موضوعات داغ

آشنایی با موتورسیکلت اسکوتر پژو توییت 125 در نمایشگاه موتورسیکلت + فیلم

عکس مطلب اول

توییت یکی از ساده ترین و بی حاشیه ترین اسکوترهای پژو است که نه پیشرانه حجیمی دارد و نه طراحی آن خاص است. اما یکی از کاربردی ترین اسکوترهای پژو محسوب می شود که با داشتن موتوری به حجم 125 سی سی، استهلاک کمی داشته و پژو آن را برای تردد در خیابان های شهری و رساندن کالا و خدمات، ایده آل می داند. تا جایی که در نسخه Pro آن، حتی یک جعبه بزرگ نیز در عقب موتور به صورت استاندارد نصب شده است تا برای کاربری و هدف در نظر گرفته شده، چیزی کم و کسر نداشته باشد. پژو حتی برای این اسکوتر از نظر وزنی نیز سعی کرده است تا حد امکان، سبک بوده و با داشتن هندلینگ خوب، یک مجموعه ایده آل برای تردد های شهری باشد.

توییت از یک پیشرانه تک سیلندر به حجم 124.6 سی سی برخوردار است که قدرتی برابر با 10.2 اسب بخار و گشتاوری به مقدار 9.2 نیوتن متر تولید می کند. پیشرانه این موتورسیکلت از نوع هوا خنک بوده و با داشتن 2 سوپاپ، استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس خواهد کرد. همچنین مثل همیشه، یک گیربکس اتوماتیک از نوع CVT نیز برای این موتور در نظر گرفته شده است و انتقال قدرت نیز به واسطه تسمه به چرخ عقب صورت می گیرد. ترمز در هر دو چرخ از نوع تک دیسک با سیستم ABS است و پیشرانه نیز با کمک استارتر الکتریکی، روشن می شود. اما همانطور که گفته شد، تلاش پژو برای ساختن یک اسکوتر سبک بوده است که این موتورسیکلت نیز با داشتن وزن 109 کیلوگرمی با سیالاتش، با وجود داشتن ابعاد و اندازه ای بزرگ، یک موتورسیکلت کاملا سبک در این کلاس حجمی و ابعادی شناخته می شود. حداکثر سرعت آن در حدود 105 کیلومتر در ساعت اعلام شده است و از نقاط قوت این موتورسیکلت کم حجم، مصرف سوخت مناسب آن است. مصرف سوخت این موتور، کمتر از 2.8 لیتر به صورت ترکیبی است که برای کاربری در نظر گرفته شده برای آن، قابل قبول خواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/5/25
متاسفانه این نمونه نمایشگاهی در سال ۹۵ وارد شده و به دلیل مخالفت پژو فرانسه بر سر همکاری با شرکت کبیر جهت توزیع این شرکت خودسرانه هر سال این نمونه ها را رونمایی می کند ولی هیچ وقت توسط کبیر این محصولات مونتاژ و توزیع نخواهد شد. احتمال زیاد این برند با بازیگران اول صنعت مذاکره خواهند کرد