موضوعات داغ

کراس اوور جدید دانگ فنگ آئولوس با بیش از 200 اسب بخار روی خط تولید قرار گرفت!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کراس‌اوور جدید دانگ فنگ یعنی آئولوس هائوجی هم‌اکنون وارد پروسه تولید شده است. این کراس‌اوور اوایل ماه آوریل معرفی شد و اکنون وارد خط تولید دانگ فنگ شده است. دانگ فنگ آئولوس هائوجی جایگزین هیچ مدلی نیست، بلکه به عنوان یک خودرو کاملا جدید وارد سبد محصولات دانگ فنگ خواهد شد. دانگ فنگ برند جدید و فرعی آئولوس را برای جبران کاهش فروش خود در بازار چین معرفی کرده است.

از نظر ابعاد و اندازه، دانگ فنگ آئولوس هائوجی هم‌رده خودروهایی همچون میتسوبیشی اوتلندر یا هاوال H7 طبقه بندی می‌شود. ابعاد و اندازه دانگ فنگ آئولوس هائوجی به ترتیب عبارتند از: 4720 میلیمتر طول، 1910 میلیمتر عرض و 1702 میلیمتر ارتفاع. رینگ‌های 17 تا 19 اینچی با طرح‌های کرومی یا مشکی نیز برای این خودرو قابل انتخاب هستند.

دانگ فنگ آئولوس هائوجی براساس پلتفرم جدید و ماژولار این برند یعنی DSMA (Dongfeng Superior Modular Architecture) ساخته شده است که شباهت بسیاری به پلتفرم برقی خودروهای فولکس واگن دارد. دانگ فنگ دو پیشرانه درون‌سوز بنزینی و هیبریدی را برای این کراس‌اوور در نظر گرفته است.

دانگ فنگ آئولوس هائوجی

پیشرانه معمول آئولوس هائوجی موتور 1.5 لیتری توربوشارژر چهارسیلندر است که حداکثر 204 اسب‌بخار قدرت و 305 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به همراه گیربکس دو کلاچه هفت سرعته مرطوب عرضه خواهد شد.

همین پیشرانه بدون توربوشارژر و به همراه موتور برقی در قالب پیشرانه هیبریدی ظاهر شده است. این موتور براساس چرخه اتکینسون کار می‌کند و حداکثر 177 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس E-CVT‌ همانند خودروهای تویوتا نیز وظیفه انتقال قدرت را در این تیپ برعهده دارد. قیمت‌های این دو تیپ هنوز منتشر نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد