موضوعات داغ

تویوتا از ابتدای سال میلادی چه تعداد خودرو فروخته است؟ کرونا هم تویوتا را متوقف نمی کند! + جدول

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

شیوع ویروس کرونا اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ را با مشکلاتی روبرو کرده است. در این رابطه صنعت خودروسازی هم بامشکلات زیادی روبرو شده و برخی خودروسازان بزرگ جهانی از کاهش تولید و فروش خود پس از همه گیری ویروس کرونا خبر می دهند. با این حال آمار تولید و فروش کمپانی خودروسازی تویوتا نشان از رشد فروش و تولید این شرکت خودروسازی طی دو ماه اخیر دارد.

رشد فروش تویوتا در دو ماه اخیر

تنها در ماه اکتبر امسال، کمپانی خودروسازی تویوتا تقریبا 8 درصد افزایش فروش و همچنین 9 درصد افزایش تولید را در دو کشور چین و ژاپن تجربه کرده است و از بین محصولات این شرکت نیز دو خودروی تویوتا کمری و تویوتا RAV4 در بازار ایالات متحده آمریکا بیشترین موفقیت را داشته اند. با این حال برگ های برنده تویوتا در کشور چین محصولات لکسوس و خودروی تویوتا کمری بوده اند.

برای قسمت تولید، تویوتا کرولا در بازار چین عملکرد بسیار خوبی داشت و در کشور ژاپن هم دو خودروی تویوتا یاریس و تویوتا هریر بیشترین آمار تولید را به خود اختصاص داده اند.

طبق گفته تویوتا، آمار فروش این شرکت در بازارهای جهانی برای دوماه متوالی است که روند افزایشی داشته و همچنین در کشور ژاپن، اولین افزایش را بعد از گذشت 13 ماه تجربه کرده است، ولی همانطور که گفتیم بازار فروش خارج از ژاپن تویوتا برای 2 ماه متوالی روند افزایش به خود گرفته است.

آمارهای اعلامی از سوی تویوتا برای فروش خودرو از ماه ژانویه تا ماه اکتبر 2020، نشان از فروش 6 میلیون و 924 هزار و 181 دستگاه خودروی مختلف تنها از برند تویوتا دارند و با جمع بندی فروش سایر برندهای زیرمجموعه این شرکت، کمپانی خودروسازی تویوتا موفق به فروش 7 میلیون و 610 هزار و 880 خودروی مختلف طی مدت زمان مذکور در بازارهای جهانی از جمله بازار داخلی ژاپن شده است.

افت فروش سالیانه

با این وجود، کمپانی خودروسازی تویوتا به دلیل همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان، کاهش فروش 14.6 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2019 میلادی را تجربه کرده است و تنها طی 2 ماه اخیر بوده که روند تولید و فروش روبه رشدی را تجربه کرده است که جزییات آن را می توانید در جدول زیر شاهد باشید.

آمار فروش جهانی تویوتا

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد