موضوعات داغ

مسابقه فرمول یک ایتالیا، امیلیا رومانیا 2020؛ قهرمانی مرسدس در روز بدشانسی ردبول

عکس مطلب اول

با برد لوئیس همیلتون و رده دوم والتری بوتاس مرسدس توانست اولین تیم تاریخ باشد که هفت بار متوالی به مقام قهرمانی تیمی فرمول یک دست پیدا می‌کند.

والتری بوتاس مسابقه را از جایگاه پول پوزیشن شروع کرد و در همان لحظه استارت، مکس ورشتپن با عملکردی بهتر نسبت به لوئیس همیلتون موفق شد خود را به رده دوم برساند. در ادامه والتری و مکس هر دو زودتر از همیلتون برای تعویض لاستیک‌های خود اقدام کردند، اما همیلتون تصمیم به ماندن در پیست گرفت تا دورهای بیشتری روی لاستیک مدیوم به ثبت برساند.

این تصمیم همیلتون باعث شد تا در زمان حضور خودروی ایمنی مجازی پیت استاپی ارزان اشته باشد و زمان کمتری نسبت به حالت عادی از دست بدهد. بدین ترتیب بعد از انجام پیت استاپ در جلود والتری بوتاس و مکس ورشتپن در رده نخست خارج شد.

ورشتپن با تلاش فراوان موفق به گرفتن سبقت از بوتاس شد اما به دلیل نقص فنی خودرو و ترکیدن تایر عقب سمت راست، مجبور به کناره‌گیری از دور مسابقه شد تا باز هم دو مرسدس در رده‌های اول و دوم قرار گیرند.

در زمان حضور خودروی ایمنی در پیست که به دلیل محل قرارگیری خودروی مکس بود، جورج راسل در حالی که در رده دهم و شانس کسب اولین امتیاز فصل خود و تیم ویلیامز قرار داشت، با اشتباه بچه‌گانه‌ای به دیواره پیست برخورد کرد تا تراژدی پیست ایمولا کامل شود.

بخش اول نتایج مسابقه

بخش دوم نتایج مسابقه

بخش اول جدول قهرمانی رانندگان

بخش دوم جدول قهرمانی رانندگان

جدول قهرمانی تیمی

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد