موضوعات داغ

مدیرعامل شرکت کربن سیمرغ در گفت و گو با "خودرو بانک": تحریم‌ها مانع از صادراتمان می‌شود

عکس نویسنده
مهدی اسدی
نویسنده
عکس مطلب اول
مدیرعامل شرکت «کربن سیمرغ» بابیان اینکه هم‌اکنون تمام نیاز داخلی رو در داخل تولید می‌کنیم گفت: همچنین تلاش می‌کنیم در بازار صادراتی هم فعالیت داشته باشیم.
هوشنگ زینالی در حاشیه سومین نمایشگاه زنجیره تأمین صنعت لاستیک گفت: ظرفیت اسمی شرکت هم‌اکنون حدود 140 تا 145 هزار تن است و سال گذشته حدود 120 تا 125 هزار تن تولید داشتیم.
او بابیان اینکه در بهترین حالت تا 100 تا 95 هزار تن از تولیدات شرکت صرف داخل تصریح کرد: مابقی سال گذشته صادرشده، امسال هم همین برنامه برای صادرات بود اما به خاطر مسائل تحریم‌ها و مشکلاتی که برای نقل‌وانتقال پول وجود دارد حجم آن کمتر شده است.
او در ادامه درباره مشکلات این صنعت گفت: ما بیشترین مشکلی که در بحث تحریم‌ها وجود دارد، در بحث صادرات است.

کربن سیمرغ

کربن سیمرغ

زینالی با اشاره به اینکه همچنان عمده مشتریان ما هنوز وجود دارند تصریح کرد: ولی بحث نقل‌وانتقال پول است که محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند و مسئله بعدی درباره لوازم‌یدکی و قطعات است، چراکه عمدتاً ماشین‌آلات و تأسیسات ما برندهای اروپایی هستند و لاجرم لوازم‌یدکی و قطعات هم باید از خارج از کشور تأمین شود.
مدیرعامل شرکت «کربن سیمرغ» درباره کیفیت تولیدات این شرکت نیز بابیان اینکه کیفیتی که تولید می‌کنیم در سطح تولیدات جهانی هست گفت: به همین دلیل هم سال گذشته نزدیک 30 درصد از تولیدات داخل را صادر کردیم.
او ادامه داد: تولیدات ما ازلحاظ کیفی در رده محصولات باکیفیت جهانی است، کل مواد کربن که تولید می‌شود می‌بایست منطبق با استانداردهای تعریف‌شده جهانی باشد تا در صنعت داخلی قابل‌استفاده باشد.
مدیرعامل شرکت «کربن سیمرغ» همچنین بابیان اینکه ما تقریباً بین 25 تا 30 درصد ظرفیت تولید لاستیک کربن را تأمین می‌کنیم گفت: در کشور ماه حدوداً سالانه 100 هزار تن مصرف کربن موجود دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد