موضوعات داغ

بی ام و M3 به عنوان جدیدترین خودروی ایمنی مسابقات موتو GP انتخاب شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در سالگرد 50 سالگی تأسیس بخش M شرکت بی ام و، این شرکت در فستیوال سرعت گودوود از انتخاب مدل M3 تورینگ به عنوان جدیدترین خودروی ایمنی مسابقات موتو GP خبر داد.

M3 تورینگ که رکورد خیره‌کننده 7:35.060 را در پیست نوربورگ‌رینگ ثبت کرده است، به لطف پرفورمنس بالا و کاربردی بودنش با گنجایش بار 1510 لیتر، انتخاب مناسبی به عنوان خودروی ایمن است.

تمام اقدامات ایمنی از جمله چراغ‌های روی سقف، LED اضافی روی جلوپنجره، استفاده از قطعات فیبر کربنی بخش M، و یک رنگ ویژه روی این مدل اعمال شده است. این رنگ‌آمیزی شامل گرافیک‌های آبی و قرمز روی بدنه سفید این خودرو است و نماد "۵۰ سال بی ام و M" در کنار نام تمام خودروهای ایمن این شرکت از سال 1999 تاکنون روی آن ثبت شده است. در کابین شاهد دو صندلی مسابقه‌ای ریکارو با مهار چهار نقطه‌ای، یک سیستم استخراج سوخت، یک میله متقاطع ایمنی و سایر تجهیزات لازم هستیم.

گویا این مدل قدرت بیشتری نسبت به نسخه اصلی ندارد، بنابراین موتور 3 لیتری شش سیلندر توئین توربو آن توان ۵۰۳ اسب‌بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این قدرت توسط یک جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار و سیستم تمام چرخ محرک M xDrive به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نسخه جاده‌ای M3 تورینگ ۳.۶ ثانیه و سرعت نهایی آن ۲۸۰ کیلومتر در ساعت است.

بی ام و M3

خودروی ایمن M3 تورینگ پس از رونمایی در گودوود، اولین بار در ماه اوت در مسابقات جایزه بزرگ بریتانیا در سیلوراستون حضور خواهد داشت.

بخش M بی ام و، شریک رسمی موتو GP، از سال 1999 تاکنون خودروهای ایمن این مسابقات را تأمین کرده است. خودروهای ایمن قبلی بی ام و برای این مسابقات شامل M2 CS مسابقه‌ای، سدان M3 و کوپه M4، مدل M5 CS و دو موتورسیکلت ایمن بی ام و M 1000 RR بوده‌اند. بی ام و برای جهام جهانی موتوE که موتورسیکلت‌های برقی در آن به رقابت می‌پردازند نیز خودروی ایمن i4 M50 برقی را انتخاب کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد