موضوعات داغ

نتایج جالب یک تحقیق: مشتریان برای خرید خودرو بیش از 700 کیلومتر سفر می‌کنند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

افزایش قیمت خودروهای نو و دست دوم در اروپای غربی و آمریکای شمالی سبب شده است تا مشتریان برای خرید خودرو مطلوب، رنج سفرهای طولانی را به جان بخرند. کمبود ریزتراشه‌ها در سطح جهان و مشکلات زنجیره تامین خودروسازان نیز سبب شده است تا تولید اتومبیل‌های نو به شدت کاهش یابد. در نتیجه کم شدن عرضه، مشتریان بایستی تقاضای خود را در جای دیگری پاسخ دهند.

یکی از نمایندگی‌های سوبارو در کنتاکی، نظرسنجی را از 2690 خریدار از سرتاسر ایالات متحده انجام داد و متوجه شد که خریداران مایلند برای خرید اتومبیل مطلوب به طور متوسط بیش از 700 کیلومتر سفر می‌کنند. برای مثال یکی از مشتریان این نمایندگی، از کلرادو تا کنتاکی را پرواز کرده است تا پس از طی کردن 1400 مایل، یک سوبارو اوت بک کارکرده بخرد.

کمبود عرضه خودرو به بازار از ژوئن 2021 آغاز شد و روز به روز شاهد کاهش عرضه خودرو به بازار بودیم تا حدی که این کمبود به بخش خودروهای ارزان‌قیمت رسید. مطالعه نمایندگی سوبارو در کنتاکی نشان می‌دهد که حداقل 10 درصد از مشتریان خودرو برای خرید اتومبیل به خارج از ایالت سفر می‌کنند.

سفرهای طولانی مشتریان خودرو در حالی رخ می‌دهد که قیمت سوخت در اروپا و آمریکا به شدت افزایش یافته است، با این حال قیمت بالای سوخت آن‌ها را از انجام این کار دلسرد نکرده است. قیمت خودروهای دست دوم در آمریکا رشد صعودی دارد و مشتریان در تلاش هستند تا هرچه زودتر اتومبیل محبوب خود را خریداری کنند. قیمت خودروهای دست دوم آمریکا طی ماه می 16.9 درصد افزایش یافته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد