موضوعات داغ

قسمت جدید انیمیشن «دیرین دیرین»: هشدار ایران خودرو به خطر بزرگ استفاده از روغن موتور تقلبی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

همان‌طور که می‌دانید، روغن موتور یکی از موارد مهم مورد استفاده در خودروهاست که تاثیر مهمی روی عملکرد خودرو دارد و بی‌شک پرهیز از به‌کار بردن روغن موتورهای غیراصل به منظور جلوگیری از آسیب به خودرو، یک ضرورت به‌شمار می‌رود. در همین راستا، ایران خودرو که با استفاده از پلتفرم‌های مختلف اقدام به فرهنگ‌سازی استفاده از قطعات اصل می‌کند، در قسمت جدید انیمیشن «دیرین دیرین» از خطر بزرگ استفاده از روغن موتور تقلبی هشدار می‌دهد.

انیمیشن «دیرین دیرین» مجموعه‌ای است که ایران خودرو در راستای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در قالب طنز استفاده می‌کند. در قسمت قبل این مجموعه، به معایب استفاده از شیشه‌شورهای غیراصل به زبان طنز پرداخته شد. در قسمت جدید این انیمیشن که به‌تازگی منتشر شده، در واقع به نوعی صحبت از کیفیت پایین روغن موتورهای تقلبی و خطرات استفاده از آن‌ها در خودروها شده است. شایان توجه است که روغن‌های تقلبی (غیراصل) معمولا ارزان‌تر از مدل های اصل هستند که برخی برای کنترل هزینه‌ها، به خرید این روغن‌ها روی می‌آورند. این در حالی است که استفاده از روغن موتور غیراصل هرچند از هزینه تامین روغن موتور دارندگان خودرو‌ها می‌کاهد، اما در ادامه به آسیب و حتی خرابی موتور خودرو می‌انجامد که تعمیرات آن بسیار پرهزینه و و زمان‌بر خواهد بود. آنجاست که شهروندان مجبور می‌شوند برای تعمیر خودرو خود که در اثر استفاده از روغن تقلبی آسیب دیده،‌ گاهی چند برابر پول خرید یک روغن موتور اصل، هزینه کنند.

در واقع استفاده از روغن موتورهای تقلبی به‌جای روغن موتور اصل، می‌تواند آسیب‌های جدی نظیر صدمه دیدن پمپ روغن و ساییده شدن قطعات موتور روی یکدیگر را به‌همراه داشته باشد و حتی در نهایت منجر به کاهش عمر موتور خودرو و حتی روغن‌سوزی و یاتاقان زدن شود. بنابراین کاهش هزینه استفاده از روغن موتور غیراصل در نهایت با هزینه‌های بالای تعمیرات موتور جبران خواهد شد!

در همین راستا و با توجه به اهمیت موضوع استفاده از روغن موتور اصلی و هشدار به استفاده از روغن موتورهای تقلبی و غیراصل، ایران خودرو قسمت جدید انیمیشن طنز «دیرین دیرین» را به این امر اختصاص داده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد