موضوعات داغ

مصرف کنندگان اقبال چندانی به استفاده از خودروهای خودران و الکتریکی در آینده ندارند

عکس نویسنده
پویان دهقانی
نویسنده
عکس مطلب اول
در حالیکه بسیاری از خودروسازان میلیاردها دلار صرف توسعه و بهبود خودروهای الکتریکی و خودروان می کنند اما مطالعات اخیر که توسط شرکت JD Power به همکاری Survey Monkey انجام گرفته نشان دهنده تمایل کم مصرف کنندگان برای استفاده از این نوع خودروها می باشد.
نظرسنجی آنلاینی که از 5749 مشتری درباره خودروهای خودران و 5270 نفر در مورد خودروهای الکتریکی صورت گرفته ، حاوی نتایج جالبی است.
بر اساس گزارش منتشر شده درباره شاخص اطمینان حمل و نقل توسط JD Power ، این شاخص عدد 36 (از 100) برای خودروهای خودران و 55 برای خودروهای الکتریکی می باشد.
کریستین کولوج مدیر اجرایی بخش تحقیقاتی رابط انسان – ماشین موسسه JD Power می گوید: "همچنان که خودروسازان در حال توسعه وسایل نقلیه خودران و الکتریکی هستند بسیار مهم است بدانیم آیا مصرف کنندگان نیز در همین مسیر قرار داشته و علاقمند به توسعه اینگونه وسایل هستند. سازندگان باید از میزان درک و پذیرش تکنولوژی های جدید حمل و نقل توسط مصرف کنندگان و همچنین اقداماتی که باید درآینده صورت گیرد اطلاع یابند."
در این گزارش نظرات مشتریان به 3 بازه امتیازی تبدیل شده است که بر اساس آن امتیازات (0-40) کم، (41 تا 60) خنثی و (61 تا 100) مثبت در نظر گرفته شده است در ادامه به بررسی این گزارش می پردازیم.
اطلاعات کلیدی استخراج شده از این مطالعه در مورد خودروهای خودران:
• میانگین امتیاز 36 نشان دهنده اطمینان کم مصرف کنندگان به خودروهای خودران آینده خواهد بود، در این میان شاخص راحتی و آسایش سواری در یک خودروی خودران با میانگین امتیاز 34 و احساس آرامش رانندگی با وجود خودروهای خودران در خیابان با امتیاز 35 دارای کمترین امتیازات می باشند.
• متخصصین صنعت اعتقاد دارند، چالش های پیشرو در تکنولوژی های خودران بیش از اندازه ای است که قبلاً تصور می شد، آنها همچنین بازاریابی برای ایجاد اطمینان، دانش و مقبولیت در میان مشتریان را یکی از چالش های مهم پیشروی این صنعت می دانند.
• اگرچه تعداد افراد امیدوار به مزایای این تکنولوژی بیشتر از افراد نگران است (65% به 34%) اما دغدغه هایی مانند خطا در سیستم با 71%، خطر هک شدن وسیله نقلیه با 57% و مشکلات و مسائل حقوقی در صورت بروز سانحه با 55% از مهم ترین نگرانی های مصرف کنندگان می باشد.
• 66% از پاسخ دهندگان اذعان داشته اند دانش بسیار کم یا هیچ دانشی در مورد وسایل نقلیه خودران ندارند. متولدین 1995 تا 2004 میلادی بیشترین دانش و متولدین 1946 تا 1964 میلادی کمترین اطلاعات را در مورد خودروهای خودران دارند. نزدیک به سه چهارم (71%) از مشتریان بیان کرده اند در صورت داشتن اطلاعات زیاد در مورد این تکنولوژی تمایل به استفاده از خودروی خودران خواهند داشت.
• درک از ایمنی اینگونه وسایل با توجه به سن و دانش افراد متفاوت است. تقریباً تعداد افرادی که اعتقاد دارند وسایل نقلیه خودران به بهبود ایمنی عبور و مرور کمک خواهد کرد برابر با افراد مخالف است (40% به 40%). نسل جوان اطمینان بیشتری به بهبود ایمنی عبور و مرور با استفاده از این تکنولوژی دارند در حالیکه بسیاری از افراد بالای 55 سال فکر می کنند ایمنی جاده ها با وجود این تکنولوژی در آینده بدتر خواهد بود.
تصویر شماره یک

تصویر شماره یک


تصویر شماره دو

تصویر شماره دو


تصویر شماره سه

تصویر شماره سه


اطلاعات کلیدی استخراج شده از این مطالعه در مورد خودروهای الکتریکی:
• با میانگین امتیاز 55، مصرف کنندگان نظری خنثی نسبت به آینده خودروهای الکتریکی دارند. شاخص هایی مانند احتمال خرید یک خودروی الکتریکی در آینده با 39 امتیاز، میزان اطمینان به خودروهای الکتریکی در مقایسه با خودروهای دارای سوخت فسیلی با 49 امتیاز و اقتصادی بودن این خودروها در مقایسه با خودروهای بنزینی، دیزل و هایبرید با 55 امتیاز کمترین امتیازات را در میان سایر شاخص ها دارند. بسیاری از مشتریان اثرات استفاده از خودروهای الکتریکی بر محیط زیست را مثبت ارزیابی می کنند.
• متخصصان و مصرف کنندگان هر دو معتقدند بیش از یک دهه طول خواهد کشید تا میزان فروش خودروهای الکتریکی برابر با میزان فروش خودروهای بنزینی گردد. متخصصان همچنین پیش بینی می کنند حداقل 5 سال دیگر زمان لازمست تا سهم خودروهای الکتریکی در بازار به 10% برسد.
• توانایی مالی و اعتماد مصرف کنندگان از بزرگترین دغدغه های پیشروی این صنعت گزارش می شود. همچنین زیرساخت ها و نگرانی هایی در خصوص باتری ها (مانند قیمت ، مسافت قابل طی و میزان ظرفیت شارژ) از چالش های مهم ارزیابی می گردد.
• بیش از نیمی (61%) از پاسخ دهندگان اعتقاد دارند استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی برای محیط زیست بهتر می باشد، 48% معتقدند هزینه شارژ باتری نسبت به استفاده از سوخت های فسیلی مناسب تر است. با این وجود 64% دارای نگرانی هایی در خصوص دسترسی به ایستگاه های شارژ باتری و 59% نگران مسافت قابل طی باتری ها هستند. بیش از سه چهارم (77%) انتظار دارند وسایل نقلیه الکتریکی بتوانند با یکبار شارژ مسافت 300 مایل یا بیشتر ( 483 کیلومتر یا بیشتر) را طی کنند. تقریباً سه چهارم از افراد (74%) مایلند فقط 30 دقیقه یا کمتر به منظور شارژ وسیله نقلیه برای طی مسافت 200 مایل (322 کیلومتر) وقت صرف کنند.
• دو سوم (68%) از مصرف کنندگان می گویند هیچ تجربه ای در استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی ندارند. در میان کسانی که از این خودروها استفاده کرده اند 75% در مورد خرید مجدد همچین وسیله نقلیه ای نظر مثبت داشته و تنها 40% از افرادی که تجربه ای در خصوص استفاده از اینگونه وسایل نقلیه ندارند در مورد خرید خودروی الکتریکی در آینده تمایل خواهند داشت. 78% از افراد در سراسر جهان سوبسیدهای مالیاتی یا ایجاد اعتبار را به عنوان عاملی تاثیرگذار در مورد تصمیم گیری خرید می دانند.
موسسه JD Power در سال 1986 تاسیس شده و دفاتری در آمریکای شمالی، آسیا، اقیانوسیه و اروپا دارد. از وظایف اصلی این موسسه جمع آوری، بررسی و تحلیل اطلاعات و نظرات مشتریان می باشد.
تصویر شماره چهار

تصویر شماره چهار


تصویر شماره پنج

تصویر شماره پنج


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد