موضوعات داغ

آیا ام ‌وی ‌ام X22 مناسب كوه و بیابان است؟

عکس مطلب اول

یکی از مشکلاتی که در کشور ما در رابطه با خودروها وجود دارد، استفاده نادرست از آنهاست که سابقه‌ای طولانی دارد. از حمل بارهای گوناگون با انواع سواری گرفته (که منجر به ساخت یک مدل وانت از هر مدل سواری شد!) تا رفت‌و‌آمد در خیابان‌های شهر با خودروهای آفرود و سفر به جاده‌های صعب‌العبور با خودروهای شهری.

بازخوانی تاریخ یك خودرو

کمپانی چری نخستین بار در نمایشگاه 2016 میلادی پکن از ام‌وی‌ام X22 رونمایی و فوری آن را به بازار عرضه کرد. X22 از زمستان سال 95 شمسی توسط شرکت مدیران‌خودرو وارد بازار خودروی ایران شد. در واقع X22 را می‌توان نسخه کراس‌‌اوور خودروی هاچبک ام‌وی‌ام 315 دانست، چرا که پلتفرم و اجزای فنی هر دو خودرو مشابه یکدیگر است. X22 کوچک‌ترین شاسی بلند کمپانی چری است که هم در نمای خارجی و هم در نمای داخلی طراحی بسیار گیرا و جذابی دارد. چراغ‌های زیبا در کنار ورودی هوای بزرگ بر روی سپر در نمای جلو و خطوط شکسته متعدد به علاوه استفاده از رینگ 5 پره و گلگیرهای برجسته و خوش فرم در نمای جانبی از نقاط قوت این طراحی به روز است. ورود به کابین تداعی کننده یک خودروی گرانقیمت است و طراحی فضای داخلی نیز شما را شگفت‌زده کرده و به تحسین وا می‌دارد، که همه اینها نشان دهنده پیشرفت شایان مهندسان چینی در امر طراحی است. البته امید است در کنار این پیشرفت، کیفیت ساخت و مونتاژ و متریال به کار رفته در خودروهای خود را نیز بهبود بخشند.

موتور نصب شده بر روی این خودرو، 4 سیلندر و 16 سوپاپ با حجم 1500 سی‌سی است. قدرت این موتور 105 اسب‌بخار با گشتاور 135 نیوتن‌متر است. شتاب صفر تا صد، 12 ثانیه و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت است. همان‌طور که از این ویژگی‌ها مشخص است، این مشخصات فنی، نمایانگر یک موتور پر قدرت برای این شاسی‌بلند کوچک نیست. اما چرا؟ چون هدف از طراحی و ساخت آن یک کراس‌اوور کوچک، برای استفاده روزمره و شهری بوده است، نه رانندگی در کوه و بیابان. پس اگر کم آوردن این خودرو در سربالایی‌های جاده و ناتوانی در سبقت گرفتن از سایر خودروها، یا فشردن پدال گاز و شتاب نگرفتن آنچنانی خودرو شما را ناامید کرده، به جای ایراد گرفتن از این اتومبیل، بهتر است پیش از خرید خودرو از یک مشاوره خوب كمك بگیرید.

تیپ‌های مختلف X22 و نقاط ضعف و قوت آنها

X22 از ابتدا تاکنون (1395-1399 شمسی) در 6 تیپ مختلف دنده‌ای و اتوماتیک عرضه شده که هر کدام از آنها از روی ظاهر خودرو قابل شناسایی هستند. امکانات رفاهی و تجهیزات این خودروها در سطح قابل قبولی قرار دارند که توضیح آنها در این مجال نمی‌گنجد و می‌توانید برای بررسی آن به دیوار خودرو و دیگر سایت‌های مرتبط با خودرو مراجعه کنید. اما از تابستان 97 مدیران‌خودرو 5 آپشن جدید روی تیپ‌های «لاکچری» و «اسپرت اکسلنت» قرار داد که عبارتند از: حسگر فشار باد تایر (TPMS)، کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کمکی حرکت در سربالایی (HAC) و ترمز کمکی (EBA). این آپشن‌ها علاوه بر بهبود برخی ضعف‌ها در جهت افزایش ایمنی است و این مورد از نقاط قوت این خودرو به شمار می‌رود. اگر بخواهیم از نقاط ضعف مشترک همه تیپ‌ها صحبت کنیم، به لطف مهندسان چینی و تغییراتی که در سیستم فنربندی خودرو اعمال کرده‌اند، در رأس آن کاهش انعطاف‌پذیری و فنربندی خشک خودرو است. فضای محدود کابین هم مخصوصا با تصوری که از یک خودروی شاسی‌بلند داریم، از دیگر نقاط ضعف آن است.

خرید ام‌وی‌ام X22 یا رقبای هم قیمت؟

وقتی در کشور ما یک خودروی متوسط رو به پایین با قیمت کاذب به فروش می‌رسد، برای قشر متوسط جامعه تصوری از یک خودروی لوکس را ایجاد می‌کند و از همان ابتدا توقعات آنها را برآورده نمی‌کند. با این حال و اوضاع بهتر است قیمت ام‌ وی‌ ام X22 و سایر خودروهای مشابه و هم قیمت آن یا هر خودرویی که با توان مالی‌تان سنخیت دارد را بیشتر بررسی کنید تا در نهایت از خرید خود رضایت داشته باشید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/14
یه مشکلی که ام وی ام های 315 و x22 دارن اینه که تو فشار و دست اندازها دسته موتور پاره می کننده و عملا موتور و گیربکس ضعیفی دارن و تو سربالایی ها فشار زیادی روشون هست.در ضمن کندترین ماشین تو شتاب تو لیست سریعترین خودروهای سیات خودرو بانک همین دو ماشین هستن پس فقط در حد یه اسباب بازی هستن که ظاهر خوبی دارن.