موضوعات داغ

نگاهی به جیلی پرفیس، خودرویی شیک بر مبنای پلتفرم ولوو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
جیلی با مدل مفهومی جیلی پرفیس خود نگاهی به آینده را برای ما فراهم کرده است. این خودرو که از آن به عنوان اولین خودروی سدان اسپرت لوکس این برند یاد می‌شود، نشانگر تحولی در زبان طراحی کیهانی در حال گسترش این برند است و خودروهای جدیدی را نمایش می‌دهد که طی دو سال آینده رونمایی خواهند شد. جیلی که از سال ۲۰۱۰ صاحب ولوو شده، درباره‌ مدل‌های تولیدی جزئیاتی منتشر نکرده، اما گفته آن‌ها لوکس و در راستای رضایت مشتریان جهانی خواهند بود.
در مورد خود طراحی مفهومی، جیلی پرفیس نمای جلویی زیبایی با یک جلوپنجره‌ برجسته دارد که از جلوپنجره‌ تمام خودروهای قبلی این خودروساز عریض‌تر است. این جلوپنجره همچنین دارای خطوط عمودی مشکی است که ظاهر لوگوی شناور جیلی را در ذهن تداعی می‌کنند.
در هردو طرف جلوپنجره شاهد چراغ‌های جلوی LED باریک و محفظه‌های ورودی هوای شیکی هستیم. این مدل همچنین دارای کاپوتی برجسته و بدنه‌ی آیرودینامیکی است. درب‌های کشویی هم جالب هستند چون پنجره‌های بدون چارچوب و دستگیره‌های هم‌تراز با بدنه دارند.
دیگر نکات قابل توجه شامل آینه‌های آیرودینامیک و قسمت پشتی تقریبا عمودی هستند. جیلی پرفیس همچنین لاستیک‌های بهینه شده و آیرودینامیکی دارد که از سیستم ترمز برنزی بهره می‌برند.
طراحی لوکس در داخل کابین هم مشهود است چون این خودروی مفهومی فضای داخلی با رگه‌هایی برنزی و یک کنسول مرکزی شناور دارد. راننده پشت فرمانی شش‌ضلعی قرار می‌گیرد و روبروی خود صفحات نمایش ایستا را مشاهده می‌کند. این خودرو همچنین از سیستم سرگرمی رسانه‌ای عریض، سقف شیشه‌ای وسیع و صندلی‌های آرگونومیک بهره می‌برد.
جیلی جزئیاتی از مشخصات فنی خودرو منتشر نکرده، اما تایید کرده جیلی پرفیس روی پلتفرمی با معماری ماژولار فشرده که با همکاری ولوو ساخته شده قرار گرفته است. اگرچه این خودروساز این را تایید نکرده، اما صفحه‌ی نمایش دیجیتالی خودرو که در آن شاهد تصویر باتری و درجه‌بندی ۱۰۰٪ هستیم نشان می‌دهد این یک خودروی الکتریکی خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد