موضوعات داغ

بهترین خودروهای برقی دنیا را بشناسید، کدام یک مصرف کمتری دارد؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بیایید نگاهی به مقایسه مصرف انرژی خودروها توسط وزارت انرژی آمریکا بیندازیم. این مقایسه تمامی خودروهای برقی موجود در ایالات متحده در حال حاضر و همچنین چندین مدل در پیش رو که اطلاعات آن‌ها در دسترس است را در بر می‌گیرد.

این لیست شامل ده‌ها خودرو می‌شود، از جمله جدیدترین خودروهای خبرساز مانند لوسید ایر، ریویان R1T و ریویان R1S.

نمودار زیر به ما کمک می‌کند تا تفاوت بین مدل‌ها (مطابق روش EPA ) و همچنین تفاوت بین رانندگی در شهر و بزرگراه برای یک مدل خاص را بهتر نشان دهیم.

با این حال، باید توجه داشته باشیم که این تنها یک مقایسه کلی است (تنها مقایسه‌ای که برای کل بازار داریم) و در برخی موارد ممکن است نتایج با آزمایشات موجود در دنیای واقعی تفاوت داشته باشد. (به ویژه در مورد پورشه تایکان و پورشه تایکان کراس توریسمو)

کارآمدترین خودروهای برقی (با در نظر گرفتن شارژ خودرو)

کارآمدترین خودرو برقی (به طور کلی و صرف نظر از پیشرانه)، نسخه پایه تسلا مدل 3 استاندارد رنج پلاس (RWD) است. کارایی آن در سیکل ترکیبی EPA، 147 Wh/km برآورد شده است. این مقدار در بزرگراه به 157 Wh/km می‌رسد. وات ساعت بر کیلومتر (Wh/km) متداول‌ترین معیار برای سنجش میزان کارآیی خودرو در سیستم متریک است.

لوسید ایر

دومین جایگاه متعلق به تسلا مدل 3 لانگ رنج AWD با کارایی 156 Wh/km است. تفاوت قابل توجه تقریباً 6 درصدی، ناشی از وجود یک باتری بزرگ‌تر و موتور جلو معمولی می‌شود که باعث سنگین شدن خودرو شده است.

سومین خودرو برتر هیوندای الکتریکی ایونیک با کارایی 157 Wh/km است که چند سالی است که یکی از کارآمدترین خودروها به شمار می‌رود. با این حال، باید به خاطر داشته باشیم که این خودرو بزرگ نیست و دارای یک باتری نسبتاً کوچک (38.3 کیلووات ساعت) است.

لوسید ایر گرند تورینگ با چرخ‌های 19 اینچی با کارایی160 Wh/km در مرتبه بعدی قرار می‌گیرد که با توجه به اندازه، ظرفیت باتری، برد و عملکرد آن شگفت انگیز است. برای مقایسه، تسلا مدل S لانگ رنج تمام چرخ محرک (همچنین چرخ 19 اینچی) با کارایی 175 Wh/km بیش از 9٪ عقب است.

تسلا مدل Y لانگ رنج AWD پنجمین خودرو کارآمد از نوع کراس اوور یا شاسی بلند با کارایی 168 Wh/km است.

نکته ای که ما می‌خواهیم به آن اشاره کنیم مربوط به پیکاپ ریویان R1T با کارایی 299 wh/km و شاسی بلند ریویان R1S با کارایی 303 Wh/km است. این دو اساساً بزرگ‌ترین پیکاپ‌های الکتریکی در بازار کنونی هستند. این دو محصول، خودروهای بدی نیستند اما با توجه به استانداردهای امروز کمی بزرگ محسوب می‌شوند و به باتری‌های بزرگ (حدود 135 کیلووات ساعت)، چهار موتور کششی جداگانه و رینگ‌های بزرگ مجهز هستند. این خودروها از نظر انرژی می‌توانند سه برابر کارآمدتر از مدل‌های معمولی در کلاس خود باشند.

ریویان R1T

در آینده نه چندان دور، شاهد باتری حدود 200 کیلووات ساعتی در بزرگ‌ترین انواع خودروها خواهیم بود. در بخش خودروهای کوچک (در زیر تسلا مدل 3) نیز، در برخی موارد استفاده از باتری‌های با کارایی حدودا 200 وات بر مایل (124 وات/کیلومتر) قابل پیش بینی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد