موضوعات داغ

یک اسکوتر جدید توسط نیکران موتور رونمایی شد؛ Keeway Vieste 249 به بازار ایران می آید

عکس مطلب اول

امروز دوم آبان ۱۴۰۰ شرکت نیکران موتور پاسارگاد، بزرگ‌ترین شوروم موتورسیکلت و دوچرخه خود را افتتاح کرد. نیکران موتور که به موتورهای بنلی خود معروف است و با مدل ۱۵۰ سی‌سی Keeway خود نیز فروش خوبی را تجربه کرده، در حوالی گمرک تهران از یک نمایشگاه دیگر موتورسیکلت و دوچرخه رونمایی کرد. این شوروم در تقاطع خیابان مدرس و خیابان جوادیان واقع شده و فاصله خیلی کمی تا قلب موتورسیکلت تهران یعنی میدان هلال احمر دارد.

Keeway Vieste 249

اما اتفاق دیگری هم در این افتتاحیه پیش‌بینی شده بود که اهمیت آن از خود افتتاحیه کمتر نبود. نیکران موتور از یک موتورسیکلت جدید که به زودی به بازار ایران وارد خواهد شد، رونمایی کرد. یک اسکوتر ۲۵۰ سی‌سی به نام KEEWAY Vieste 249.

این اسکوتر پرچم‌دار برند Keeway در بین محصولات نیکران موتور خواهد بود. البته به نظر می‌رسد با توجه به استایل و مشخصات فنی و کلاس Visete‌ این اسکوتر تازه وارد در راستای رقابت با Yamaha XMAX وارد میدان شده است. گستردگی خدمات نیکران موتور نیز به قدری است که می‌توان پیش‌بینی کرد بازار به این ۲۵۰ سی‌سی تازه وارد اعتماد خواهد کند.

کلاس اصلی

می‌توان گفت که Vieste 249 در کلاس اسکوترهای پرمیوم قرار می‌گیرد و علاوه بر XMAX حتی می‌تواند فروش هوندا PCX را نیز دستخوش تغییر کند. همچنین اسکوتر پرمیوم اس‌وای‌ام یعنی JX250 نیز در این کلاس قرار دارد.

کی وی ویسته 249

مشخصات فنی

انجین تک سیلندر ویسته دقیقاً ۲۴۴ سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر ۲۱ اسب بخار و ۲۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. همچنین سیستم خنک‌کننده این موتور توسط آب انجام می‌شود و به اصطلاح آب‌خنک است. نکته مهم اینکه وظیفه انتقال قدرت به چرخ عقب به جای زنجیر توسط تسمه انجام می‌شود. وجود ترمز ABS در هر دو چرخ جلو و عقب ویسته ۲۴۹ بدون شک از نقاط قوت این موتورسیکلت به حساب می‌آید.

با توجه به انجین تک سیلندر و حجیم این اسکوتر و دیگر مشخصات فنی آن و همچنین ظاهر خوب و بروزی که این تازه وارد بازار به خود به همراه آورده است، باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه واکنشی را از بازار دریافت خواهد کرد.

در این مراسم، آقای مسعود غلامی، مدیرعامل نیکران موتور پاسارگاد نیز توضیحاتی را پیرامون این محصول بیان کرد. غلامی اعلام کرد که به زودی محصولات متنوع تری از برند کی وی Keeway که در حقیقت خواهر خوانده برند بنللی است، به سبد محصولات اضافه خواهد شد. البته تمرکز برند بنللی همچنان روی محصولاتی با حجم موتور بالا خواهد بود و در کنار آن، اسکوترهای کلاسک و مدرن با برند کی وی عرضه خواهد شد. غلامی ادامه داد که طی ۳ سال گذشته همانطور که مدل پرچمدار بنللی تی آر کی ۵۰۲ بازار اروپا را در بخش بازار تورینگ به تسخیر خود درآورده و پیشاپیش بی ام دبلیو و کی تی ام در حال حال حرکت هست، برند کی وی هم در کنار بنللی شاهد رشد بالایی در بخش بازار اسکوتر کشورهای اروپایی بوده است.

البته غلامی در ادامه از مشکلاتی برای صنعت موتورسیکلت نیز گفت و به مواردی همچون کمبود جهانی ریزتراشه ها، هزینه های بالای حمل و نقل، افزایش جهانی مواد اولیه مثل آلومینیوم و فولاد، تغییر نسبت یوان به دلار، و همچنین بحران های انرژی و قطعی برق اشاره کرد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/13
مردمان جو زده خل و چل یه موتور مونتاژ چین پرده برداری کسی هم دست نزنه بخدا سال 2009 آلمان رفتم با ماشینایی 2010 نمونه تولیدی میتونستی تست درایوداشته باشی عقب نگه داشته ها حداقل خودتون خجالت بکشید اون طناب قرمز چیه تو نمایشگاههای خارج فقط واسه لامبورگیتی یه همچین کارایی میکنن
1401/3/12
این موتور چون نمیشه گفت اسکوتر با این قدرت خریدم قیمت امروز ۱۲ خرداد یکصدو سی و شش ملیون و هشتصد و هشتاد هزار تومان
رنگ مشکی که زیبایی بیشتری دارد.
1401/4/27
منم دیروز تو جشنواره خریدم، یه رفیقام قبلا خریده بود سوارش شدم واقعا عالی بود، بنظر من این موتور یه جت اسکی روی زمینه