موضوعات داغ

موتورسیکلت 2 سیلندر بی ام و R1200RT؛ سبک جدید طراحی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در طول سال‌های گذشته شاهد معرفی انواع موتورسیکلت‌های مفهومی از سوی شرکت‌ها و افراد مختلف بوده‌ایم. برنامه‌ای برای ساخت این موتورسیکلت‌ها وجود ندارد اما قطعا مشاهده آن هر بیننده‌ای را میخکوب می‌کند. یکی از این موتورسیکلت‌ها مونوکوک Monocoque بی ام و R1200RT است که توسط مانتاس سیماناوسکاس Mantas Simanauskas، علاقمند به دنیای موتورسیکلت از لیتوانی توسعه یافته است.

قلب تپنده این موتورسیکلت، پیشرانه دو سیلندر 1،170 سی سی است که 110 اسب بخار در 7500 دور در دقیقه و 115 نیوتن متر گشتاور در 6000 دور در دقیقه تولید می‌کند. وظیفه انتقال قدرت نیز برعهده جعبه دنده شش سرعته قرار دارد. البته دستیابی به چنین قدرت و گشتاوری چندان راحت نیست، چرا که بی ام و R1200RT با وزن 229 کیلوگرم چندان سبک به نظر نمی‌رسد.

مونوکوک بی ام و R1200RT

مانتاس سیماناوسکاس برای بهینه‌سازی این موتور، تغییرات زیادی را در آن اعمال کرده است. برای مثال بدنه این موتور به صورت مونوکوک Monocoque ساخته شده و دسته فرمان از جنس چوب تولید شده است. مخزن سوخت جابجا شده و بسیاری از چراغ‌ها با نوار LED جایگزین شده‌اند. قسمت فرمان مونوکوک بی ام و R1200RT نیز با صفحه نمایش دیجیتالی مزین شده که از طریق دوربین نصب شده زیر پلاک، تصویر واضحی از پس زمینه را برای راکب مهیا می‌کند. در نهایت بدنه این موتور با رنگ‌های نمادین ام پاور بی ام و رنگ آمیزی شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد