موضوعات داغ

علت خرابی پلوس ماشین و نشانه های آن را بشناسید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

علت خرابی پلوس ماشین

آیا تا کنون کلمه پلوس ماشین را شنیده‌اید؟ پلوس در قسمت جلویی ماشین، نیرو را از دیفرانسیل به چرخ‌ها منتقل می‌کند و دارای چهار قسمت اصلی است. آشنایی با اجزا و نشانه‌های خرابی اتومبیل، بعد از خرید آن یا شرکت در ثبت نام ایران خودرو و سایپا امری ضروری است. پلوس خودرو و بررسی خرابی و نشانه‌های خرابی آن هم امر مهمی است که می‌تواند شما را با مشکلات خرابی خودرو آشناتر کند.

تجربه ثابت کرده است که آسیب به پلوس باعث تولید صداهای گوش خراشی از قسمت تایر ماشین می‌شود. شما می‌توانید به کمک این مقاله علت خرابی پلوس ماشین و نشانه‌های آن را بشناسید. همچنین در این نوشته خطراتی که خودرو بر اثر این خرابی با آن روبه‌رو می‌شود را به صورت کامل شرح می‌دهیم. برای حفاظت از جان سرنشینان ماشین و سلامت اتومبیل ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

پلوس چیست؟ شرح دقیق عملکرد اجزای اصلی این قطعه از اتومبیل

برای تعمیر پلوس خودرو ابتدا لازم است که با اجزای آن آشنایی پیدا کنید. پلوس ماشین دارای هار قسمت اصلی است، اجزای اصلی این قطعه عبارتند از:

• سرپلوس

• گردگیر

• مشعلی

• سه شاخه

اولین قسمت این قطعه سرپلوس است. کارکرد این قطعه، انتقال قدرت است. این بخش از اتومبیل به چرخش چرخ‌ها در چرخش و دور کمک می‌کند. گردگیر نام بخش بعدی است که نقش محافظ را برای پلوس در برابر گرد و غبار هوا ایفا می‌کند. گردگیر در بین چرخ‌ها و گیربکس به عملکرد درست و دقیق پلوس کمک می‌کند.قسمت انتهایی پیربکس با نام مشعل، رابط بین سه شاخه و پلوس است. در نهایت آخرین قسمت این قطعه سه شاخه نام دارد.

پلوس ماشین

خرابی قطعه آخر پلوس یعنی سه شاخه، باعث آسیب به موتور می‌‌شود. در صورت خرابی موتور به عنوان قلب تپنده این وسیله، خسارت‌های زیادی به خودرو وارد می‌‌شود. عملکرد موتور حتی با افزایش دمای ماشین نیز ارتباط دارد. ما در مقاله علت بالا رفتن آمپر آب چیست، به صورت مفصل این موضوع را به چالش کشیده‌ایم. مطالعه آن چند دقیقه بیشتر وقت شما را نخواهد گرفت ولی نکات بسیار مهمی برای آموزش دارد.

چرا پلوس ماشین خراب می‌شود؟ 10 نکته طلائی

اولین قدم برای جلوگیری از آسیب به اتومبیل، آشنایی با علائم خرابی آن است. پلوس وسیله‌ای نیست که آن را در بررسی چک لیست خودرو قبل از سفر قرار دهید تا در صورت مواجه با مشکل به تعویض آن بپردازید. برای اطمینان از سلامت این قطعه باید به علل خرابی آن دقت کنید. مواردی که باعث آسیب به پلوس خودرو می‌شوند عبارتند از:

• ورود گرد و غبار و پارگی سرپلوس

• حرکت ماشین با دنده اشتباه

• مشکل اتصالات سرپلوس و آسیب به پلوس

• کشیدن اشتباه ترمز دستی

• ترمز پشت سر هم و نابه‌جا

• ضربه ناگهانی به خودرو بخاطر رها کردن اشتباه کلاچ

• بکسل اتومبیل سنگین دیگر

• روشن کردن ماشین با هل دادن

• انجام حرکات نمایشی با اتومبیل

• شل و سفت بودن پیچ پلوس

خرابی پلوس به دلیل حرکت در دنده اشتباه

خرابی‌های پلوس به دلیل نگهداری نامناسب ماشین است. در صورت شنیدن صدا در هنگام دور زدن، به احتمال قوی پلوس خودرو آسیب دیده است. در این شرایط باید فرمان را به راست و چپ بچرخانید. در صورت شنیدن صدا با گردش فرمان به سمت راست، پلوس سمت راست آسیب دیده است. برعکس، در صورت شنیدن صدا از چرخش فرمان به سمت چپ، آسیب را در سرپلوس سمت چپ باید جویا شوید.

سه زنگ هشدار اصلی برای خرابی پلوس اتومبیل

پلوس دارای سه قسمت مجزا است. خرابی هریک از این اجزا دلایل خود را دارد. عمر دقیق هر یک از این اجزا به صورت دقیق قابل تخمین نیست و به نحوه نگهداری آن بستگی دارد.

نشانه‌های خرابی پلوس خودرو

1.

علت خرابی بلبرینگ پلوس ماشین

در صورت خرابی بلبرینگ پلوس و حرکت ماشین در سرعت بالا، این وسیله دچار لرزشی بیشتر از حد معمول می‌شود. همچنین شنیدن صداهای غیرمعمول با افزایش سرعت به این قسمت از پلوس مربوط می‌شود. عدم رسیدگی به این مشکل باعث آسیب به محورهای جلوی خودرو می‌شود. بهتر است که تنها با اندکی هزینه و تعمیر این قسمت از پلوس خودرو، از هزینه‌های گزاف و بی‌جهت آتی جلوگیری کنید.

2.

نکاتی که به خاطر خرابی مشعلی پلوس با آن روبه‌رو می‌شوید

یکی از قسمت‌های اصلی پلوس، مشعلی آن است. مشعلی پلوس در بخش انتهایی گیربکس قرار دارد. در صورت شنیدن صدای تق‌تق بعد از فشردن پدال گاز، باید برای تعمیر مشعلی به مکانیک مراجعه کنید. در این وضعیت با تغییر دنده گیربکس صدا می‌دهد. ماشین با این شرایط در دنده‌های بالاتر به لرزه می‌افتد.

3.

علائم خرابی سه‌شاخه پلوس چیست؟

سه‌شاخه پلوس وظیفه انتقال قدرت برای حرکت چرخ‌ها را به عهده دارد. نیرو سرپلوس به محورها برای حرکت توسط سه‌شاخه منتقل می‌شود. این قطعه یکی از قسمت‌های پلوس است که در صورت آسیب علائم خاصی را از خود نشان می‌دهد. این نشانه‌ها عبارتند از:

• ضربه به پیشرانه

• تکان دسته دنده در سرعت کم

• لرزش فرمان و کابین خودرو در سرعت بالا

بی‌توجهی به این مسئله باعث آسیب به موتور ماشین می‌شود. در صورت مواجه با این مشکلات به سرعت به تعمیرگاه مراجعه کنید تا پلوس خودرو را تعمیر یا تعویض کند.

5 تا از خطرات غیرقابل بازگشتی که خرابی پلوس به بار می‌آورد

عدم رسیدگی به خرابی‌های جزئی، آسیب‌های بزرگی به بار خواهد آورد. بی‌توجهی به خرابی پلوس به عنوان یکی از ریزترین نکات، خطرات غیرقابل جبرانی را به بار خواهد آورد. اولین آسیب این خرابی به ساچمه‌های خودرو است. به دنبال آن چرخ ماشین دچار مشکل قفل‌شدگی می‌شود. سومین صدمه این مسئله قفل شدن فرمان است. مواجه با این شرایط بسیار خطرناک است، زیرا به هیچ طریقی امکان کنترل ماشین وجود ندارد. آسیب چهارم خرابی گیربکس است. در نهایت آخرین و مهم‌ترین خطر خرابی پلوس به تصادف و چپ شدن خودرو مربوط می‌شود.

خطرات پلوس خراب

خطرات خرابی پلوس اتومبیل به صورت مستقیم با جان سرنشینان اتومبیل در ارتباط است. اندکی لغزش در این قطعه کوچک، خسارات غیرقابل جبرانی به بار می‌آورد. به همین خاطر بهتر است که در زمان مقرر ماشین را به کارشناس ماهر نشان دهید تا مشکلات فنی خودرو را برطرف کند.

علل اصلی خرابی پلوس خودرو ، در تعویض پلوس تعلل نکنید

یکی از قطعات مهم در بخش جلوبندی اتومبیل پلوس است. این وسیله کوچک نقش بزرگی در سلامت خودرو و سرنشینان آن دارد. بی‌توجهی به ایرادات و اندکی درنگ در تعویض این قطعه کوچک، باعث بروز خطرات غیرقابل بازگشتی خواهد شد. ما در این مقاله از خودرو بانک به صورت جزئی نکات مربوط به پلوس ماشین را بررسی کردیم. به نظر شما اهمیت سلامت پلوس ماشین چقدر است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد