موضوعات داغ

خودروی مخصوص امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه؛ سیتروئن ۱۹_۱۹ با چهره ای متفاوت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

حتی اگر اخبار صنعت خودرو را کاملا دنبال کنید، شاید نام سیتروئن ۱۹_۱۹ معنای خاصی برای شما نداشته باشد. این مدل که در سال ۲۰۱۹ برای بزرگداشت صدمین سالگرد این برند به نمایش درآمد، خیلی زود به دست فراموشی سپرده شد.

این کانسپت به عنوان یک خودروی برقی با الهام از صنعت هوافضا طراحی شده بود، اما توانایی‌های پیشرانه تصور شده برای آن مهم‌تر از طراحی آن بودند.

البته اعلام نشد که این کانسپت از چه پیشرانه‌ای بهره خواهد برد، اما سیتروئن وعده محدوده مسافتی به مراتب بیشتری از تمام خودروهای برقی کنونی یعنی ۸۰۰ کیلومتر را داده بود. با شارژ القایی می‌توان این مدل را تنها در عرض ۲۰ دقیقه برای پیمودن مسافت ۶۰۰ کیلومتری شارژ کرد.

سیتروئن ۱۹_۱۹ با قابلیت رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۵ ثانیه و سرعت نهایی ۲۰۰ کیلومتر در ساعت یک هیولای واقعی است.

البته اگر این کانسپت به عنوان خودروی رئیس جمهور فرانسه طراحی نشده بود این ارقام بیهوده می‌شدند. اعضای شرکت بریستول استریت موتورز همین کار را انجام داده‌اند و حتی امکانات جدیدی را به این مدل اضافه کرده‌اند.

خودروی مخصوص امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، دارای سیستم تعلیق هوشمند و سیستم رانندگی خودکار برای انجام وظایف خسته‌کننده رانندگی می‌بود.

این رندر بخشی از تلاش برای تصور یک خودروی برقی برای رهبران جهان است. این تلاش منجر به طراحی نسخه‌ای کشیده از کادیلاک لیریک برای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و یک خودرو بر اساس آئودی AI:CON برای آنگلا مرکل صدراعظم آلمان شد.

البته هیچ‌کدام از آن‌ها قرار نیست واقعا توسط مقامات دولتی مورد استفاده قرار بگیرند، بنابراین باید به تماشای رهبران کشورها در خودروهای زرهی مشکی و خسته‌کننده عادت کنیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/2/1
همون سمنده خودمونه واقعا چقد فرانسوی ها عقب افتادن بیا ببین پراید ما رو تا نکشتت رهات نمیکنه