موضوعات داغ

بهترین فیلم‌های اکشن ماشینی ۲۰۲۱

عکس مطلب اول

فیلم‌های اکشن ماشینی همیشه طرفداران خودشان را دارند. معمولا این فیلم‌ها را کسانی تماشا می‌کنند که علاقه خاصی به دنیای ماشین‌ها و مسابقه‌های ماشینی دارند و از تعقیب و گریز ماشین‌ها هم لذت می‌برند. خیلی از نوجوانان و جوانانی که مدل‌ ماشین‌های مختلف را از حفظ هستند و پوستر این ماشین‌ها را به اتاق‌شان می‌چسبانند، از علاقه‌مندان این فیلم‌ها هستند.

همچنین علاقه‌مندان فیلم‌های ماشین انقدر زیاد هستند که بعضی از کارگردان‌های این فیلم‌ها چندین قسمت از فیلم را ساخته‌اند. از نمونه‌ فیلم‌های دنباله‌‌دار ژانر ماشینی می‌توان به فیلم‌ سریع و خشمگین اشاره کرد که هنوز در آمریکا اکران نشده است.

فورد در برابر فراری

فورد در برابر فراری

این فیلم‌ها معمولا در ژانرهای مختلفی تولید می‌شوند. مثلا بعضی از فیلم‌های اکشن ماشینی ژانر پلیسی و تعقیب و گریز دارند. بعضی‌ها هم مسابقه‌ای هستند و داستان یک مسابقه را تعریف می‌کنند. ما در این مقاله می‌خواهیم بهترین فیلم‌های اکشن ماشین 2021 را به شما معرفی کنیم، پس اگر طرفدار این نوع فیلم‌ها هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تریلر فیلم فورد در برابر فراری

این فیلم در سال 2019 ساخته شده است و بسیاری از ستاره‌های سینمای آمریکا از جمله کریستین بیل و مت دیمون در این فیلم بازی می‌کنند. فیلم فورد در برابر فراری فروش خوبی در سینماهای آمریکا داشته است. این موضوع نشان می‌دهد که فیلم‌نامه و بازی‌های فیلم جذاب هستند و به خوبی توانستند مخاطبان زیادی جذب کنند.

فروش گیشه‌ای فیلم فورد در برابر فراری 5/225 میلیون دلار است که نشان می‌دهد فیلم محبوبیت زیادی داشته است. داستان فیلم در نوع خودش جدید و خلاقانه است. فیلم‌نامه‌نویس فورد در برابر فراری داستان دو دوست را تعریف می‌کند.

این دو دوست کن مایلز و کرون شلبی هستند و تلاش می‌کنند، ماشین مسابقه‌ای قدرتمندی را برای شرکت فورد بسازند؛ ماشینی که بتواند شرکت فراری را شکست دهد.

فیلم‌نامه این فیلم را جیسون کلر نوشته است و فاکس قرن بیستم هم آن را بین سینماهای آمریکا توزیع کرده است. داستان فیلم از ماجرایی واقعی الهام گرفته شده است و اطلاعات زیادی درباره ماشین آمریکایی فورد به ما می‌دهد. داستان فیلم یک اکشن مسابقه‌ای است که در دهه 1960 رخ می‌دهد.

ستارگانی مثل کریستین بل و مت دیمون را تصور کنید که در آمریکای قدیم بازی می‌کنند. مت دیمون نقش کارل شلبی را دارد. شلبی قهرمان اتومبیل‌رانی است و به خاطر فشار خون بالایش باید به فکر بازنشستگی باشد.

ژانراکشن، درام، زندگی‌نامه
سال انتشار2019
محصولایالت متحده آمریکا
زبانانگلیسی
مدت زمان2 ساعت و 28 دقیقه
بازیگرانمت دیمون، کریستین بیل، جان برنتال
کارگردانجیمز منگولد

او وسایل اتومبیل‌رانی‌اش را کنار می‌گذارد و وقتش را با اصلاح و طراحی خودرو و مربی‌گری پر می‌کند. یکی از شاگردهایش کن مایلز است که کریستین بیل با فیزیک و شرایط بدنی فوق‌العاده‌اش نقش او را بازی می‌کند.

برای این که عاشق فیلم فورد در برابر فراری باشید، لازم نیست حتما مسابقه‌های ماشینی را دوست داشته باشید، چون لحظه‌های هیجان‌انگیزی بین شخصیت‌ها رخ می‌دهد. مایلز و شلبی باید تلاش کنند که در یکی از دشوارترین مسابقه‌های اتومبیل‌رانی شرکت کنند. آنها باید یک خودروی منحصربه‌فرد بسازند که بتواند خودروهای فراری را شکست بدهد.

فیلم فورد در برابر فراری توانسته است نمره‌های خوبی از منتقدین و مجله‌های سینمایی بگیرد. خیلی از منتقدین معتقدند که فیلم هیچ ایرادی ندارد و نمی‌توان از آن عیب گرفت. به‌علاوه، فیلم داستان هوشمندانه‌ و ساده‌ای دارد و همین داستان باعث شده است که آن را در رتبه‌های بالای فیلم‌های ماشین و فیلم‌های درام قرار دهد.

سریع و خشن 9

سریع و خشمگین 9

این فیلم با کارگردانی جاستین لین در ماه جون 2021 اکران می‌شود و ستاره‌هایی مثل وین دیزل، جان سنا، میشل رودریگز و تیرسه گیبسون در آن بازی می‌کنند. بسیاری از طرفداران مجموعه‌ فیلم‌های سریع و خشمگین بهار سال 2019 منتظر این فیلم بودند، ولی پاندمی کرونا باعث شد که قسمت نهم سریع و خشمگین دیرتر روی پرده سینماها قرار بگیرد.

تریلر فیلم سریع و خشمگین 9

مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین در مورد مسابقات رانندگی غیرقانونی، دزدی و جاسوسی است. اولین قسمت از این مجموعه در سال 2001 اکران شد و تا به حال 9 قسمت از آن ساخته شده است. اگر تا به حال این فیلم‌ها را ندیدید، باید بدانید که این مجموعه فیلم علاوه بر این 9 قسمت، چندین فیلم کوتاه و انیمیشن هم دارد.

این قسمت از فیلم به ماجرای گذشته دومینیک تورنتو می‌پردازد. وین دیزل در نقش دومینیک بازی می‌کند. میشل رودریگز هم نقش لتی اورتیز، همسر او را به عهده دارد. آن‌ها به همراه پسر کوچک‌شان برایان در گوشه‌ای از دنیا زندگی می‌کنند و سعی می‌کنند از ماجراهای خشن دور باشند.

ژانراکشن، پلیسی، ماجراجویی
سال انتشار2021
محصولایالت متحده آمریکا
زبانانگلیسی
بازیگرانوین دیزل، میشل رودریگز، جوردانا بوستر، تیرسه گیبسون، فین کوله، هلن میرن، کرت راسل، جان سنا، شارلیز ترون، ناتالی امانوئل، لوکاس بلک
کارگردانجاستین لین

علاوه بر وین دیزل و میشل رودریگز، لودا کریس و ناتالی امانوئل هم در این فیلم بازی می‌کنند. جوردانا بروستر هم بار دیگر در فیلم سریع و خشمگین 9 بازی می‌کند. ستاره دیگر فیلم، شارلیز ترون است که همان شخصیت منفی خودش را در سریع و خشمگین 9 بازی می‌کند.

دومینیک و جیکوب برادرش باید در مقابل خانواده‌شان قرار بگیرند. جیکوب نه تنها شخصیت خطرناکی دارد، بلکه یک تروریست سایبری هم با او همکاری می‌کند. سایفر اسم این تروریست است که برای اولین بار در قسمت نهم وارد فیلم می‌شود.

جذاب‌ترین بخش‌های فیلم، بخش‌های مربوط به رانندگی در فضا است. در بخشی از صحنه‌ها، چیزهایی را می‌بینیم که نشان‌دهنده زیرپا گذاشتن قوانین فیزیک هستند. مثلا یک موتور موشک روی خودروی پونتیاک فیرو قرار می‌گیرد یا با استفاده از یک هواپیمای مغناطیسی، یک ماشین موستانگ در هوا می‌ماند. این فیلم امتیازهای بالایی از منتقدین گرفته است. آلونسو دورالده به فیلم سریع و خشمگین نمره 75 از 100 را داده است و به سرعت اتومبیل و هیجان‌انگیز بودن فیلم اشاره می‌کند.

رنگ تجاری

Trading Paint (رنگ تجاری یا تبادل رنگ)

این فیلم را کرزن کیدز کارگردانی کرده است و بازیگران فوق‌العاده‌ای همچون جان تراولتا، مایکل مدسن، شنایا توین و توبی سباستین در آن بازی‌ می‌کنند. داستان فیلم از این قرار است که سم مونرو از راننده‌های قدیمی و حرفه‌ای اتومبیل‌رانی است.

ژانراکشن، درام، هیجان انگیز، ورزشی
سال انتشار2019
محصولایالت متحده آمریکا
زبانانگلیسی
بازیگرانرزابل سلرز، باری کوبین، جان تراولتا، مایکل مدسن، شنایا توین و توبی سباستین
کارگردانکرزان کیدز

او در طول فیلم به پسرش کمک می‌کند که چگونه به یک فرد باسابقه و پرتلاش در مسابقات اتومبیل‌رانی تبدیل شود. فیلم رنگ تجاری داستان پدر و پسری را تعریف می‌کند که باید مشکلات و چالش‌های متعددی را پشت سر بگذارند تا به موفقیت برسند.

تریلر فیلم رنگ تجاری

بازیگر نقش اصلی فیلم جان تراولتا است که به خوبی شخصیت مونرو را بازی کرده است. سم مونرو راننده باسابقه‌ای است که سال‌ها در مسابقه‌های اتومبیل‌رانی شرکت‌ کرده است و حالا می‌خواهد تجربیاتش را به پسرش منتقل کند.

ماموران بزرگراه

ماموران بزرگراه (Highwaymen)

این فیلم را جان فاسکو نوشته است و جان لی هنکاک هم فیلم‌برداری کرده است. ماموران بزرگ‌راه محصول سال 2019 است و در دسته فیلم‌های جنایی و ماشینی قرار می‌گیرد. سکانس‌های ماشینی این فیلم پر از هیجان هستند و همراه با تعقیب و گریز فیلم‌برداری شدند. کوین کاستنر، وودی هارلسون، کتی بیتس، کیم دیکنز و توماس مان از بازیگران فیلم هستند.

تریلر فیلم ماموران بزرگراه

داستان در تگزاس دهه 1930 می‌گذرد. به نظر می‌رسد که سکانس‌های تعقیب و گریز و ماشینی عملکرد بهتری از شخصیت‌پردازی فیلم دارد. فیلم‌نامه ماموران بزرگراه از داستان معروف بانی و کلاید الهام گرفته است.

بانی و کلاید از معروف‌ترین سارق‌های آمریکا در سال‌های 1931 تا 1934 بودند. آنها به شهرها و روستاهای مختلف آمریکا سر می‌زدند، مامورین و سربازها را می‌کشتند و بانک‌ها و فروشگاه‌ها را غارت می‌کردند. جالب است بدانید که مردم از بانی و کلاید به عنوان رابین‌هود یاد می‌کردند. در این فیلم دو رنجر وظیفه دارند که بانی و کلاید را دستگیر کنند.

ژانربیوگرافی، درام، پلیسی
سال انتشار2019
محصولایالت متحده آمریکا
زبانانگلیسی
بازیگرانکوین کاستنر، وودی هارلسون، کتی بیتس
کارگردانجان لی هنکاک

این دو رنجر فرانک هیمر و مینی گالت هستند. نقش فرانک هیمر را کاستنر بازی می‌کند. هیمر مشهورترین رنجر تگزاس است و همراه با هارلسون صحنه‌های فوق‌العاده‌ای را در فیلم رقم می‌زند. جالب است بدانید که تصمیم ساخت این فیلم سال 2005 برمی‌گردد. در آن زمان، نقش‌های اصلی به عهده رابرت ردفورد و پل نیومن گذاشته شده بود.

ولی پروژه به دلایلی شکست می‌خورد و نت فیلکس امتیاز این فیلم را در سال 2018 خریداری می‌کند. این فیلم نمره‌های متوسط از منتقدین گرفته است. لوک پارکر به فیلم مامورین بزرگراه نمره 7 را می‌دهد و معتقد است که فیلم داستان بانی و کلاید را به خوبی تعریف نکرده است.

داستان ریبز

لوئیس همیلتون در تاریخ 70 ساله مسابقات فرمول 1 همواره مرد شما یک بوده است. داستان ریبز در مورد ویلی تی ریبز است، اولین سیاه پوستی که ده‌ها سال پیش با قوانین نژادی این مسابقه مقابله کرد.

تریلر فیلم داستان ریبز

نت آدامز و آدام کارولا کارگردان‌های فیلم هستند و ویلی تی ریبز هم در نقش خودش بازی می‌کند. این فیلم روایتگر چالش‌های زندگی ریبز است. او اولین سیاه‌پوستی است که در مسابقه‌های ایندی 500 قهرمان می‌شود.

ژانربیوگرافی، مستند
سال انتشار2020
محصولایالت متحده آمریکا
مدت زمان فیلم1 ساعت و 45 دقیقه
زبانانگلیسی
بازیگرانفیلیپ ریبز، جرالدین ریبز، مارشال پروت، کریس مایلز، ویلی تی ریبز
کارگردانآدام کارولا

کارخانه آمریکایی

کارخانه آمریکایی (امریکن فکتوری)

این فیلم یک فیلم مستند است که در سال 2019 اکران شده است. امریکن فکتوری را استیون بوگنار و جولیا ریچرت کارگردانی کرده است. داستان فیلم در شهر اوهایو می‌گذرد.

تریلر فیلم کارخانه آمریکایی

یک میلیاردر چینی کارخانه‌ای را در مورین، نزدیک دایتون تاسیس می‌کند. این کارخانه به بخش مهمی از زندگی مردم منطقه تبدیل می‌شود. اما تعطیلی کارخانه قبل از کریسمس سرآغاز دوران سخت مردم است. با تاسیس کارخانه چینی جدید به اسم فویائو دوباره کسب‌وکار مردم رونق می‌گیرد. این کارخانه شیشه اتومبیل تولید می‌کند و کارخانه قدیمی جنرال موتورز را به عنوان سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کند. در واقع بیشتر از اینکه فیلم کارخانه آمریکایی به آمریکا بپردازد، درباره چینی‌ها و شرکت‌های چینی در آمریکا صحبت می‌کند. فیلم کارخانه آمریکایی جوایز زیادی گرفته است. از جمله این جوایز می‌توان به جایزه اسکار بهترین فیلم مستند اشاره کرد.

ژانرمستند
سال انتشار2019
محصولایالت متحده آمریکا
مدت زمان فیلم1 ساعت و 50 دقیقه
زبانانگلیسی
بازیگرانجومینگ وانگ، رابرت آلن، شرود براون
کارگرداناستیون بوگنار، جولیا ریچارت

سرقت در 60 ثانیه

سرقت در 60 ثانیه (Gone in 60 Seconds)

فیلم سرقت در 60 ثانیه، داستان سارقی ماهر به نام ممفیس با بازی نیکلاس کیج را بیان می‌کند که قادر است هر خودرویی را در 60 ثانیه سرقت کند. در حالی‌که او تصمیم گرفته تا سرقت خودرو را کنار بگذارد و زندگی متفاوتی را آغاز کند، ناچار است تا تعهد ناتمام برادر کوچکترش را به اتمام برساند و در یک شب 50 اتومبیل از پیش مشخص شده را سرقت کند.

تریلر فیلم سرقت در 60 ثانیه

داستان فیلم سرقت در 60 ثانیه نسبتا سطحی است و پیچیدگی خاصی در آن مشاهده نمی‌شود و کارگردان تمام تمرکز خود را بر خلق صحنه‌های تعقیب و گریز هیجان انگیز گذاشته است. سرقت در 60 ثانیه محصول سال 2000 میلادی است و تعدادی از خودروهای مشهور آن زمان در این فیلم حضور دارند. نقطه قوت فیلم حضور نسخه‌ای خاص از فورد موستانگ است که با نام النور شناخته می‌شود. علاوه بر نیکلاس کیج، ستارگان دیگر همچون آنجلینا جولی، رابرت دووال، شای مک‌براید و اسکات کان نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ژانراکشن
سال انتشار2000
محصولایالت متحده آمریکا
مدت زمان فیلم1 ساعت و 58 دقیقه
زبانانگلیسی
بازیگراننیکلاس کیج، آنجلینا جولی، رابرت دووال
کارگرداندامینیک سینا

بچه راننده

بچه راننده (Baby Driver)

ادگار رایت کارگردان بریتانیایی همواره به واسطه خلق فیلم‌هایی متفاوت در ژانرهای گوناگون شهرت دارد. او پس از خلق چند اثر سینمایی ماندگار تصمیم گرفت تا فیلمی در حوزه اکشن ماجرایی بسازد. بیبی درایور حاصل تلاش‌های او در این ژانر است که سال 2017 روی پرده سینما قرار گرفت.

بیبی درایور داستان راننده جوانی به نام بیبی با بازی انسل الگورت را روایت می‌کند که به موسیقی و رانندگی علاقه دارد و به دلیل حادثه‌ای که در دوران کودکی تجربه کرده، علاقه چندانی به سخن گفتن نشان نمی‌دهد. او به عنوان راننده یک تیم تبهکار فعالیت می‌کند که ریاست آن را فردی به نام داک با بازی کوین اسپیسی برعهده دارد.

تریلر فیلم بچه راننده

صحنه‌های تعقیب و گریز هیجان‌انگیز با خودروهای مختلف به همراه موسیقی‌های ماندگار، از نوآوری‌های ادگار رایت در فیلم بیبی درایور است. تهیه کنندگی این فیلم را شرکت سونی برعهده دارد و بسیاری از موسیقی‌های منتشر شده با لیبل سونی برای ساخت این فیلم به کار گرفته شده‌اند.

ژانراکشن
سال انتشار2017
محصولایالت متحده آمریکا
مدت زمان فیلم1 ساعت و 53 دقیقه
زبانانگلیسی
بازیگرانکوین اسپیسی، انسل الگورت، جان هم
کارگردانادگار رایت

در این مقاله تلاش کردیم، برترین فیلم‌های ماشینی در سال‌های اخیر را معرفی کنیم. اگر شما هم فیلم یا سریال یا انیمیشن ماشینی خوبی دیده‌اید که در این لیست ذکر نکرده‌ایم در قسمت نظرات برای‌مان بنویسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد