موضوعات داغ

فراخوانی حدود ۳۰۰ هزار مرسدس به دلیل نقص احتمالی در سیستم ترمز

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی و مرسدس بنز به صاحبان خودروهای کلاس ML، GL و R مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ توصیه کردند که تا پایان روند فراخوانی این خودروها با آن‌ها رانندگی نکنند. این فراخوانی شامل ۲۹۲،۲۸۷ مرسدس در آمریکا می‌شود. مرسدس هنوز گزارشی در رابطه با تصادف، آسیب یا مرگ ناشی از این مشکل دریافت نکرده است.

ممکن است بوستر ترمز این خودروها دچار خوردگی شده باشد، که این مشکل می‌تواند روی قابلیت ترمز آن‌ها تأثیر منفی بگذارد. حتی ممکن است بوستر نشت کرده باشد و در نتیجه ترمز گرفتن با این خودروها دشوارتر شود.

در موارد حاد، توقف ناگهانی می‌تواند به بوستر آسیب بزند و باعث شود پدال ترمز به طور کامل از کار بیفتد.

یکی از علائم خوردگی بوستر ترمز این است که فشار دادن پدال ترمز حس متفاوتی نسبت به حالت عادی داشته باشد. یک شاخص دیگر شنیدن صدای هیس یا صدای جریان هوا در هنگام استفاده از ترمزها است.

مرسدس نقص این خودروها را برطرف و آن‌ها را تست خواهد کرد. سپس بوستر ترمز خودروهایی که این تست را با موفقیت پشت سر نگذارند تعویض خواهد شد.

مرسدس تحقیقات در این زمینه را از ژوئیه ۲۰۲۱ آغاز کرد، یعنی زمانی که یکی از مشتریان مرسدس گزارشی مبنی بر ضعف عملکرد ترمز خودروی خودش را اعلام کرد. این شرکت پس از بررسی قطعات آن خودرو متوجه شد بوستر ترمز دچار خوردگی شده است.

در سپتامبر ۲۰۲۱، مرسدس مطالعه‌ای میدانی برای تشخیص مقیاس این مشکل آغاز کرد. این شرکت در ماه نوامبر نیز شروع به تحقیق درباره علت خوردگی کرد. تا مارس ۲۰۲۲، مرسدس موفق شد یک مورد در آمریکا با این مشکل پیدا کند که در آن خوردگی بوستر ترمز باعث ضعف عملکرد خودرو شده بود. در ۲ مه ۲۰۲۲ مرسدس به این نتیجه رسید که این نقص فنی یک خطر ایمنی بالقوه است و تصمیم به فراخوانی خودروها گرفت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد