موضوعات داغ

تست بالستیک بی‌رحمانه تویوتا لندکروزر زرهی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروهای زرهی باید با به‌کارگیری تکنیک‌های مختلف به منظور دور نگهداشتن گلوله‌ها و بمب‌ها، از سرنشینان در برابر طیف وسیعی از تهدیدها محافظت کنند. ویدیوی جدیدی از کانال یوتیوبی شرکت ساخت خودروهای زرهی اینکاس یک تویوتا لندکروزر زرهی را نشان می‌دهد که متحمل اصابت گلوله‌، نارنجک، مین زمینی و ۱۵ کیلوگرم تی‌ان‌تی می‌شود.

این ویدیو با نمایش سوراخ‌های ایجادشده روی بدنه لندکروزر پس از اصابت ۷۸۰ گلوله از سلاح‌هایی با کالیبرهای مختلف آغاز می‌شود. سپس لندکروزر برای انجام تست‌های بی‌رحمانه‌تر به جای دیگری منتقل می‌شود. این تست بالستیک شامل استفاده از ۶ نارنجک DM51 روی سقف، ۴ نارنجک DM51 زیر خودرو، ۲ مین زمینی و ۱۵ کیلوگرم تی‌ان‌تی از فاصله دو متری بود.

این انفجارها فشار زیادی به لندکروزر وارد کردند، اما هیچ یک از آن‌ها به کابین نفوذ نکردند و در نتیجه لندکروزر سرنشینان را در امان نگه داشت. با وجود بی‌رحمانه بودن این تست‌ها، چنین حملاتی در دنیای واقعی آسیب بیشتری به خودرو وارد می‌کنند. خودروهای زرهی اغلب رانندگان ماهری دارند که برای واکنش مناسب در چنین شرایطی آموزش ‌دیده‌اند. قطعاً در صورت وقوع چنین حملاتی راننده خودرو را متوقف نمی‌کند و در عوض از دست مهاجمان فرار می‌کند، اما به هر حال خودروهای ساخت اینکاس توان ایستادگی در برابر صدمات شدید را دارند.

تویوتا لندکروزر زره پوش

اینکاس قبلاً خودروهایی از جمله لیموزین AMG G63، بی ام و X7، لینکلن نویگیتور و اینفینیتی QX80 را زرهی کرده ‌است که برخی از آن‌ها نیازمند ارتقاهای زیادی بودند. وزن اضافی چنین خودروهایی باعث می‌شود آن‌ها نیازمند یک سیستم تعلیق و موتور و جعبه‌دنده تقویت‌شده باشند. اینکاس همچنین خودروهای زرهی مخصوص خود را برای افرادی که به دنبال مدل‌های خاص هستند تولید می‌کند.

یکی از بخش‌های جالب ویدئو زمانی است که داخل کابین را نشان می‌دهد. ضربات وارده به نظر شدید هستند، اما آدمک در صندلی عقب هیچ آسیبی نمی‌بیند. قطعاً دوست نداریم چنین شرایطی را تجربه کنیم، اما تماشای عملکرد پوشش‌های زرهی از داخل خودرو جالب است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد