موضوعات داغ

مرسدس بنز C55 با کیت واقعی AMG، هشت سیلندر کمیاب!

عکس مطلب اول
مقدمه
مرسدس بنز کلاس C از سال 1994 به طور رسمی در بازار حضور دارد و از اولین نسل خود تا آخرین نسل آن در بازار ایران عرضه شدند. دومین نسل این خودرو با کد اتاق W203 اما در بازار کشور شناخته شده تر است چون در ناوگان پلیس نیز مورد استفاده قرار گرفت و همین سبب شد تا همه روزه آن را در خیابان مشاهده کنیم. پس از آن هم اتاق جدیدتر W204 معرفی شد که با ظاهر اسپرت خود توانست خریداران جوان را جذب برند مرسدس بنز کند و در کدها و کیت های مختلفی نیز در بازار ایران ارائه شد. کد های اتاق W204 در بازار ایران از C180 تا C350 را در بر می گرفتند اما نسل دوم یعنی اتاق W203 مورد بحث ما در کدهای C180، C200، C240، C230 و C350 در بازار عرضه شد. مدل هایی که پلیس مورد استفاده قرار داد از نوع C240 بودند که دارای موتور 6 سیلندر 2.6 لیتری بودند. موتور این مدل 170 اسب قدرت و 240 نیوتون متر گشتاور دارد و در مدل های نیروی انتظامی از گیربکس 6 دنده ی دستی بهره مند بودند.

مرسدس بنز C55 AMG

مرسدس بنز C55 AMG

اتاق W203 از سال 2001 تا 2007 روی خط تولید مرسدس بنز بود و در زمان خود سرآمد ایمنی، مهندسی و کیفیت در کلاس خود به شمار می‌رفت به طوری که هنوز نیز بسیاری از بنز سواران این اتاق را با کیفیت ترین مدل C کلاس می دانند. قوی ترین نسخه ی این خودرو مدل C55 AMG بود که به تعداد انگشت شماری وارد بازار کشور شده است. در ادامه به یکی از همین نمونه های خاص خواهیم پرداخت که با وجود قدیمی بودن حسابی می تواند خودروهای اسپرت روز بازار را اصطلاحا دود دهد و پشت سر بگذارد.

نگاه نخست

مرسدس بنز C55 AMG

مرسدس بنز C55 AMG

این مدل در سال 2004 به عنوان جایگزین مدل C32 AMG معرفی شد. C55 AMG از یک موتور V8 با حجم 5.4 لیتر بهره می برد. از نظر ظاهری این هیولای شکیل و کت و شلوار پوش را می‌ توان از لنزهای چراغ شفاف، سپر جلوی متفاوت و ورودی های هوای بزرگ تر شناسایی کرد. در نمای داخلی نیز پشت آمپرها، اهرم تعویض دنده و کنترلرهای سیستم تهویه ی این مدل با نسخه های دیگر تفاوت دارند.

ابعاد و اندازه ها

مرسدس بنز C55 AMG

مرسدس بنز C55 AMG

مدل قدیمی تر C32 AMG از موتور کوچک تر 6 سیلندر استفاده می کرد پس برای جای دادن موتور بزرگ 8 سیلندر در مدل C55 باید تغییراتی در اتاق C کلاس داده می شد. در ابتدا مهندسین مرسدس بخش جلویی شاسی را 8 میلیمتر پهن تر کردند تا پذیرای موتور V8 باشد. در سایر بخش ها هم C55 در مقایسه با C32 دارای 83 میلیمتر طول بیشتر، 16 میلیمتر عرض بیشتر و 3 میلیمتر ارتفاع کمتری است. ابعاد کلی این مدل به ترتیب طول، عرض و ارتفاع 4611، 1744 و 1412 هستند. فاصله ی محوری این دو مدل البته بدون تغییر باقی مانده و 2715 میلیمتر است. وزن C55 AMG نیز 1635 کیلوگرم است.
مدل C55 AMG در کنار مدل جدید C63 اتاق W205 تنها خودروهای AMG هستند که پلتفرم آنها با مدل استانداردشان فرق دارد. مدل C63 جدید نیز دارای محفظه موتور بزرگتری است و با مدل عادی خود تفاوت دارد.

ایمنی
مرسدس بنز W203 از ایمن ترین خودروهای عصر خود است. این مدل به صورت استاندارد به امکاناتی همچون ایربگ های جلو، ایربگ های جانبی داخل درهای جلو و عقب، ایربگ های پرده ای، ترمز ضد قفل، سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش و کمربند ایمنی پیش کشنده مجهز است در مدل C55 AMG باید به پشت سری های فعال نیز اشاره کرد. این خودرو در سال 2002 در تست تصادف NCAP توانسته پنج ستاره ایمنی دریافت کند.

مرسدس بنز C55 AMG

مرسدس بنز C55 AMG

متوقف کردن این هیولای ظاهرا آرام بر عده ی سیستم ترمز قدرتمند AMG است که دیسک های آن در جلو 345 میلیمتر قطر و در عقب 300 میلیمتر قطر دارند. ضخامت دیسک های ترمز در نیز در جلو 30 میلیمتر و در عقب 22 میلیمتر است. کالیپرهای قدرتمند ترمز در جلو چهار پیستون و در عقب دو پیستون دارند.

امکانات

مرسدس بنز C55 AMG

مرسدس بنز C55 AMG

در قیاس با مدل C32 امکانات مدل C55 بیشتر است و از تجهیزات آن می توان به CD پلیر شش عددی، سیستم رهیاب ماهواره ای با نمایشگر 6.5 اینچی، چراغ های bi-xenon، چراغ های مه شکن روشن شونده در هنگام دور زدن، صندلی های برقی جلو با حافظه، گرمکن صندلی های جلو، پرده عقب برقی، پشت سری های برقی عقب، آینه های جانبی تاشوی برقی، تنظیم برقی فرمان، صندلی های اسپرت AMG، تودوزی آلکانترا و سنسورهای پارک اشاره کرد.

قلب آقای کمیاب
موتور V8 این مدل با حجم 5.4 لیتری اصلی ترین تفاوت C55 AMG با سایر مدل ها است و این خودرو را تبدیل به یک هیولای واقعی می کند. بیایید بیشتر با این موتور آشنا شویم. این موتور با کد M113 شناخته می شود و بعد ها گونه ای تکامل یافته از آن مجه به سوپرشارژر در سوپراسپرت مکلارن SLR نیز مورد استفاده قرار گرفت. این در حالی است که موتور C55 از نوع تنفس طبیعی است.

مرسدس بنز C55 AMG

مرسدس بنز C55 AMG

نکته‌ی اولی که با بالا زدن کاپوت متوجه خواهید شد دست ساز بودن موتور است که بر اساس فلسفه‌ ی یک مرد یک موتور AMG انجام می شود و نام و امضای تکنسینی که موتور را ساخته را می توان روی یک پلاک فلزی مشاهده کرد.
پیستون های آلومینیومی این موتور دارای روکش آهنی هستند. سرسیلندر و بلوک این موتور آلومینیومی بوده و دسته شاتون ها نیز به روش فورجکاری تولید شده اند. در هر سرسیلندر تنها یک میل سوپاپ قرار گرفته است پس با یک موتور از نوع SOHC روبرو هستیم. به ازای هر سیلندر 3 سوپاپ قرار داده شده که دوتای آنها سوپاپ ورودی و یکی سوپاپ خروجی هستند. میل سوپاپ موتور M113 توسط زنجیر تایم دوبل به حرکت در می‌ آید. ضریب تراکم این موتور 10.5 به یک است پس نباید خیلی به کیفیت سوخت حساس باشد.

مرسدس بنز C55 AMG

مرسدس بنز C55 AMG

در این موتور به ازای هر سیلندر دو عدد شمع تعبیه شده و مانیفولد هوا نیز از نوع طول متغیر بوده و از جنس منیزیم ساخته شده است.با این اوصاف قدرت نهایی موتور به 367 اسب بخار و گشتاور آن به 510 نیوتون متر می رسد. این اعداد حتی با معیارهای امروزی نیز بسیار قوی هستند و C55 AMG با شتاب صفر تا صد کیلومتر 5.2 ثانیه ای خود می تواند بسیاری از خودروهای روز بازار را به راحتی شکست دهد. البته در برخی منابع نیز شتاب این مدل را 4.7 ثانیه ذکر کرده اند.
در نهایت امکان دسترسی به حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت نیز وجود دارد که به صورت الکترونیکی محدود شده است.

مرسدس بنز C55 AMG

مرسدس بنز C55 AMG

گیربکس مورد استفاده در C55 AMG همانند بسیاری از مرسدس بنزهای دیگر آن سالها از نوع 5 دنده ی اتوماتیک است اما جالب است که دنده های پشت فرمان نیز در این مدل موجود هستند.
C55 AMG اولین خودروی AMG بود که از خروجی های اگزوز 4 تایی بهره مند بود و اولین محصول AMG نیز به شمار می رود که دارای سیستم خنک کننده ی دیفرانسیل است. رانندگی با C55 AMG تجربه ای فراموش نشدنی است به خصوص در ایران که اکثر خودروها حجم موتور پایینی دارند غرش موتور V8 این مدل لرزه بر اندام کم حجم های توربوی خیابان می اندازد.
پایداری خوب، سواری عالی، کیفیت مثال زدنی، ترمز های محکم و قوی، ایمنی بالا و صدای زیبای AMG مشخصه هایی از C55 هستند که آن را متمایز با سایر محصولات هم رده ی خود می کنند.
از گالری تصاویر این خودرو دیدن کنید.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/16
حالم رو خوب کرد. دمتون گرم.
1398/2/17
تک تک ماشین های بنز جواهراتی هستند بی بدیل...از بنز 180و قبل تر از اون گرفته تا میباخ...
من خودم یک w124 230e دارم...
بدون اغراق بعد از چند سال رانندگی باهاش باز هم هر روز صبح با ذوق استارت می زنم و برام جذابیت خاص خودش رو داره...
ماشین من حدود ۴۵۰ هزار کیلومتر راه رفته ولی هنوز که هنوزه اصلا تمایلی به تعویض اون با یک ماشین داخلی یا حتی چینی با ظاهر هایی به روزتر ولی کسل کننده ندارم.
تجربه ی رانندگی با هر کدام از محصولات بنز معتادکننده است... خودرو هایی که گویا فقط فلز نیستند بلکه به مانند انسان دو بعدی اند...بعدی روحی بعدی لذت بخش بعدی خیالی ...
از خودروبانک محترم استدعا دارم در صورت امکان خودروی بنز w116 450sel 6.9 را مورد بررسی قرار دهد...
بی شک این خودرو از بی نظیرترین خودرو های تاریخ جهان است.
متشکرم
1398/2/17
فروشیه داداش ؟
1398/2/17
سلام بسیار عالی
بنظرم بجای پرداختن به بازار خودرو کشور سعی کنید بیشتر ازین دست مقالات بزارید
بازار تکلیفش معلومه قیمت ها بالا میره کیفیت پایین
1398/2/18
دمتون گرم. اول صبح با دیدن متن و عکسهای این ماشین حسابی شارژ شدم. لامصب با آدم حرف می زنه این ماشین. کلا بنز یعنی زندگی رفاه آسایش همه چی. خودرو بانک دمت گرم
1398/2/18
صلابت ، کیفیت ، قدرت ، وقار
1398/2/18
سلام
اگر مالک قصد فروش داره و ماشین بی رنگ هست . یک ایمیل بزنید سپاس
1398/2/22
بسیار عالی و مفید بود ولی ای کاش برای مرسدسی مثل این یک فیلم هرچند کوتاه ساخته میشد تا مردم بیشتر با توانایی های این مراث با ارزش بنز آشنا بشن
1398/2/22
طرفدار های بی ام و کجان..
یه مقایسه بین این و ماشین های هم دوره اش گویای همه چیز هست