موضوعات داغ

پنج هزار و نهصد نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا هفته گذشته در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی با موضوع راه، انسان و ترافیک عنوان داشت که در خصوص این موارد باید با دانشگاه ها همکاری بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، رئیس پلیس راهور افزود: مهمترین چالش بین فناوری و خودرو مواردی همچون ایمنی رانندگان و عابرین پیاده، راه و وسیله نقلیه است. بر اساس آمارها سالانه یک میلیون و 500 هزار نفر در دنیا بر اثر تصادفات جان خود را ازدست می دهند که سهم کشور ما 17 هزار فوتی و 365 مجروح است که 15 تا 20 درصد مجروحان قادر به حرکت نیستند.

سردار هادیانفر در ادامه بیان داشت: 8 درصد درآمدهای ناخالص کشور صرف تصادفات می شود و متاسفانه سال گذشته 10 درصد بودجه کشور ناخواسته صرف تصادفات شده است. همچنین از بین 17 هزار فوتی در کشور، 32 درصد رانندگان عامل مرگ سایرین هستند که 51 درصد در همان لحظه و 43 درصد نیز در بیمارستان فوت می شوند.

وی تاکید کرد: به منظور کاهش تصادفات باید اقدامات آموزشی و آموزش های همگانی با همکاری وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه ها و 19 دستگاه متولی در حوزه راهور توسعه یابد.

رئیس پلیس راهور در ادامه اظهار داشت: 35 درصد تصادفات در جاده ها رخ می دهد اما 70 درصد کشته ها مربوط به تصادفات جاده ای است، بنابراین استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها و دانشگاه ها تکلیف قانونی برای کاهش این آمار است. همچنین 236 هزار کیلومتر راه کشور با 30 هزار پرسنل قابل کنترل نیست. بنابراین نیاز به فناوری، تجهیزات روز، تحول سیستمی، هوشمندسازی و توسعه بنیان و پایه فناوری است.

سردار هادیانفر در ادامه در خصوص نقاط حادثه خیر کشور گفت: ۵ هزار و ۹۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد، تقریبا در هر ۱.۹ ساعت در کشور یک نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند و بیش از ۱۶ نفر هم مجروح ‌می شوند.

وی در پایان تصریح کرد: در شرایط فعلی تلاش های جداگانه ثمری نخواهد داشت و برای تحقق اهداف و مدیریت ترافیک و تسهیل در ترددها باید همه با هم کار کنیم و از تجهیزات و فناوری های روز بهره ببریم، زیرا کشورهای توسعه یافته با بهره مندی از فناوری های روز میزان تصادفات خود را کاهش داده اند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/10/21
سلام. لطفاً اصلاح بفرمایید. نقطه حادثه خیز نه، نقطه پر حادثه صحیح است. نقاطی که در روند ترافیک گذشته، بنا به دلایلی، تعداد حوادث ترافیکی روی داده در این نقاط بیشتر از سایر نقاط بوده است و نیاز به بازنگری دارد.