موضوعات داغ

تبدیل فولکس واگن تیگوان سیل‌زده به یک اثر هنری توسط یک ربات

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رنگ‌آمیزی خودروها توسط ربات‌ها چیز جدیدی نیست، اما رباتی که می‌تواند الگوهای بسیار پیچیده‌ای را در عرض چند دقیقه روی یک خودرو نقاشی کند قابل توجه است.

این ربات به نام پیکسل‌پینت توسط ABB رباتیکس ساخته شده و مثل یک پرینتر جوهرافشان کار می‌کند. این چاپگر که ۱۰۰۰ نازل دارد با دقت زیاد و با فاصله فقط چند میلی‌متر بالاتر از سقف خودرو کار می‌کند. پیکسل‌پینت می‌تواند الگوهای کوچکی را با رنگ‌های متعدد خلق کند، و چون نازل‌هایش خیلی به سطح نزدیک هستند بیش از حد رنگ را اسپری نمی‌کنند.

ABB رباتیکس برای نمایش قابلیت‌های پیکسل‌پینت یک فولکس‌ واگن تیگوان سفید که در اثر سیل آسیب ‌دیده بود را به عنوان اولین پروژه این ربات انتخاب کرده است. این شرکت از هنرمندان درخواست کرد تا طرح‌های هنری خاصی برای این پروژه طراحی کنند، و در نهایت از شرکت Illusorr در دبی و ادوایت کولارکار هنرمند ۸ ساله کمک گرفت. Illusorr یک الگوی خیلی پیچیده از خطوط رنگارنگ خلق کرد که از طبیعت و جریان طبیعی هوا در اطراف خودرو الهام‌ گرفته شده بود. کولارکار نیز یک نقاشی انتزاعی سیاه و سفید به نام زبرا یوتوپیا را به این شرکت ارائه داد.

نقاشی روی خودرو با ربات

هر دو طرح در نرم‌افزار پیکسل‌پینت آپلود شدند و ربات شروع به کار کرد. این ربات بدون مداخله انسانی طرح‌ها را با جزئیات دقیق روی سقف و کاپوت فولکس‌ واگن نقاشی کرد. تکمیل هر پروژه فقط ۳۰ دقیقه طول ‌کشید. جالب اینجاست که در حالت عادی نقاشی الگوها روی خودرو صرف‌نظر از فرآیند رنگ‌آمیزی بیش از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

اگرچه همه مردم تمایلی به نقاشی طرح‌های خاص روی خودروهای خود ندارند، اما پیکسل‌پینت شرایط را برای رنگ‌آمیزی سریع‌تر و بهینه‌تر در آینده صنعت خودرو فراهم می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد