موضوعات داغ

فراخوان هیوندای توسان و سوناتا ۲۰۱۷ به دلیل احتمال آتش‌سوزی موتور

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

۹۵,۵۱۵ خودروی هیوندای ممکن است به دلیل اتصال ناقص بلبرینگ‌های شاتون که ممکن است در شرایط خاصی منجر به آتش‌سوزی موتور شود فراخوانی شدند.

این فراخوانی شامل ۸۲,۲۶۸ توسان مدل ۲۰۱۷ و ۱۳,۲۴۷ سوناتا هیبریدی مدل ۲۰۱۷ با موتور ۲ لیتری GDI ساخت این شرکت در کارخانه اولسان کره جنوبی خواهد بود.

در اسناد منتشرشده توسط اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی آمده است که این فراخوانی مرتبط با یک نقص فنی است که می‌تواند منجر به فرسایش زودرس بلبرینگ‌های شاتون می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد صدای تق‌تق ناهنجاری از موتور شنیده شده و چراغ هشدار فشار روغن موتور روشن می‌شود.

هیوندای توسان

اگر خودرو به طور پیوسته در این وضعیت کار کند، ممکن است به بلوک موتور آسیب برسد، که می‌تواند منجر به نشت روغن و در نهایت آتش‌سوزی موتور شود. با این حال، این احتمال وجود دارد که همچنین منجر به خاموش شدن موتور شود. اگر این اتفاق در سرعت بالا رخ دهد، خطر تصادف را افزایش می‌دهد.

هیوندای آمریکا به مالکان خودروهای آسیب‌دیده اطلاع‌رسانی خواهد کرد تا خودروهای خود را برای بازرسی به نمایندگی‌ها ببرند. اگر هرگونه آسیب بلبرینگ تشخیص داده شود، موتور معیوب با یک موتور جدید جایگزین خواهد شد.

علاوه بر آن، تمام خودروهای آسیب‌دیده به‌روزرسانی نرم‌افزاری کنترل موتور پیشرفته با یک سنسور شناسایی ضربه را دریافت خواهند کرد. این دستگاه به طور مداوم موتور را برای کشف ارتعاشات و الگوهای غیرعادی که نشان‌دهنده خرابی بلبرینگ شاتون هستند زیر نظر دارد.

این فرایند به صورت رایگان انجام خواهد شد و مالکانی که قبلاً موتور خودرو را تعمیر کرده‌اند هزینه‌های پرداختی را دریافت خواهند کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/7/6
شامل سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ هم میشه یا فقط ۲۰۱۷؟
و اینکه تو ایران هم به پاکرو یا کرمان موتور مراجعه بشه؟؟