موضوعات داغ

نگاهی به وضعیت قیمتی تویوتا لندکروزر مدل 2013 در بازار

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول

ممنوعیت واردات خودرو به کشور و محدود شدن بازار خودروهای وارداتی، خریداران را به خرید خودروهای کارکرده وا داشته است. این مشکل که حدودا از 3 سال پیش نشات گرفته است، اکنون باعث شده تا بسیاری از خودروها قیمتی فرارتر از انتظار پیدا کنند و برچسب قیمتی نجومی روی آن‌ها نصب شود. تویوتا لندکروزر یکی از همان خودروهای وارداتی بسیار محبوبی است که با وجود ممنوعیت واردات خودرو و افزایش چند برابری قیمت، همچنان به عنوان یکی از پرتقاضاترین شاسی‌بلندهای موجود در بازار شناخته می‌شود.

البته کیفیت بالا، استهلاک کم، قدرت مناسب سیستم قوای محرکه و قابلیت‌های حرکتی فراوانی که دارد باعث شده با وجود گذشت زمان زیادی از حضورش در بازار ایران، همچنان تقاضای زیادی از سوی خریداران برایش وجود داشته باشد. در واقع می‌توان گفت که تویوتا لندکروزر یکی از بازیگران نقش اصلی در حوزه خودروهای وارداتی است. این شاسی‌بلند ژاپنی که از آخرین حضورش در بازار ایران بیش از 6 سال می‌گذرد، اکنون به عنوان یکی از میلیاردی‌های خوش فروش بازار شناخته می‌شود.

تویوتا لندکروزر 2013

نسل پنجم تویوتا لندکروزر (J200) که به لندکروزر اتاق 200 نیز شهرت یافته است، از سال 2007 موفق به ورود به بازار ایران شد. در سال 2012 نیز نسخه به‌روزرسانی شده از آن توانست سهم عمده‌ای از بازار خودروهای شاسی‌بلند دو دیفرانسیل را از آن خود کند. نکته جالب توجه درخصوص این خودرو آن است که عمده مدل‌های موجود تویوتا لندکروزر 2012-2013 حاضر در ایران از نوع GXR شش سیلندر هستند و کمتر شاهد حضور نسخه هشت سیلندر آن در بازار هستیم.

با نگاهی به وضعیت این خودرو در بازار در می‌یابیم که در حال حاضر قیمت حدودا 5 میلیاردی برای مدل‌ 2013 آن درنظر گرفته شده است که شاید این رقم در وحله اول دور از ذهن به نظر برسد. اما با بررسی وضعیت سایر خودروهای همرده و رقبا نیز متوجه می‌شویم که این اعداد و ارقام دیگر برای خریداران و فروشندگان عادی شده و معاملات روزانه بر اساس آن‌ها صورت می‌پذیرد.

تویوتا لندکروزر 2013

شاید این سوال در ذهن‌تان شکل گرفته باشد که با پرداخت این مبلغ گزینه‌های دیگری برای خرید در بازار وجود دارد یا خیر! در پاسخ به این سوال باید گفت که یقینا گزینه‌های متنوع دیگری وجود دارد که می‌تواند امکانات رفاهی بیشتر و سواری لذت‌بخش‌تری از لندکروزر را ارائه کنند که اگر بخواهیم به برخی از گزینه‌های مشابه به لندکروزر اشاره کنیم، می‌توانیم به عنوان مثال تویوتا پرادو وFJ کروزر گزینه‌های دیگری هستند که از امکانات رفاهی بیشتر و سواری راحت‌تری برخوردار هستند. اما باز هم این لندکروزر است که سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که تویوتا لندکروزر دارای لیست نه چندان کاملی از امکانات رفاهی است.

تویوتا لندکروزر 2013

البته که این محصول به امکانات رفاهی بدیهی نظیر کروز کنترل، دیلایت، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ شوی، دکمه‌های کنترل روی فرمان، مانیتورهای 8 اینچی و ... مجهز است. اما آپشن مهمی که در بازار ایران تاثیر بسزایی در تعیین قیمت تویوتا لندکروزر دارد، استارت انجین توسط ریموت است که در صورت موجود بودن، برگ برنده‌ای برای لندکروزر به‌شمار می‌رود.

شایان ذکر است در حال حاضر قیمت نمونه‌های موجود در بازار با مدل 2013 از 4 میلیارد و 400 میلیون تومان تا 5 میلیارد تومان برآورد می‌شود که بسته به سلامت فنی و ظاهری و همچنین میزان کارکرد آن متغیر خواهد بود.

تویوتا لندکروزر 2013

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد