موضوعات داغ

از کجا بفهمیم بیمه ماشین تمام شده است؟

عکس مطلب اول

از کجا بفهمیم بیمه ماشین تمام شده یا نه؟ این سؤال کوتاه، دغدغه‌ بسیاری از راننده‌ها و مالکان خودرو در ایام مختلف، مخصوصاً روزهای پایانی سال است. همه راننده‌ها به دلایل متعددی نیاز دارند که اعتبار بیمه‌نامه خودروی خود را بررسی کنند. به‌عنوان‌مثال، ممکن است بیمه شخص ثالث خودروی خود را گم کرده باشید یا تاریخ پایان اعتبار آن را ندانید. در این شرایط، باید برای استعلام بیمه خودرو اقدام کنید. با مطالعه این مقاله با انواع روش‌های استعلام بیمه‌نامه خودرو آشنا می‌شوید. همچنین سریع‌ترین راه استعلام بیمه ماشین را یاد می‌گیرید.

استعلام بیمه شخص ثالث؛ مهم‌ترین روش اطلاع از اعتبار بیمه‌نامه ماشین

برای استعلام بیمه شخص ثالث خودرو روش‌های متنوعی وجود دارد. در گذشته،‌ افراد برای استعلام بیمه‌نامه حتماً باید به شعبات بیمه مراجعه می‌کردند. البته هنوز هم این روش سنتی طرفدارهایی در میان راننده‌ها و مالکان وسایل‌نقلیه دارد. اما امروزه نیازی نیست که برای دریافت استعلام بیمه به دفاتر حضوری سر بزنید. زیرا می‌توانید از طریق روش‌هایی مانند استعلام بیمه خودرو با کد ملی یا شماره بیمه، نسبت به دریافت استعلام بیمه اقدام کنید. در قسمت‌های بعدی بهترین روش‌های استعلام بیمه شخص ثالث خودرو را معرفی می‌کنیم.

استعلام بیمه خودرو از طریق وبسایت اداره بیمه مرکزی

یکی از روش‌های استعلام بیمه شخص ثالث ماشین،‌ مراجعه به سایت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. پس از ورود به این سایت، باید در بخش میز خدمات روی گزینه «استعلام اصالت بیمه‌نامه» کلیک کنید تا وارد سامانه سنهاب شوید. در این صفحه،‌ می‌توانید از طریق چهار روش، نسبت به دریافت استعلام بیمه خود اقدام کنید. البته در سامانه سنهاب فقط امکان استعلام اعتبار بیمه‌نامه وجود دارد و برای خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث می‌توانید به سایت‌های معتبری مانند آیتول مراجعه کنید.

بیمه

روش اول:‌ استعلام بیمه شخص ثالث با شماره بیمه

برای استعلام بیمه شخص ثالث توسط شماره بیمه در سامانه سنهاب، باید نام شرکت بیمه‌گر، شماره بیمه‌ (این شماره روی بیمه‌نامه درج شده است) و کد ملی‌تان را در قسمت‌های مربوطه وارد کرده و روی گزینه استعلام کلیک کنید.

روش دوم:‌ استعلام بیمه شخص ثالث با کد یکتا

پاسخ بعدی به سؤال اینکه از کجا بفهمیم بیمه ماشین تمام شده، آشنایی با روش استعلام بیمه با کد یکتاست. از سال ۹۷ به بعد،‌ روی همه بیمه‌نامه‌ها شماره‌ای به‌نام کد یکتا درج شده است. در این روش باید در سامانه سنهاب، شماره یکتای بیمه‌نامه و همچنین ‌کد ملی بیمه‌گذار را وارد کنید تا صفحه استعلام برای شما نمایان شود.

روش سوم: استعلام بیمه شخص ثالث با پیامک

برای استفاده از روش پیامکی،‌ باید یک پیامک را در یکی از قالب‌های زیر به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ ارسال کنید:

• قالب پیامک اول:‌ شماره بیمه‌نامه * کد ملی بیمه‌گذار * ۱

نمونه:‌ ۰۰۰۱۸۹/۰۰۲/۰۱/۹۹ * ۱۱۳۷۵۹۹۰۰۰ * ۱

• قالب پیامک دوم:‌ کد یکتاری بیمه‌نامه * کد ملی بیمه‌گذار * ۲

نمونه: ۱۲۲۴۶۷۶۸۷۰ * ۰۰۱۳۹۸۰۴۹۹ * ۲

• قالب پیامک سوم:‌ VIN * کد ملی متعلق به شماره همراه استعلام‌کننده * ۳

نمونه:‌ ۸۶۲۲۸۰۷۰۴۳۱۲۳IRFC * ۰۰۱۳۹۹۰۴۹۸ * ۳

پس از ارسال پیامک، نتیجه استعلام بیمه شخص ثالث خودروی شما ارسال خواهد شد. البته این روش هزینه دارد و برای هر پیامک، مبلغی به قبض تلفن‌همراه‌تان اضافه می‌شود.

روش چهارم:‌ استعلام بیمه شخص ثالث با کد VIN

در روش استعلام بیمه خودرو با کد VIN، باید کد ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو و شماره موبایل خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید و گزینه استعلام را کلیک کنید. پس از آن صفحه استعلام اعتبار بیمه برای شما نمایان می‌شود.

معایب استعلام بیمه شخص ثالث از طریق سایت بیمه مرکزی

با اینکه دریافت استعلام بیمه‌نامه از طریق سایت بیمه مرکزی اعتبار و امنیت بالایی دارد،‌ اما گاهی با مشکلاتی همراه خواهد بود. به دلیل حجم بالای مراجعه، امکان دارد برخی مواقع سایت به کندی بالا بیاید و در روند استعلام بیمه خودرو مشکل ایجاد شود. همچنین بهتر است با استفاده از مرورگرهای رایانه وارد سامانه بیمه مرکزی شوید. زیرا ممکن است با تلفن‌همراه سایت به درستی باز نشود.

یکی دیگر از معایب استعلام بیمه با سایت بیمه مرکزی این است که دریافت استعلام با شماره پلاک خودرو در سامانه سنهاب امکان‌پذیر نیست. فرد بیمه ‌شده باید با صرف زمان و فقط با همراه داشتن اطلاعات کامل بیمه‌نامه خود، برای استعلام بیمه شخص ثالث اقدام کند. البته نماینده‌ها و کارکنان شرکت بیمه می‌توانند از طریق شماره پلاک ماشین، بیمه خودروی افراد مختلف را استعلام کنند.

بیمه

استفاده از وبسایت‌های معتبر،‌ شیوه‌ای مناسب برای استعلام بیمه شخص ثالث خودرو

این‌روزها روش‌های بسیار ساده‌تری برای دریافت استعلام بیمه خودرو وجود دارند که با استفاده از آن‌ها در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد. یکی از این راه‌ها،‌ استفاده از خدمات متمایز وبسایت‌های معتبری مانند آیتول است. برای استعلام بیمه شخص ثالث خودروی خود کافی است به این سایت‌ها مراجعه کنید و وارد بخش مربوط به استعلام بیمه شوید. سامانه‌های مخصوص استعلام، این امکان را برای همه دارندگان بیمه شخص ثالث فراهم کرده‌اند که بتوانند از طریق پلاک، کد یکتا یا کد ملی نسبت به استعلام وضعیت بیمه ماشین خود اقدام کنند.

همچنین امکان استعلام قیمت بیمه بدنه خودرو نیز در برخی از این سامانه‌ها مانند آیتول برای کاربران فراهم شده است. با مراجعه به این سایت به‌طور رایگان می‌توانید نسبت به استعلام و خرید انواع بیمه خودرو اقدام کنید.

سامانه هوشمند آیتول، بهترین روش برای استعلام، خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث و دریافت خلافی خودرو

در این مقاله پاسخ این سؤال که از کجا بفهمیم بیمه ماشین تمام شده یا خیر را بررسی کردیم. مراجعه به وبسایت آیتول،‌ بهترین روش برای دریافت استعلام بیمه شخص ثالث در ایران است. با استفاده از این سایت یا دانلود اپلیکیشن آن،‌ همچنین امکان مقایسه شرکت‌های بیمه مختلف را خواهید داشت. پس از بررسی این شرکت‌ها می‌توانید برای خرید یا تمدید بیمه خودرو در کم‌ترین زمان ممکن اقدام کنید. همچنین امکان استعلام رایگان خلافی خودرو نیز در این سامانه برای کاربران فراهم شده است.

سامانه آیتول در کنار خدمات استعلام، خرید و تمدید بیمه و خلافی خودرو،‌ خدمات دیگری را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد. به‌عنوان‌مثال،‌ اگر فرصت کافی برای انتقال خودرو به مغازه‌های تعویض روغنی و سرویس آن را ندارید، با مراجعه به سایت و اپلیکیشن آیتول می‌توانید از خدمات تعویض فیلترها و روغن ماشین در محل استفاده کنید. همچنین کارواش در محل نیز خدمت دیگری است که مجموعه آیتول برای کاربران خود فراهم کرده است. این سامانه بخش پشتیبانی قدرتمندی دارد که همواره پاسخگوی کاربران است. برای ارتباط با کارشناسان پشتیبانی آیتول می‌توانید با شماره تماس 02189518010 تماس بگیرید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد