موضوعات داغ

تیزر بی ام و M4 CSL نمای جلوی تهاجمی آن را نشان می‌دهد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بخش M شرکت بی ام و قصد دارد با عرضه M4 CSL، پس از ۲۰ سال وقفه سومین مدل CSL خود را معرفی کند. بی ام و از زمان عرضه E46 M3 CSL تاکنون هیچ مدل CSL جدیدی معرفی نکرده است، که باعث می‌شود G82 M4 CSL به یک مدل خاص در خط تولید بی ام و تبدیل شود.

بی ام و M4 CSL مدل ۲۰۲۳ سومین مدلی است که CSL نامیده می‌شود. استفاده از این نام از سال ۱۹۷۲ آغاز شد، زمانی که بی ام و مدل 3.0 CSL را به عنوان یک نسخه همگام‌سازی ویژه ساخت تا بتواند در مسابقات تور اروپایی شرکت کند. تنها ۵۰۰ نسخه از این مدل تولید شد که از بهترین فناوری‌های مسابقه‌ای بی ام و بهره می‌برد.

نام CSL در سال ۲۰۰۳ با بی ام و E46 M3 CSL دوباره بر سر زبان‌ها افتاد که مدل خیلی جذابی بود اما دچار حاشیه شد، چون بی ام و در آن از یک جعبه‌دنده دستی خودکارشده تک‌کلاچه به جای جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی E46 M3 استفاده کرد. علاوه بر این، بی ام و قدرت موتور تنفس طبیعی شش سیلندر خطی S54 را به ۳۵۵ اسب بخار و ۳۷۰ نیوتن متر افزایش داد. همچنین E46 M3 CSL تقریباً ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل پایه ساخته شد.

شایعات حاکی از آن است که بی ام و در تولید G82 M4 CSL نیز به فرمول CSL وفادار خواهد ماند. بنابراین انتظار داریم که قدرت موتور S58 به حدود ۵۵۰ اسب‌ بخار برسد که ۴۷ اسب بخار بیشتر از M4 کامپتیشن است. انتظار استفاده از جعبه‌دنده دستی در این مدل را نداشته باشید چون احتمالاً بی ام و به دلیل قدرت بیشتر موتور شش سیلندر خطی توئین توربو این مدل آن را با جعبه‌دنده ۸ سرعته ZF عرضه خواهد کرد.

با توجه به عکس‌های لورفته به نظر می‌رسد که G82 M4 CSL مانند مدل‌های قبلی CSL از اسپویلر داک‌تیل برای بهبود آیرودینامیک بهره خواهد برد. همچنین طبق شایعات، به دلیل حذف صندلی عقب و استفاده از مواد سبک، وزن این خودرو ۱۰۰ کیلوگرم کمتر از مدل پایه است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد