موضوعات داغ

کروزر C2، موتورسیکلتی خاص با پیشرانه خورجینی + فیلم

عکس مطلب اول

موتورسیکلت های کروزر که معروف ترین سازنده و نماد آن، شرکت هارلی داویدسون آمریکاست، به عنوان یکی از خاص ترین رده های موتوری در دنیا شناخته می شوند. چرا که این موتورسیکلت ها هم از نظر ظاهری و هم نوع کاربری، دارای ویژگی های خاص و منحصر به خود است که باعث می شود تا علاقه مندان به این موتور نیز حداقل در بیرون از کشورمان از طیف خاصی باشند.

کروزرها در کشورمان به خاطر اینکه موتورسیکلت چندان جنبه تفریحی ندارد و عمده خریداران از این وسیله نقلیه به عنوان وسیله کار و یا ایاب و ذهاب استفاده می کنند، آنچنان پرطرفدار و پر خریدار نیست. اما با توجه به نام آنها، وسیله ای مناسب برای رفت و آمد در خیابان های نه چندان شلوغ و مسیرهای بلند بین شهری است.

کویر C2، کروزر این شرکت است که از ظاهری کلاسیک و زیبا برخوردار بوده و هارمونی خوبی در طراحی قطعات آن است. استفاده از چراغ گرد و آینه های بیضی ایستاده، باک بیضی شکل که امروزه کمتر در موتورهای مدرن دیده می شود و حالتی کاملا کلاسیک دارد، زین دو تکه، اگزوزهای دراز کشیده شده به سمت عقب، صفحه نمایش کلاسیک آن با ظاهری گرد که ترکیبی از آنالوگ و دیجیتال است، چراغ عقب کوچک گرد و... همگی ظاهری کلاسیک از این موتور و کاملا مناسب برای این کلاس موتوری می سازند. اما بی شک یکی از خاص ترین عناصری که ابهت این موتورسیکلت را دوچندان می کند، پیشرانه وی شکل خورجینی آن است که می توان گفت کاملا برای این موتور مناسب بوده و زیبایی خاصی به آن می دهد.

کروزر C2

کویر C2 از یک پیشرانه 2 سیلندر خورجینی با 4 سوپاپ به حجم 249 سی سی بهره می برد که بالاترین توانی برابر با 20.15 اسب بخار دارد که برای موتوری به وزن خالص 163.5 کیلوگرم قابل قبول است. البته خریداران این موتورها از وسیله ای که خریداری کرده اند، انتظار شتاب ندارند و بیشتر صدای تولیدی از پیشرانه مدنظر است که C2 از این نظر در وضعیت خوبی قرار داشته و صدای تولیدی آن با داشتن دو اگزوز جدا و موتور خورجینی، طنین زیبایی دارد.

گیربکس این موتورسیکلت نیز 5 سرعته است و قدرت به وسیله زنجیر به چرخ عقب منتقل می شود. در هر دو چرخ شاهد ترمزهای دیسکی بزرگ با قطر 280 میلیمتر هستیم که سیستم ضد قفل CBS نیز برای آن ها در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد