موضوعات داغ

آمار فروش خودرو در 4 ماه نخست 2022 آمریکا، رشد فروش پیکاپ ها با وجود افزایش قیمت سوخت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

طی چندماه اخیر و به واسطه جنگ بین روسیه و اوکراین، قیمت سوخت در بسیاری از بازارها همچون ایالات متحده افزایش یافت. همگام با افزایش قیمت سوخت، برخی مشتریان به خرید خودروهای کم‌مصرف متمایل شدند اما به نظر می‌رسد سلیقه مشتریان آمریکایی بدون تغییر باقی مانده است. پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها همچنان پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا هستند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط JATO Dynamics، شاسی بلندها و پیکاپ‌ها در چهار ماهه اول سال 2022 رکورد جدیدی را به ثبت رساندند و 72.9 درصد از کل فروش خودروهای سواری بین ژانویه تا آوریل را به خود اختصاص دادند. 3.32 میلیون واحد از مجموع 4.56 میلیون دستگاه خودرو فروخته شده در بازه زمانی چهارماهه شامل شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها بوده است که از این بین شاسی‌بلندها درصد بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند.

پرفروش‌ترین شاسی بلندهای بازار آمریکا 2022

در بازار ایالات متحده، شاسی‌بلندهای تویوتا از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند. تویوتا راو 4 پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بازار آمریکا طی چهارماهه نخست سال 2022 بوده است و مدل‌های دیگر این برند همچون تویوتا هایلندر و تویوتا فوررانر نیز در بین شاسی‌بلندهای پرفروش قرار گرفته‌اند. بخش بزرگی از فروش گسترده شاسی‌بلندها در بازار آمریکا نیز به لطف تسلا مدل Y‌ پدید آمده است.

در بازار پیکاپ‌ها نیز سه رقیب بزرگ و قدیمی یعنی فورد F-150 ، شورولت سیلورادو و رم 1500 اکثر سهم بازار را در اختیار دارند. نسخه‌های الکتریکی از هر سه پیکاپ نیز بزودی وارد بازار می‌شود و امکان دارد که سلیقه مشتریان آمریکایی اندک اندک به سمت خرید خودروهای الکتریکی تمایل پیدا کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد