موضوعات داغ

آلفا 4C، سبکتر و قدرتمندتر از قبل

عکس مطلب اول
اکثر شرکت‌های تیونینگ کننده اتومبیل به این موضوع اشاره می‌کنند که خودروهای ارائه شده از سوی شرکت‌های سازنده خودرو و به خصوص در سگمنت خودروهای اسپرت، آنچنان طراحی خشن و جنگنده‌ای ندارند و قدرت پیشرانه آن‌ها هم می‌توانست بیش از آن چیزی باشد که شرکت سازنده از پیشرانه آن بیرون می‌کشد و به همین دلیل تبدیل به سوژه‌هایی برای ادامه کار تیونرها و به خصوص به رخ کشیدن توانایی‌های خود به سایر شرکت‌های همکار می‌شوند و خیلی کم پیش می‌آید که تیونری صرفا برای زیبا سازی ظاهر این محصولات تلاش کند. آلفارومئو 4C هم از آن دسته از خودروهای اسپرتی است که شرکت‌های تیونینگ کننده اعتقاد بر آرام بودن چهره آن در سگمنت خشن و پرجنب و جوش اسپرت‌ها دارند، از این رو یکی از تیونرهای فعال صنعت خودروسازی با نام پوگا ریسینگ ( Pogea Racing ) به سراغ این محصول رفته و آلفارومئو 4C را تبدیل به خودرویی کرده که شرکت اصلی سازنده آن پیش از این می‌بایست چنین طرحی را بر روی آن پیاده کند. دیگر بیش از این مقدمه چینی نمی‌کنیم و به بررسی بخش‌های مختلف این خودرو که دستخوش تغییرات نسبتا زیادی شده است، می‌پردازیم.
بگذارید کارمان را با پرداختن به پیشرانه این خودرو شروع کنیم. برای پیشرانه این خودرو، پوگا ریسینگ توربوشارژرهای جدید، سیستم اگزوز جدید با منیفولدهای دود بهینه سازی شده و چند قلم ریزه‌کاری دیگر را در نظر گرفته که در کنار اطلاعات بروزرسانی شده ECU موتور، حداکثر قدرت تولیدی آن به حداکثر 313 اسب بخار و گشتاور آن هم به 435 نیوتن متر رسیده که حداقل شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه‌ای، شتاب 0 تا 200 حداقل 14 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 301 کیلومتر بر ساعتی را به همراه داشته است.
برای ایجاد تغییر در طراحی خودرو نیز این تیونر به صورت گسترده از قطعات فیبرکربنی استفاده کرده که همانطور که در تصاویر هم پیداست، به طور کلی شامل قاب جدید چراغ‌ها با چیدمان جدید چراغ‌ها بر روی آن، بامپری آیرودینامیکی نصب شده در زیر سپر جلو برای افزایش نیروی داون فورس برای چسبندگی بهتر، قاب آینه‌ها و سقف جدید، باله‌ای بزرگ آیرودینامیکی نصب شده در انتهای شاسی، دیفیوزری بسیار بزرگ در زیر سپر عقب و همچنین قطعه‌ای میان دو چراغ عقب می‌شود که همگی به طور کامل از فیبرکربن ساخته شده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد