موضوعات داغ

نگاهی به اوپل اینسیگنیا 2017 در بازار ایران؛ ارزشمندی که تباه شد! + قیمت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اوپل اینسیگنیا یکی از خودروهای آلمانی است که با وجود پتانسیل بالای رقابتی خود، هیچ گاه نتوانست عرضه قدرتمندی در بازار ایران را داشته باشد و کار برندهای آسیایی را سخت کند. البته اوپل اینسیگنیا یک محصول مولتی برند است و در بازار انگلستان با برند واکسهال، در آمریکا با نام بیوک رگال و در استرالیا با نام هولدن کومودور عرضه می شود و شاید نتوان آن را یک آلمانی تمام عیار نامید، همچنین خرید یک اوپل هیچگاه رویایی کسی نبوده است، با این حال نمی توان از عدم موفقیت یک برند شناخته شده با محصولی باکیفیت در ایران، حسرت نخورد.
نسلی که از اپل اینسیگنیا در ایران آن هم به صورت بسیار محدود و کمتر از انگشتان یک دست حضور دارد، نسل پیشین آن است که در فاصله سالهای 2009 تا 2017 به تولید می رسید. به واسطه رشد فروش کراس اوورها و شاسی بلندهای ترکیبی، این نسل نتوانست حضور چندان موفقی در بازار داشته باشد و فروش ناامید کننده ای داشت. با این وجود، اپل اینسیگنیا پتانسیل های بالایی دارد و یک سدان خانوادگی فوق العاده ارزشمند از دید خودرونویسان دیده می شود. این مورد تنها به چشم کسانی می آید که به دنبال طرفداری از مد نیستند، بلکه می خواهند خوشبختی پایدار را در خرید خود تجربه کنند. همانطور که گفتیم، این خودرو با نام واکسهال اینسیگنیا به بازار انگلستان عرضه می شود و به واسطه کارکردهای خوب خود، از سال 2008 تاکنون پرفروش ترین خودرو در بین محصولات واکسهال در این بازار بوده است.

اوپل اینسیگنیا

اوپل اینسیگنیا

این نسل از اوپل اینسیگنیا در سال 2013 مورد فیس لیفت قرار گرفت و نمونه موجود در ایران، از نوع پس از فیس لیفت هستند. این خودرو از پلتفرم Epsilon II جنرال موتورز استفاده می کند که معمولا برای سدان های سایز متوسط استفاده می شود و از سال 2002 تاکنون مورد استفاده بوده است. علاوه بر اوپل اینسیگنیا، خودروهایی همچون شورولت کاپریس، کادیلاک XTS و اپل وکترا بر اساس این پلتفرم توسعه داده شده اند. سواری راحت، قابلیت اتصال با فناوری های مدرن و میزان کم انتشار گازهای گلخانه ای، اوپل اینسیگنیا را به خودرویی کاربردی برای سیستم حمل و نقل عمومی تبدیل کرده است.
اپل اینسیگنیا در نسخه های سدان و استیشن و با تنوع خوبی از پیشرانه ها، شامل پنج موتور دیزلی و چهار موتور بنزینی به انواع بازارها ارایه شد. نسخه ای که در ایران حضور دارد، مجهز به یک موتور بنزینی چهار سیلندر دو لیتری توربوشارژر با حداکثر قدرت 260 اسب بخار و حداکثر گشتاور 400 نیوتون متر است که ارقامی استاندارد و البته بسیار خوب در بازار ایران برای یک سدان سایز متوسط محسوب می شوند. سیستم انتقال قدرت نیز هشت سرعته اتوماتیک بوده و اوپل اینسیگنیا یک خودرو دو دیفرانسیل است. پس تا اینجا متوجه شدیم که با یک سدان نیمه لوکس سنتی، که رقیبی مستقیم برای هیوندای سوناتا و کیا اپتیما محسوب می شود، روبرو هستیم. اما اوپل اینسیگنیا خودرویی قدرتمندتر از رقباست و در زمانی حدودا برابر با 7.5 ثانیه، می تواند به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مصرف سوخت اپل اینسیگنیا نیز رقمی در حدود 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی است.

اپل اینسیگنیا

اپل اینسیگنیا

همان طور که گفتیم، اوپل اینسیگنیا یک سدان کاملا خانوادگی است و می توان از فاصله بین دو محور 2829 میلی متری این خودرو، به این نکته پی برد. علاوه برآن، صندوق عقب 490 لیتری که قابلیت ارتقا به 1450 لیتر را دارد، برای مسافرت های خانوادگی کاملا مناسب جلوه می کند. سایر ابعاد نیز عبارتند از: طول 4897 میلی متر، عرض 1863 میلی متر و ارتفاع 1455 میلی متر. وزن اوپل اینسیگنیا نیز حدودا 1633 کیلوگرم است. با توجه به ارتفاع این سدان، بهتر است تا همانند مزدا 3، در عبور از جاده ها و خیابان های کشورمان، دقت لازم در هنگام رانندگی به خرج دهید.
از آنجایی که نسل حاضر از اوپل اینسیگنیا در بازار ایران، از سال 2013 تا 2017 در بازار حضور داشته، این خودرو در مقابل رقبای تازه نفس خود نظیر هیوندای سوناتا یا رنو تلیسمان ، ممکن است دچار ضعف امکانات و آپشن ها باشد. شش ایربگ، سیستم های ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز بین چرخ ها، پایداری الکترونیکی خودرو ، سیستم کنترل کشش و کروز کنترل ساده، عمده تجهیزات ایمنی این خودرو را تشکیل می دهند و جای مواردی همچون رادار عقب، نگهدارنده بین خطوط و کروز کنترل انطباقی خالیست. در زمینه آپشن های رفاهی نیز شاهد سامانه سرگرمی اطلاعاتی با قابلیت اتصال به Apple car Play و Android Auto، چراغ های روشنایی در روز، حسگر باران و حسگر فشار باد لاستیک، پشت سری های هوشمند و ایزوفیکس هستیم که ضعف شدید امکانات اوپل اینسیگنیا در مقابل رقبایش را نشان می دهد. با این حال، رتبه ایمنی اوپل اینسیگنیا بسیار بالاست. نسخه های کارکرده اپل اینسیگنیا در انگلستان، هم اکنون در نسخه پایه با قیمتی در حدود 17 هزار پوند، یعنی قیمت یک سدان اقتصادی، قابل تهیه هستند. البته نسخه هایی که از این خودرو وارد ایران شده اند، به خصوص در مدل 2017، به امکانات بیشتری همچون رادار بین خطوط، صندلی ١٨ حالته و سیستم صوتی باس مجهز هستند.

اوپل اینسیگنیا

اوپل اینسیگنیا

اوپل اینسیگنیا در بازار جهانی، رقیب کم رنگی برای سدان های شناخته شده سایز متوسط، نظیر بی ام و سری 5 ، مرسدس E کلاس و جگوار XF است و در ایران نیز با سدان های سایز متوسط کره ای و رنو تلیسمان رقابت می کند. واردات محدود این برند، که توسط دو شرکت ساپرا موتور و توان خودرو جی صورت گرفت، مصرف کنندگان را از خرید این خودرو دور کرد و باعث شد تا هیچ گاه برندسازی خوبی برای این برند معتبر آلمانی در بازار ایران صورت نگیرد. با این شرایط شاید هر کسی به دنبال همین تعداد کم خودرو وارد شده به ایران نشود چرا که قطعا برای تهیه قطعات خودرو و همچنین دیگر مسائل خدمات و گارانتی به مشکل خواهند خورد، و البته بازار دست دوم ضعیف نیز همواره در انتظار خودروهای کمتر شناخته در بازار است. با این حال، برای کسانی که دوست دارند هزینه خود را صرف خرید دوام و اطمینان کنند و البته در دنیایی انبوه از خودروهای کره ای، خاص باشند، اپل اینسیگنیا یک گزینه کاملا ایده آل به شمار می رود.
قیمت کنونی همین مدل اوپل اینسیگنیا که در تصویر مشاهده می کنید و در این مقاله با آن آشنا شدیم، در تاریخ انتشار این مقاله حدود 1 میلیارد و 150 میلیون تومان است.
در زیر می توانید عکس های کاملی از این خودرو را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/9
دمتون گرم چه ماشيني انتخاب كردين عجب موتوري غولي داره احساس مي كنم بتونه اريون و اذيت كنه
1398/3/9
زيبا و با شخصيت ولي افسوس كه چيز خوب براي ايران ارزش نداره تو ايران هر چه بدتر بهتر و محبوب تر
1398/3/9
از نظر برند و موتور که عالیه ولی چرا ایتقدر گرونر
ناشناخته س اینقدر گرونه وای بحالش اگه تو بورس بود ...
1398/3/9
از نظر فنی ماشین خوبیه مخصوصا که چهار چرخ متحرکه ولی خدایی به قیافش نمیخوره انقد ماشین گرون قیمتی باشه با یک تومن گزینه های خیلی بهتری میشه گرفت که از این سر تر باشه
1398/3/9
سلامممم حالا خوبه بازار دست دومش خوب نیست ۱ میلیاردو خورده ایه اگه خوب بودش حتما الان ۵ میلیارد بود؟؟ نه؟ با پوله این یه تلیسمان دست دو با یه سراتو یا النترا میخرم هر روز یکیشو سوار میشم مطمئنم هستم عمرشون بیشتر از اینه چون دوتا هستن
1398/3/9
به نظر من با این قیمت حتی یکیش هم نباید فروش بره ، نه خدمات پس از فروش داره ، نه فیسش در حد همرده هاش مثل تالیسمان هست نه آپشن درست و حسابی داره من موندم ملاک این قیمتش چیه
1399/10/15
ملاکش کیفیت بالا موتور قوی و فضای جادار و ۴چرخ محرک و هندلینگ فوق العاده
1400/3/11
مشکل اینه که تو ایران ملاک خرید خودرو برای افراد آپشن و قیافه ست
دیگه نگاه نمی کنید موتوری داره که 260 اسب و 400 نیوتون قدرت داره!!
دیگه نگاه نمی‌کنید سدانی هست تمام چرخ محرک با هندلینگی بی نظیر
دیگه نگاه نمی کنید کیفیت این ماشین از کره‌ای های بازار چند سر و گردن بالاتره حتی از تلیسمان
دیگه نگاه نمی کنید که سواری که این ماشین داره با هیچ کدوم از رقیب هاش به جز پاسات قابل مقایسه نیست
دیگه کاری به ایمنی این ماشین ندارید
شماها فقط معیار خرید تون فیس و آپشن هست اینه که ماشین های باکیفیتی مثل این خودرو هیچ وقت تو ایران موفق نبودند
1398/3/11
بعضی ماشین ها بهر دلیلی که موفق نبودن در افزایش قیمت مثل ماشینهای توی بورس رفتار کردن که این باعث نفروختن شد مورانو به دلیلی فروش نداشت در سال ۲۰۰۸ مورانو ۷۰میلیون و پرادو ۶۰میلیون همون سال سورنتو ۵۲میلیون خریدم دوستی در باما مورانو ۲۰۰۸را ۵۲۰ میلیون اعلام کرد برند گک گونو به تعداد اندکی وارد شد مدلGx5را ۲۵۰ میلیون اعلام کرد یا برند معروف بایک مدلی بنام سنوا دارد که سدانه ۴۵۰میلیون قیمت گذاشته این اپل اینستگنیا هم اشتباه میکنه حداکثر تو این حباب قیمت در حدود ۴۵۰میلیون اعلام کنه اما طمع انسان ؟!
1398/3/17
اخه اینقیمتو میرم یه فولکس پاسات میخرم خیلی هم تو قیافه سرتر از این فولکسم که هست دیگه کیفیت میباره ازش اپشناشم بیشتره
این ماشین با این طراحی داخلی مزخرف تهش 600 700 قیمت میخوره