موضوعات داغ

فیس لیفت دی اس 7 با چهره تازه و موتور 360 اسب بخاری پلاگین هیبرید معرفی شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

کراس‌اوور فرانسوی دی اس 7 با چهره و پیشرانه‌ جدید به‌صورت رسمی معرفی شد. دی اس 7 مدل فیس لیفت شده با ازدست‌دادن پسوند کراس بک و طراحی به‌روز، فناوری‌های جدید و پیشرانه هیبریدی پلاگین قدرتمند عرضه می‌شود.

چراغ‌های چرخان نسل قبلی که جلوه‌ای زیبا و خاصی را در این خودرو ایجاد می‌کرد با تغییراتی مواجه شده است. نمای جلوی دی اس 7 حالا خانه چراغ‌های جدید با همان طرح قبلی سه‌تکه است اما چراغ‌ها دیگر نمی‌چرخند. در عوض، چراغ‌ها به فناوری ماتریس LED ارتقا یافته‌اند و اکنون در حالت نور پایین و بالا قدرتمندتر هستند. بیرونی‌ترین چراغ به‌تنهایی از 84 دیود ساطع‌کننده نور تشکیل شده است و مسئول نوربالا است.

نمای جلو دی اس 7

چراغ‌های روشنایی روز نیز طراحی قابل‌توجهی دارند. چراغ‌های DRL از 33 LED در هر طرف تشکیل شده‌ و توسط یک سطح پلی‌کربنات شفاف که به همان رنگ بدنه رنگ‌آمیزی شده است، پوشیده شده‌اند. چراغ‌های (Daytime running lamp) جدید یک جلوپنجره بازطراحی شده با الگوی مشبک جدید را احاطه کرده‌اند که آن را شبیه به مدل DS 4 جدید کرده است. در نتیجه این تغییرات، نمای جلوی دی اس 7 جدید اکنون با جزئیات بیشتر و پیچیده‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

نمای چراغ‌های جدید

در نمای پشت، یک درب عقب جدید با حروف DS Automobiles وجود دارد که جایگزین جمله DS 7 Crossback قدیمی بین چراغ‌های عقب شده است. رینگ‌های آلیاژی جدید در سایزهای اندازه‌های 18 تا 21 اینچی طراحی شده است. همچنین پکیج قابل انتخاب Black Exterior ، پیشرفت‌های ظاهری خودرو را تکمیل می‌کند.

تغییرات کمتری در داخل کابین صورت‌گرفته است. اکنون یک صفحه‌نمایش استاندارد 12 اینچی در کنسول مرکزی وجود دارد و در زیر آن دی اس یک سر دنده آشنا از گروه PSA را قرار داده است. اکثر مدل‌های جدید برندهای هلدینگ Stellantis با تکنولوژی shift-by-wire جدید ارتقا یافته‌اند اما DS در این زمینه چیزها را قدیمی نگه می‌دارد. صفحه‌نمایش 12 اینچی جدید دارای سیستم اطلاعات سرگرمی جدید، عملکرد بی‌سیم Android Auto و Apple CarPlay و سیستم دید در شب است.

نمای داخلی دی اس 7

موتورهای به‌روز شده دی اس 7 جدید شامل پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبریدی است. بسته به بازار هدف، مدل پایه از یک موتور دیزلی 130 اسب بخاری (96 کیلووات) یا یک موتور بنزینی 130 اسب بخاری (96 کیلووات) بهره می‌برد. در هر سه مدل موتور تکنولوژی PHEV بکار گرفته شده است و هر سه دارای پکیج باتری 14.2 کیلووات ساعتی جدید هستند.

نوع پایه دی اس 7 دیفرانسیل جلو است و دارای 225 اسب بخار (165 کیلووات) قدرت است. دو مدل چهارچرخ متحرک با 300 اسب بخار (221 کیلووات) و 360 اسب بخار (265 کیلووات) قرار دارند. مدل 360 اسب بخاری دی اس 7 توسط تیم DS Performance توسعه‌یافته و با چرخ‌های 21 اینچی، ترمزهای 380 میلی‌متری جلو و سیستم تعلیق ارتقا یافته عرضه می‌شود. دی اس 7 جدید برای رسیدن از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت فقط 5.6 ثانیه زمان نیاز دارد.

شرکت DS Automobiles در برخی از کشورهای اروپایی برای فروش دی اس 7 فیس لیفت شده رزرو انجام می‌دهد. فروش سراسری از سپتامبر سال جاری آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد