موضوعات داغ

بازی با جان مردم؛ رسالت مشترک خودروسازان و مسئولان صنعت خودرو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
ایران یکی از بالاترین تعداد تصادفات رانندگی در جهان را داراست که بر اساس برخی آمارها سالانه حدود ۸۰۰ هزار تصادف رانندگی در این کشور رخ می دهد و بر اساس همین آمارها ایران در رتبه هشتم مرگ و میر جاده ای قرار دارد که البته این هم به شرایط جاده ها و هم به ایمن نبودن خودروهای تولید داخل بر میگردد . وقتی شما به دنبال خریدن خودروی جدید هستید ایمنی نقش مهمی در تصمیم گیری شما ایفاء خواهد کرد. مطمئنا درجه ایمنی خودروهای خارجی موجود در ایران از خودروهای وطنی ضریب خطای کمتری دارد . وقتی راننده و دیگر سرنشینان احساس ایمنی داشته باشند از مسافرت و رانندگی حتی در " حین ماموریت" لذت بیشتری خواهند برد . دفاع از حقوق مصرف کنندگان و نو آوری در کنار هم سطح وسیعی از ایمنی خودرو ها را فراهم میکند که این فن آوری جدید جان هزاران نفر را نجات داده است ، رشد تقاضای مصرف کنند ها در این سال های اخیر باعث ورود بیشتر خودروهای خارجی ایمن به ایران شد که البته با تصمیمات یک شب دولت ایمنی هم رخت باید بست . چالش کنونی حمایت از حقوق مصرف کنندگان یا حمایت از تولید کنندگان خودرو که خودروهایشان به ارابه مرگ در جاده ها معروف هستند بر میگردد. نکته جالب اینجاست " واردات خودرو کلا ممنوع اعلام میشود" اما همین خودوهای ایمن که توسط وارد کنندگان که با مجوز قانونی که این روزها به چشم خائن به کشور دیده میشوند وارد شده است جان افراد نظر کرده را از مرگ نجات داده . سوال اینجاست آیا استفاده از خودروهای ایمن فقط برای قشر خاصی تعریف شده است یا مردم عادی نیز می توانند شانسی برای حفظ جان خود در تصادفات رانندگی داشته باشند؟

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/28
نمی دانم سالهاست این فکر با منه، طبقات آدم ها فقط
مختص هندوستان نیست و با شدت بیشتر در ایران قابل مشاهده است. مثلا در همین مقوله خودرو، تصادف، مردن، زخمی شدن، قطع عضو شدن، ویلچر نشین شدن و ... مال ما فقیر فقراست.
1397/8/28
با سلام و تشکر بابت طرح موضوع ایمنی خودروها
با توجه به شرایط جاده ها در ایران که شامل نبود استانداردهای لازم است( مانند خرابی اسفالت- وجود تقاطع در اتوبان -وجود پیچها با دایره کوتاه -کمبود علام ایمنی- وجود سرعت گیرهای زیادو غیره)و نیز فرهنگ رانندگی در ایران (ظاهرا چراغ راهنما یک اپشن بدون کاربرد است-فاصله ایمنی در سرعتهای مختلف اصلا رعایت نمیشود -تابلو محدودیت سرعت جای خود را به عرف رانندگی عده ای قانون شکن داده است-عدم بازدید خودروها از نظر باد لاستیک و نوع و عمر ان و سیستم ترمز وغیره)به نظر میرسد حتی با داشتن حداکثر ایمنی در خودرو باز هم تلفات انسانی کاهش نیافتنی است.
1397/8/28
نیاز نیست حتی بوکسور باشید فقط کافیه یک مشت به درب پراید بزنید... بعد فکر کنید یک نیروی چندصدبرابری با شتاب بزنه به همین در !!!
روحشون شاد
1397/8/29
به یاد آرزوهایم سکوتی میکنم بالاتر از فریاد...
1397/8/29
صدا از همه در میاد اما از رسانه ها و روزنامه ها در نمیاد
حتی مردم هم خودشون اقدامی بابت این خودروسازها نمی کنند
1-جاده های غیر اصولی(مسئول مدیران)
2-نبود فرهنگ رانندگی(مسئول مدیران و به کار نبردن آموزش صحیح و قاطع قوانین)
3-خودروهای اشغال و مدیران آدم های سودجو که لعنت خدا بر اونها
آرزوی هر روز من نابود شدن این شیطان های روی زمین هستش...
1397/8/29
دوستان این عکس مربوط به فیلم تست سمند در انگلستان هست
قبل از این تست برای این ماشین که با موتور tu5 بود فقط 500 پوند قیمت خورد. حدود 7 میلیون.
بعد از تست که تصویر بالا گویاست...
خداوکیلی به نظر شما چقدر باید برای خرید این ماشین پول زحمتکشی بدیم.
از پراید و تیبا و... حرف نمیزنیم...
این خودروی ملی...
1397/8/30
سرعتی در لحظه برخورد با مانع، فقط 64 کیلومتر در ساعت بود. تازه خود مانع تخریب شونده ست...
همه فیلمشو ببینید...
1397/8/29
خودروسازان داخل سرانجام به نابودی خواهند رسید بخاطر اینکه سو استفاده کردن و من و فقط همین یک نفر هم ازشون نخره کافیه من از خودم شروع میکنم من نمیخرم حالا بگذار هشتاد میلیون برم بخرند به من چه خود کرده را تدبیر نیست
1397/8/29
ای کاش اینقدر که به فکر گرانی خودرو بودید کمی هم
به کیفیت و ایمنی و مصرف سوخت انها هم توجه می کردید!