موضوعات داغ

ربات‌های سوئیسی پیشرفته برای رنگ‌آمیزی بدنه خودرو +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

همان‌طور که خودروها در حال تکامل و پیشرفت هستند، ابزارهای ساخت خودرو نیز بایستی نسبت به گذشته پیشرفت کنند. یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت خودرو، رنگ‌آمیزی بدنه است که امروزه توسط ربات‌ها انجام می‌شود. ربات جدیدی به نام PixelPaint، قادر است تا عمل رنگ‌آمیزی خودرو را تنها با یک حرکت انجام دهد و به نظر می‌رسد زمینه‌ساز آینده صنعت رنگ‌آمیزی اتومبیل‌ها خواهد بود.

این ربات نوآورانه برنده جایزه معتبر رباتیک 2021 شده است که به واسطه نوآوری‌های معرفی شده در فرآیند اتوماسیون به شرکت‌ها و محصولات آن‌ها اعطا می‌شود. ربات PixelPaint دو سال پیش توسط شرکت سوئیسی ABB توسعه یافته و به عنوان یک نوآوری پیشگام در صنعت خودرو شناخته می‌شود.

ربات PixelPaint برای رنگ‌آمیزی بدنه خودرو از روشی مشابه چاپگرهای جوهرافشان استفاده می‌کند. در این روش به جای پاشیدن رنگ با یک دستگاه پخش رنگ معمولی، رنگ به صورت مستقیم و توسط یک نازل چاپی روی بدنه اتومبیل درج می‌شود. به همین دلیل میزان بهره‌وری در فرآیند رنگ‌آمیزی خودرو به حدود 100 درصد می‌رسد و حجم زیادی از پاشش رنگ بیهوده که یکی از بزرگترین مشکلات رنگ‌آمیزی اتومبیل است حذف خواهد شد.

علاوه برآن ربات PixelPaint می‌تواند هر طرحی که سفارش دهنده در نظر گرفته باشد، روی بدنه خودرو اجرا کند. هیچ فرآیند دشواری در زمینه درج طرح روی سقف و بدنه خودرو وجود ندارد و در کوتاه‌ترین زمان این کار برای خریدار انجام خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد