موضوعات داغ

مرگ 3142 نفر در 4.6 ثانیه! رانندگی با چشمان بسته، آزمایش جالب لکسوس + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بی‌احتیاطی در حین رانندگی همچنان یکی از دلایل اصلی تصادفات مرگبار است. اگر شما هم حین رانندگی با گوشی خود تماس می‌گیرید یا پیام می‌فرستید،‌ لکسوس یک تست رانندگی جالب در این باره انجام داده است.

آوریل ماه هوشیاری درباره بی‌احتیاطی حین رانندگی است و حالا لکسوس فیلم کوتاهی منتشر کرده که می‌خواهد دیدگاه شما را درباره پیامک زدن حین رانندگی تغییر دهد.

اکثر مردم فرض می‌کنند که وقتی در حین رانندگی برای چک کردن یک پیام و یا حتی پاسخ به آن به گوشی خود نگاه می‌کنند، چشم خود را فقط یک یا دو ثانیه از جاده برداشته‌اند. در واقع، به گزارش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه میانگین این زمان ۴.۶ ثانیه است. همین ۴.۶ ثانیه حواس‌پرتی در سال ۲۰۱۹ منجر به مرگ ۳۱۴۲ نفر شده است.

برای انجام این تست، لکسوس یک NX را به شکلی تغییر داده تا دقیقا ۴.۶ ثانیه جلوی دید راننده را بگیرد. تمام شرکت‌کنندگان در این تست فکر می‌کردند که فقط در حال انجام یک تست رانندگی با این شاسی بلند هستند. از فناوری الکتروکرومیک برای مات کردن فوری شیشه جلو و پنجره‌ها استفاده شد، تا حین رانندگی در یک پیست کنترل‌شده، جلوی دید افراد داخل خودرو به طور غیرمنتظرهای گرفته شود.

وینای شاهانی، نایب رئیس بازاریابی لکسوس در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «لکسوس می‌خواهد با تغییر دیدگاه‌ها نسبت به پیامک زدن در حین رانندگی، مردم را درباره این موضوع آگاه کند. حتی پیشرفته‌ترین سیستم‌های ایمنی نمی‌توانند جایگزین توجه راننده به جاده شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد