موضوعات داغ

دوربین‌های جدید پلیس آلمان، اسکن شیشه جلو برای شناسایی استفاده از گوشی حین رانندگی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

حواس‌پرتی رانندگان یک مشکل بزرگ در سرتاسر جهان محسوب می‌شود و با توسعه انواع تلفن‌های هوشمند، استفاده نکردن از تلفن همراه حین رانندگی برای رانندگان بسیار دشوار شده است. حال پلیس آلمان با استفاده از دوربین‌های جدید، سعی دارد تا این مشکل را به صورت جدی برطرف کند. این دوربین‌ها به فناوری جدیدی مجهز هستند که می‌تواند درون اتومبیل را ببیند و مشخص کند که آیا راننده از تلفن همراه استفاده می‌کند یا خیر.

راجر لونتز، وزیر کشور ایالتی آلمان می گوید: «تنها در سال 2021، 1001 تصادف ناشی از حواس پرتی، از جمله موارد دیگر به دلیل استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی رخ داده است. با استفاده از دوربین جدید، ما انتظار افزایش بیشتر ایمنی جاده ها را داریم.

به گفته Auto Motor Sport، این فناوری به روشی مشابه دوربین های سرعت معمولی کار می کند، اما به جای عکس گرفتن از پلاک خودرو، از شیشه جلوی شما عکس می گیرد. این نرم افزار هوشمند موقعیت دست راننده و اینکه آیا دستگاهی را در دست گرفته است را اسکن می کند. از موقعیت های مشکوک دست عکسبرداری می شود و عکس توسط پرسنل آموزش دیده ویژه ارزیابی می شود.

مقامات آلمانی پس از اجرای آزمایشی فناوری اسکن شیشه جلو، متقاعد شدند که این فناوری کارآمد است و در 1 ژوئن 2022 آن را به عنوان یک پروژه آزمایشی سه ماهه در تریر به کار خواهند انداخت. پس از یک دوره آزمایشی دیگر در ماینتس، داده ها تجزیه و تحلیل خواهد شد و سپس مقامات مسئول تصمیم خواهند گرفت که آیا استفاده از این سیستم را در کل کشور گسترش دهند یا خیر.

جریمه ها فقط شامل 100 یورو (105 دلار آمریکا) و 1 امتیاز منفی در گواهینامه متخلف خواهد بود، اما پلیس می گوید تلاش این است که به جای دریافت جریمه، از رانندگی خطرناک مردم در هنگام استفاده از تلفن خود جلوگیری کند. این فناوری پیش از آلمان، در ایالت نیو ساوث ولز استرالیا مورد استفاده قرار گرفته بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد