موضوعات داغ

کدام خودروها بهترین صندلی‌ها را دارند؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رتبه‌بندی‌های سالانه موسسه جی دی پاور، نشان‌دهنده بی‌کیفیت‌ترین و باکیفیت‌ترین خودروهای عرضه شده در بازار آمریکا است. این رتبه بندی راهنمای عملی برای خریداران است و امتیازهای کسب شده در آن اهمیت ویژه‌ای برای شرکت‌های خودروسازی دارند. بررسی کیفیت خودرو براساس مشخصه‌های گوناگون انجام می‌شود که یکی از این سنجه‌ها، راحتی و کیفیت صندلی‌ها است.

بر همین اساس موسسه تحقیقاتی جی دی پاور مطالعه‌ای را بین 110827 خودرو جدید خریداری شده یا اجاره شده طی سال 2021 در آمریکا انجام داد تا میزان کیفیت صندلی و رضایت‌مندی مشتریان در این مورد را بسنجد. معیار سنجش کیفیت صندلی‌ها در این تحقیق، تعداد مشکلات در هر 100 وسیله نقلیه (PP100) بوده است. هرچقدر مشکلات کمتر باشد، کیفیت صندلی‌های آن وسیله نقلیه بهتر است.

با این اوصاف ، هیوندای النترا با کسب 5.7 امتیاز در رده خودروهای جمع و جور پرفروش بالاترین رتبه را دارد، در حالی که هوندا سیویک و فولکس واگن گلف رتبه های دوم و سوم را در همان رده به خود اختصاص داده‌اند.

در بخش سدان‌های میان رده پرفروش، هوندا کلاریتی با کسب امتیاز 5.3 رتبه اول را در زمینه کیفیت صندلی‌ها به خود اختصاص داد و دوج چارجر و نیسان ماکسیما در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در بخش شاسی‌بلندهای اسپرت ترکیبی یا SUVهای پرفروش، نیسان ایکس تریل یا نیسان روگ راحت‌ترین صندلی‌ها را به خریداران خودرو ارائه می‌دهد. فورد موستانگ مک ای و هوندا CR-V نیز رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. نیسان روگ با کسب امتیاز 4.2 از هر 100 خودرو کمترین میزان شکایت در حوزه صندلی‌ها را به خود اختصاص داده است.

در بخش شاسی‌بلندهای سایز متوسط و بزرگ، این شورولت بلیزر است که راحت‌ترین صندلی‌ها را دارد و با فاصله‌ای اندک از این خودرو هیوندای پالیسید و نیسان مورانو قرار گرفته‌اند.

در بخش پیکاپ‌ها رم 1500 با ارائه بهترین صندلی‌ها پیشتاز است و دو پیکاپ پرفروش دیگر بازار آمریکا یعنی فورد F-150 و جمس سیرا رتبه‌های دوم و سوم را به تسلط خود در آوردند.

در بین برندهای لوکس و گران قیمت ، پورشه 718 نرم‌ترین صندلی‌های خودرو سواری را ارئه می‌دهد در حالی که لکسوس UX پیشتاز بخش شاسی‌بلندها است.. لکسوس RCو جنسیس G90 برترین صندلی‌ها را بین سدان‌های پریمیوم عرضه می‌کنند در حالی که لکسوس LX و بی ام و X4 برترین شاسی‌بلندهای گران‌قیمت با بهترین صندلی‌ها هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد