موضوعات داغ

مازراتی هم فراخوان می شود!

عکس مطلب اول
در این چند سال اخیر شاید حاشیه سازترین و ناامن‌ترین خودروهای جهان را ایتالیایی‌ها (البته بین برندهای معروف دنیا) تولید می‌کردند و بدنام‌ترین آن‌ها هم مربوط به فراری 458 ایتالیا می‌شود که تا کنون بیش از 11 مورد آتش گرفتن آن‌ها گزارش شده است و بسیاری از رسانه‌ها هم به بررسی این مشکل واکنش نشان دادند. به غیر فراری، در این اواخر شاهد آتش گرفتن‌های پیاپی لامبورگینی آونتادور و مدل‌های تقویت شده آن هستیم که گهگاه ویدیوها و تصاویر آن رسانه‌ای می‌شود. حال از طرف دیگر، این مشکلات گریبان مازراتی را هم گرفته تا در نهایت این کمپانی مجبور به فراخوان دو مدل از خودروهای تولیدی خود شود.
مازراتی‌های مورد نظر، دو مدل گیبلی و کواتروپورته هستند که به دلیل استفاده از کابل‌های نادرست برای استارت موتور، موجب آتش گرفتن موتور و متعلقات آن می‌شود. خوشبختانه تا کنون این اتفاق خسارتی جانی برجای نگذاشته است.
بنا بر گفته کمپانی مازراتی، حدود 28 هزار و 235 دستگاه از مازراتی گیبلی و کواتروپورته که از 1 فوریه سال 2013 تا 30 نوامبر 2015 تولید شده‌اند، به این مشکل و استفاده از کابل‌های نامناسب دچار هستند که ممکن است در آینده مشکل آفرین باشند.
علاوه بر این، مازراتی اعلام کرده که مشکلی دیگر هم برای این دو برند از محصولاتش وجود دارد، طبق گفته‌ها، حصیر زیر پایی یا کفپوش‌های سمت راننده مستعد بلند شدن و حرکت هستند، از این رو گزارش شده که این کفپوش‌ها گاهی اوقات میان پدال گاز و ترمز قرار می‌گیرند و موجب شتاب ناخواسته یا اختلال در عمل ترمزگیری می‌شود که می‌تواند حادثه آفرین باشد. در هر صورت این دو مشکل برای مازراتی کواتروپورته و گیبلی اعلام شده که هرچه سریع‌تر برای رفع آن‌ها باید به نمایندگی‌های رسمی این کمپانی مراجعه کرد.
و اما سوال اینجاست که تکلیف مازراتی های موجود در کشور چه می شود؟ البته به نظر نمی‌رسد که بعد از 2013 دیگر خودرویی از مازراتی کواتروپورته مگر در موارد بسیار محدود و با شرایط خاص وارد کشور شده باشد، ولی هرکس موفق به خرید و واردات این خودرو شده است، می‌بایست چاره‌ای برای رفع این دو مشکل در خودروی خود بی اندیشد و قبل از وقوع حادثه، پیش گیری لازم را به عمل آورد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/25
ايتاليايى ، ناامن ترين خودروهاى جهان؟!! 😂😂
فكر كنم هيش كى به اندازه چينى ها از اين جمله خوشحال نشدن، 😆😆😆😆😂😂
1394/12/26
خصوصا ام جی سوارها
1394/12/26
من الان ماشینمو کجا ببرم رفع عیب کنن؟:))))))
1394/12/26
قابل توجه شرکت های داخلی که فقط پول براشون مهمه نه جون مردم سر و صاحبی هم بالای سرشون نیس