موضوعات داغ

كيا اپتيما هيبريدي، دوستدار محیط زیست در شیکاگو

عکس مطلب اول
کیا در نمایشگاه بین المللی اتومبیل شیکاگو 2016 از دو نسخه جدید اپتیما پرده برداری کرد، کیا اپتیما هیبریدی و کیا اپتیما پلاگین هیبریدی که هر دو در جهت بهبود مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا در برنامه تولیدی شرکت خودروسازی کیا قرار گرفته‌اند.
این دو خودروی کیا اپتیما در فرم کلی بدنه شبیه به نسخه‌های قبلی خود هستند، ولی همچون سایر خودروهای هیبریدی، تغییراتی جزیی را در طراحی خود تجربه کرده‌اند، از این رو می‌توان مشاهده کرد که در طراحی دو خودروی کیا اپتیما، از جلوپنجره‌ای مشبک کوچک‌تر شده، سپر جلو از نو طراحی شده با ورودی‌های اصلاح شده روی آن، چراغ‌های جلویی LED تغییر پیدا کرده، دیفیوزر زیر سپر عقب متناسب با خودروهای هیبریدی و در آخر هم بر روی هر دو خودروی مذکور از رینگ‌های جدید آلیاژی استفاده شده است.
در نسخه هیبریدی نیز شرکت سازنده از پیشرانه‌ای 2 لیتری GDI چهار سیلندر در کنار یک موتور الکتریکی متصل به باتری‌های لیتیوم پلیمری 1.62 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که قدرت ترکیبی آن به 193 اسب بخار می‌رسد. در این نسخه باتری‌های موتور الکتریکی تنها توسط پیشرانه درون سوز شارژ مجدد می‌شوند.
برای نسخه پلاگین هیبریدی هم همان پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر GDI در کنار موتوری الکتریکی قوی‌تر متصل به باتری‌های لیتنیوم یونی 9.8 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که حداکثر قدرت تولیدی آن‌ها به 202 اسب بخار می‌رسد و با یک بار شارژ کامل باتری‌ها و پر کردن باک سوخت نیز می‌توان مسافتی حدودا 600 مایلی، یعنی حدودا 965 کیلومتری را طی کرد. در این از کیا اپتیما (پلاگین هیبریدی) برخلاف نسخه هیبریدی، می‌توان در زمان استراحت به کمک پریزهای برق شهری یا ایستگاه‌های مخصوص شارژ، به تجدید نیروی از دست رفته باتری‌ها اقدام کرد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/11/23
تیوولی کجایی؟ دقیقا کجایی؟!
1394/11/24
کمپینش راه نیفته صلوات !!
1394/11/23
صد سال از کره عقبیم صد سال.........
1394/11/23
پراید خوبیه .....توسان رو به این ترجیح میدم
1394/11/24
احتمالا این هم برنامه ای میشه برای اطلس خودرو تا مردم را باهاش بازی بده
تحویل 30 روزه بفروشه ، بعد 180 روز بگدره و همه چی را بندازه گردن گمرک!!!!!!!!
تا حالا فک میکردم ایرانخودرو خیلی بی تعهده
بدتر از ایرانخودرو هم هس تو این مملکت
1394/11/24
حالا بیاین از کره ای ها بد بگین،،ببینید چطوری به این تکنولوژی ها دست پیدا کردن!! حدودا هزار کیلومتر با یه مخزن فول حرکت میکنه،،الودگی پائینی هم داره،،چهره زیبا،،کیفیت خوب کره که واقعا ثابت شدس که خرابی کمی داره،،اپشن های زیاد و کلی چیز خوب دیگه که داره روز به روز پیشرفت میکنن ،،،درود بر مدیریتشون که اینطوری پیشرفت میکنن
1394/11/24
اختلاف قیمت این مدل با نمونه عادی برابر 7 سال پول مصرف سوخت در کشوری مانند ایالات متحده با پیمایش میانگین 15000 کیلومتر در سال است . این گونه تکنولوژی ها هنوز تجاری سازی نشده اند ولی بزودی ..!!
1394/11/25
ما از هیچ کشوری عقب نیستیم ما خودروی برقی طراحی کردیم سال 80 ولی ایران خودرو و سایپا و ... نذاشتن تولید بشه حتی شبکه یک طرف دعوت کرد که خودش سمند برقی داره که حتی عوامل برنامه با ماشین تا قم هم رفتن سرعت ماشین تا 150 هم میرفت فقط گاز و ترمز داشت دنده هم نداشت از برق شهری استفاده میکرد برای ماشینش که 500 کیلومتر یا 1000کیلومتر میتونی باهاش رانندگی کنی من که دیدم دلم برا این اقا سوخت جالبش این بود تو این 15 سال میتونست به کشور های دیگه بره ولی دوست داشت کشورش یه روزی از این طرح استقبال کنن ولی کسی سراغش نرفت بازم میگم 15 سال پیش ما میتونستیم بهترین باشیم ولی الان کره و دیگر سازنده ها خودرو جهان این کارو میککنن ...
1394/11/25
واقعا عالیه