موضوعات داغ

فروش ناامیدکننده فروش سیتروئن C5

عکس مطلب اول
فروش سیتروئن C5 در بازار انگلستان به خاطر خرید و فروش کند آن متوقف خواهد شد. این تصمیم زمانی گرفته شده که از سال گذشته یعنی 2015 میلادی، شرکت خودروسازی سیتروئن تنها موفق به فروش 237 دستگاه خودرو از سیتروئن C5 در بازار انگلستان شده است و این در حالیست که بالاترین آمار فروش این اتومبیل در بازار انگلستان، حداقل 115 هزار دستگاه در سال 2010 میلادی بوده است.
نسل فعلی سیتروئن C5 بیش از هشت سال متوالی است که به بازار عرضه می‌شود و بدیهی است که با وجود خودروهایی بروزتر و پیشرفته‌تر، شاهد فروش ناچیز آن در بازار انگلستان باشیم. فروش تنها 237 دستگاه طی یک سال، برابر است با فروش 0.5 درصدی این محصول در مقایسه با سال‌های 2001 تا 2004 میلادی که این خودروساز فرانسوی و مدل C5 را مجبور به ترک بازار انگلیسی‌ها کرده است.
تا به امروز و تا این لحظه، هیچگونه اطلاعاتی از تمایل تولید نسل جدید سیتروئن C5 از سوی شرکت سازنده نشان داده نشده است تا با رونمایی از نسل جدید، شاهد جان گرفتن فروش این محصول باشیم. ولی به جای آن می‌بینیم که سیتروئن تمرکز شدیدی بر روی توسعه و تولید برندهای جدید از سگمنت‌های "شاسی بلند" و "ون" دارد تا با این کار بیشتر نظر خانواده‌ها را به خود جلب کند.
در طول سه ماهه نخست سال جاری میلادی، در بازار کلی اروپا شاهد سقوط 28 درصدی فروش سیتروئن C5 بوده ایم که آن را به جایگاه دهم تنزل داده است. پرفروش ترین خودروهای بازار اروپا (نه تنها انگلستان) براساس گزارشات داده شده نیز به ترتیب ماشین هایی همچون فولکس واگن پاسات با در دست داشتن 9 درصد کل بازار اروپا، اشکودا سوپرب و فورد موندئو هستند که جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/3
بیارنش ایران به حول قوه ی الهی و یاری سبز مردم همیشه در صحنه رکورد فروش رو می زنیم.
1395/3/3
قبلا تو ایران حضور داشت و به حول قوه الهی شکست هم خورد
1395/3/3
اگه هشت سال متوالیه که این مدل رو داره تولید می کنه ، ایران حدود 30 سال متوالیه که داره یه خودرو رو تولید میکنه و کماکان از فروش بسیار خوبی برخورداره!!!
1395/3/3
اتفاقا سال 2009 واردش کردن ولی مردم ازش استقبال نکردن و همون سال اول شکست خورد و با وجود کیفیت و امکانات عالی نسبت به اون زمان مردم رفتن سراغ کمری و سوناتا و محصولات کره ای و ژاپنی چرا که با حجم موتور بالا و قیمت مناسب تر در اون زمان عرصه بر این محصول اروپایی تنگ شده بود و با موتور 2 لیتری 140 اسبی و وزن زیاد و تفاوت قیمتی تقریبا 10 میلیونی با محصولات کره ای عملا هیچ حرفی برای گفتن نداشت.چه بره به الان که این همه رقیب سرسخت و قلدر پیدا کرده.فرانسه همون بهتر ببره خروس قندی تولید کنه و بفروشه
1395/11/28
اتفاقا این ماشین اون زمان خیلی از رقبای کره ایش بهتر بود اگ شما با این ماشین رانندگی کرده بودی متوجه حرف من میشدی اگر همین الان یه c5 2010 با یه سوناتا 2010 کنار هم بزاری متوجه کیفیت بالای c5 میشی و متوجه میشی ک چقدر بهتر از سوناتا مونده و فرق تکنولوژی بالای فرانسه نسبت به کره ای ها میفهمی اما متاسفانه مردم ما بیش از اون ک دنبال کیفیت بالا باشن تحت تاثیر تبلیغاتن
1396/2/2
C5 هنوز هم خیلی چشم نوازه و خیلی سرتر از سوناتا و امثالهم هستش .