موضوعات داغ

آی ویژن، چشم انداز ب ام و

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی ب ام و در نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس از کانسپت ب ام و i ویژن فیوچر اینترکشن ( I Vision Future Interaction ) پرده برداری کرد. خودروی که بر پایه ب ام و i8 اسپایدر بنا نهاده شده و قرار است نقش چشم اندازی از خودروهای الکتریکی آینده ب ام و را بازی کند.
قابل توجه‌ترین تغییر فضای داخلی کابین این اتومبیل نسبت به i8 اصلی، علاوه بر این که یک صفحه نمایشگر بزرگ 21 اینچی پانوراما در سمت شاگرد نصب شده است، در زمان رانندگی هم یک سیستم سرگرمی عظیم برای راننده به شمار می‌رود تا دسترسی آسان‌تری به اینترنت، جیمیل و یا تماشای فیلم داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این اتومبیل که این روزها صحبت‌های زیادی در رابطه با آن می‌شود، سیستم کنترل "ایر تاچ" (AirTouch) است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون لمس صفحه نمایش، با سیستم چندرسانه‌ای و برنامه‌های موجود در آن کار کنند. این سیستم از انواع سنسورهای حرکتی و تفسیری حرکات دستان استفاده می‌کند تا فرمان داده شده از راننده را دریافت و اجرا کند، به عنوان مثال هم می‌توان به حرکت رو به جلو (به سمت صفحه) اشاره کرد که در این صورت به عنوان یک فشار (لمس صفحه برای تایید) محاسبه شده و در سیستم اجرا می‌شود.
یکی از سیستم‌های جدید بکار رفته در این اتومبیل هم سیستم تطبیقی عملکردی است که حالت‌های اتومبیل را در سه حالت مختلف سوئیچ می‌کند. ب ام و برای ایمنی هم کم نگذاشته و از سیستم‌های جدید و ابتکاری خوبی استفاده کرده است که یکی از جدیدترین آن‌ها سیستم تشخیص موانع و هشدار دهنده است که در صورت نادیده گرفته شدن توسط راننده، به صورت اتوماتیک اجرا می‌شود. ولی قبلش حتماً وضعیت ترافیک جلو و عقب و وضعیت دیگر قسمت‌های جاده بررسی می‌شود تا خطری دیگر وجود نداشته باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/10/16
هر روز بهتر از دیروز، اونا
هر روز بدتر از امروز ، ما
1394/10/19
در نداره؟؟!!!!!!!!!