موضوعات داغ

گرد رکود بر وارداتی‌های پشت ویترین

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بازار خودرو امسال روزهای عجیبی را به خود دیده است. در این روزهای پایانی سال برعکس سال های گذشته نه تنها بر رونق بازار افزوده نشده بلکه رکود شدیدی سراسر آن را در بر گرفته است. رکود بازار خودرو تنها مختص خودروهای تولید داخل نیست بلکه خودروهای وارداتی با در نظر گرفتن افزایش قیمت سرسام آوری که تجربه کرده اند بیشتر از نبود مشتری و معامله رنج می برند.
اصلی ترین دلیلی که رکود بازار خودروهای وارداتی را توجیه می کند نبود ارز و تداوم ممنوعیت واردات خودرو است. این رکود به خصوص در این روزهای پایانی سال به چشم می خورد.
به نقل از سایت رسمی روزنامه دنیا خودرو و به گفته یکی از فعالان بازار خودروهای وارداتی بسته شدن 6 ماهه سایت ثبت‌ سفارش خودرو سبب شده که بسیاری از فروشندگان از فروش و عرضه خودرو به بازار دست بکشند و به این ترتیب روند افزایش قیمت خودروهای وارداتی شکل بگیرد.
با اعلام ممنوعیت واردات خودرو، تیر خلاص به پیکر نیمه‌جان این بخش از بازار زده شد چرا که این اتفاق باعث افزایش دو برابری قیمت خودروهای وارداتی در بازار شد و همین امر میزان معاملات صورت گرفته در بازار را به شدت کاهش داد.
به این ترتیب رکود فعلی بازار خودرو کاملا منطقی به نظر می رسد، بسیاری از خریداران خودروهای وارداتی به دلیل افزایش دوباره قیمت‌ها از خرید منصرف شده و دلال‌ها نیز به دلیل بالا رفتن تقاضا در روزهای پایانی اسفند، قیمت خودرو را به صورت پلکانی افزایش می‌دهند و همین اقدام موجب تشدید رکود در بازار می‌شود.
امید می رود هرچه سریع تر با مشخص شدن کامل تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک، شاهد کاهش التهابات و نوسانات قیمتی بازار خودروهای وارداتی باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد