موضوعات داغ

احتمال ترخیص 14 هزار دستگاه خودرو وارداتی تا دو هفته آینده

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرده است که با پیگیری این انجمن به زودی شاهد ترخیص 14 هزار دستگاه خودرو وارداتی خواهیم بود.
تقریبا 4 ماه میشود که واردات خودرو به کشور ممنوع شده و در طی این مدت اخبار گوناگونی در این باره پخش شده است. بعضی از این اخبار در حد شایعه بوده و بعضی دیگر نیز به در حد مذاکرات بی‌نتیجه بر زمین ماندند و ممنوعیت واردات خودرو را 4ماهه کردند.
اما حالا خبر از ترخیص 14هزار دستگاه خودرو از گمرکات کشور به گوش می‌رسد و گفته می شود خودروهای در گمرک مانده با ورود به بازار، بخشی از التهاب بازار خودروهای وارداتی را کاهش دهند.
با ممنوعیت واردات خودرو، بازار خودروهای وارداتی به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و کمبود خودرو التهاب فراوانی را برای این بازار به همراه آورد.ممنوعیت واردات خودرو سبب شد بسیاری از افراد با احتکار و عرضه نکردن خودرو قیمت خودروهای صفر و کارکرده خارجی را بیش از انتظار افزایش دهند.
به نقل از دنیای خودرو، مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ضمن تایید و اعلام خبر واردات 14هزار خودرو خارجی به کشور توضیح داد پس رایزنی هایی که در رابطه با خودروهای موجود در گمرکات کشور با مسئولان سازمان توسعه تجارت انجام دادید سرانجام توافق شد تا این خودرو ها ترخیص و به بازار عرضه شوند.
به گفته او ترخیص خودروها موردبحث نهایتا تا 2 هفته آینده صورت خواهد پذیرفت. مجوزهای نهایی ترخیص نیز حداکثر تا پایان این هفته صادر خواهد شد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تعداد دقیق خودروهای موجود در گمرک را 14هزار و 50دستگاه، اعلام و خاطرنشان کرد: خودروهای مذکور به دو دسته تقسیم می شوند. بخش اول مربوط به خودروهایی که با ارز دولتی وارد شده اند و بخش دیگر خودروهایی در بر می گیرد که با ارز آزاد و پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز به کشور وارد شده‌اند. البته دراین‌بین خودروهایی هم هستند که مالکان آنها برای ترخیص باید مابه‌التفاوت نرخ ارز را پرداخت کنند. به گفته دادفر 4هزاردستگاه خودرو با استفاده از ارز دولتی وارد و ترخیص می‌شوند و 10هزار دستگاه نیز با ارز آزاد به کشور وارد شده‌اند.
وی اظهار امیدواری کرد که ورود خودروهای در گمرک‌مانده به کشور بخشی از التهابات بازار خودروهای خارجی را که به‌واسطه عدم توازن بین عرضه و تقاضا ایجادشده است، از بین برود و شرکت‌های واردکننده خودرو نیز بتوانند به تعهدات فروش خود جامه عمل بپوشانند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/30
الان پدر همشون تو اون آفتاب تابستون درومده
احتمالا رنگ و تودوزی ماشینا آسیب جدی دیدن
1397/8/1
بسیار هوشمندانه است! حال که به تحریم های جدید آمریکا نزدیک میشیم و احتمال افزایش قیمت مجدد خودروهای وارداتی دور از ذهن نخواهد بود، با تزریق این 14هزار دستگاه میشه قیمت رو تا مدتی ثابت نگه داشت. ولی مسلما این شرایط ماندنی نیست و مجددا تا انتهای سال باید منتظر افزایش مجدد قیمت ها باشیم. گرچه که همین خودروها پس از گذشت تقریبا یکسال و نیم خوابیدن زیر آفتاب و باران صدمه دیدن (رنگ، چرم، باتری، لاستیک، سانروف، سروصدای اتاق). جالب اینجا که اون 4هزار دستگاه رو چه اشخاصی توانستند با ارز دولتی وارد کنند؟ چون با احتساب دلار 4200 تومانی و خودروی پرفروشی مانند سانتافه 30000 دلاری و احتساب هزینه گمرکی، حدودا این خودرو به مبلغ کمتر از 300 میلیون تومان ترخیص خواهد شد و اگر اختلاف قیمت 350 میلیونی در بازار رو در 4هزار خودرو ضرب کنیم به عدد باورنکردنی 1400 میلیارد تومان میرسیم!!! ضمنا برای 10هزار دستگاه خودروی دیگر بایستی بطور متوسط 3هزار میلیارد تومان به دولت پرداخت شود!!!
1397/8/1
در کشور حسین قلی خانی .. دولت و وزیر فاسد صنعت و معدن در راس قاچاق و راندخوارای است از دلار گرفته تا خودرو.. امروز که 5 خانواده وارد کننده دیگر امید به فروش بیشتر خودروهای خود با قیمت های نجومی ندارنند چراغ سبز را به وزیر نشان داده تا چند تا خودرو وارد بشود نگویند مملکت مافیایی است
1397/8/1
دوست عزیز هیچ دلیلی نداره دیگه که قیمتا بخواد گرون تر شه.تحریم شیم مگه قرار 13 ابان یهو سد منفجر شه؟همین الانم قیمتای ماشینا اینقد بالا هست که کمتر کسی میتونه بخره واقعا بخواد بالاتر این بره دیگه گور خودشون رو کندنهمین الانم گور خودشون رو کندن.امیدوارم دولت به خودش بیاد و دست از دزدی برداره تا وضع همه بهتر شه
1397/8/2
علیرضای عزیز:
لیست تحریم های ایران در مردادماه
۱- خرید‌ و‌ فروش اسکناس یا اسناد مبتنی بر دلار از سوی دولت ایران
۲- خرید‌ و‌ فروش طلا و سایر فلزهای گرانبها، خرید، تامین یا انتقال فلزاتی نظیر گرافیت
۳- فلزات خام یا نیمه‌خام مانند آلومینیوم و آهن، زغال‌سنگ و نرم‌افزارهای مورد استفاده از سوی صنایع ایران
۴- افتتاح حساب ریالی در خارج از مرزهای ایران و مبادله ریالی با ارقام قابل‌توجه
۵- تامین مالی خارجی و خرید اوراق منتشرشده از سوی دولت ایران
۶- خودروسازی ایران
۷- خرید‌ و‌ فروش و تامین قطعات هواپیما
۸- فرش مواد خوراکی تولید شده در ایران
۹- فعالیت بندرگاهی، کشتیرانی و صنایع کشتی‌سازی ایران از جمله خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی جنوب و شرکت‌های وابسته
۱۰- مبادلات نفتی و هرگونه خرید مواد پتروشیمی از ایران، شرکت ملی نفت، نفتیران و شرکت ملی تانکرسازی ایران
۱۱- هر گونه مبادله مالی بین موسسات مالی بین‌المللی با بانک مرکزی ایران یا موسسات مالی ایرانی
۱۲- منع سرمایه‌گذاری در بخش انرژی
۱۳- همکاری با ایران در قالب تعهدات خدماتی، بیمه‌ای و بیمه اتکایی
ایالات متحده آمریکا همچنین واردات فرش و مواد غذایی مانند پسته از ایران و صادرات هواپیماهای تجاری و قطعات و خدمات آن به ایران را نیز ممنوع اعلام کرد.
لیست تحریم های ایران در آبان ماه
1- تحریم معامله با بخش‌های کشتی‌رانی و کشتی‌سازی ایران و عاملان بنادر ( IRISL ) شامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، خطوط کشتیرانی جنوب و وابستگان به آنها
2- تحریم مربوط به معامله با شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی نفت‌کش ایران NITC ، شرکت بازرگانی نفت ایران (نیکو NIOC / NICO) ) و از جمله خریداری نفت، محصولات نفتی یا محصولات پتروشیمی از ایران
3- تحریم‌های مربوط به مبادلات موسسات مالی خارجی با بانک مرکزی ایران و موسسات مالی ایرانی که به موجب بند 1245 قانون اختیارات دفاع ملی برای سال مالی 2012 NDAA در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند
4- تحریم‌های مرتبط با ارائه خدمات پیام‌رسانی مخصوص مالی به بانک مرکزی ایران و دیگری موسسات مالی ایران که در بند 104 قانون CISADA درباره آنها توضیحات لازم آمده است
5- تحریم‌های مربوط به ارائه خدمات پذیره‌نویسی، بیمه یا بیمه اتکایی و تحریم‌های مربوط به بخش انرژی ایران
علاوه بر این، حداکثر تا تاریخ 5 نوامبر 2018، دولت آمریکا تحریم‌ها علیه افراد خارج‌شده از «فهرست افراد ویژه مشخص شده و بلوک شده» (SDN) و سایر فهرست‌ها را بار دیگر اعمال خواهد کرد.

این مطالب (برگرفته از سایت خبری ایران آنلاین) یعنی سخت تر شدن اوضاع و جلوگیری از 80% درآمد ایران. امیدوارم خداوند قدرتش رو بهمون بده که از این شرایط سخت عبور کنیم و بقول فرمایش شما (که اون رو با منفجر شدن سد یکیش میکنید) چیزی گران تر از این نشود!