوخت بسیار پایینی دارد که باعث می شود با توجه به افزایش قیمت سوخت، در دراز مدت نیز خودروی کم هزینه تری باشد.
کیا سراتو نیز مزایای مخصوص به خود مانند فضای حمل بار بیشتر، کابین جادارتر و نتایج سازگارتر آزمون های تصادف را دارد. اما این مزایا در حدی نیست که باعث برتری آن به النترا شود زیرا النترا در مجموع خودروی کامل تری است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد