موضوعات داغ

مسابقه طناب کشی بین جیپ گلادیاتور 6 چرخ و مرسدس بنز G550 4x4 + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در یک مسابقه طناب کشی به سختی می‌توان یک جفت وسیله نقلیه متعادل برای تطبیق با یکدیگر پیدا کرد و نکته‌ای که در این دو مورد وجود دارد این است که این دو خودرو هردو از قدرت بالایی برخودارند.

اولین چیزی که با دیدن این ترکیب به ذهن همه می‌رسد این است که اگر G550 4x4 Squared با مرسدس بنز G 63 AMG 6x6 جایگزین می‌شد چقدر خوب به نظر می‌رسید، اما اگر این روزها بتوانید یکی از آن‌ها را به دست آوردید بسیار خوش شانس هستید، مگر اینکه در ثروتمندترین مناطق خاورمیانه زندگی کنید. همچنین، یافتن چیزی که بتواند آن را شکست دهد نیز خوش شانسی بزرگی محسوب می‌شود.

البته اگر منصفانه فکر کنیم تعداد خودروهای G550 4x4 Squared نیز کم است. با تولید تنها حدود 300 واحد خودرو برای بازار ایالات متحده، باید خیلی خوش شانس باشید که حتی بتوانید یک واحد از این خودرو را از نزدیک ببینید، چه برسد به این که مالک این دستگاه باشید. برادران دوبره مالکیت یکی از این خودروها را بر عهده دارند و معروف به آزمایش آن در برابر دیگر انواع وسایل نقلیه هستند.

به همین مناسبت، آن‌ها به خودرویی دست یافته‌اند که به طور بالقوه می‌تواند چیزی بیش از یک حریف مسابقه‌ای برای بنز قدرتمند باشد، به ویژه در یک مسابقه طناب کشی که گشتاور و پایداری خودرو بیش از توان بالای موتور 4.0 لیتری خورجینی شکل هشت سیلندر آن، اهمیت دارد. بنابراین، اجازه دهید نگاهی بر حریف این خودرو داشته باشیم.

سیروس دوبره در حالی که در حال تماشای ورود این حیوان وحشی به میدان بود گفت که این خودرو بسیار شبیه به دیزل 6x6 است. آیا این خودرو یک توربو است؟ بسیار خب، آن‌ها تقریباً در اوایل دهه 2000 تولید موتورهای دیزلی را متوقف کردند، بنابراین تنها درصورتی که فردی سختی‌های اصلاح یک جیپ گلادیاتور را بر عهده بگیرد و سپس موتور آن را با یک موتور بیست ساله با قدرت تولیدی کم تعویض کند، در این صورت این خودرو توربودیزل است.

بر اساس گفته‌های صاحب خودرو، علی رغم اصلاحات سنگین که باعث افزودن وزن زیادی به خودرو شده، قدرت موتور تغییری نکرده است. او می‌گوید که این موتور بیش از 450 پوند گشتاور تولید می‌کند، این در حالیست که پیشرانه 3.0 لیتری اکودیزل وی شکل شش سیلندر، 442 پوند فوت گشتاور (599 نیوتن متر) تولید می‌کند. در بهترین حالت، ممکن است تنها تحت یک بازنگری قرار گرفته باشد که قطعاً هیچ نتیجه چشمگیری ندارد.

مرسدس بنز G550 4x4

این امر باعث می‌شود که این دو وسیله نقلیه، جدا از این واقعیت واضح که یکی از آن‌ها دو چرخ بیشتر از دیگری دارد، از لحاظ آماری به طرز وحشتناکی به هم شبیه شوند. G-Wagen، 450 پوندفوت گشتاور تولید می‌کند. البته برای رسیدن به این عدد باید به محدوده دورتری برود (این برای شما بنزین است). همچنین وزن هر دو خودرو تقریباً یکسان است (6,700 پوند / 3,039 کیلوگرم برای G550 و حدود 7,000 پوند / 3,175 کیلوگرم برای گلادیاتور). همه این‌ها باعث می‌شود که مسابقه طناب کشی بسیار اغواکننده باشد.

متأسفانه، وقتی اوضاع دقیقاً طبق برنامه پیش نمی‌رود، هرچه انتظارات بیشتر باشد، سقوط سخت تر می‌شود. به لطف طناب‌های بی کیفیت، مسابقه کشیدن طناب کمتر از یک ثانیه طول کشید. واضح است که این دو ماشین مقدار زیادی نیرو تولید می‌کنند و به چیزی بسیار محکم‌تر برای تحمل کشش زیاد نیاز دارند.

اعضای تیم تصمیم گرفتند که طناب کشی را با چند مسابقه دراگ بر روی چمن جایگزین کنند، اما نتایج چندان جالب نبود. علاوه بر این، ما به طور کامل به نتایج اعتماد نداریم زیرا تصور اینکه G550 در برابر جیپ سنگین‌تر و کم قدرت شکست بخورد سخت است. سه مسابقه زیر را بررسی کنید و در مورد آن تصمیم بگیرید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/3/22
این سم چی بود گذاشتین !