موضوعات داغ

افتتاح نخستین آزمایشگاه تخصصی شارژر خودروهای الکتریکی توسط گروه مپنا در البرز

عکس مطلب اول

گروه مپنا با سرمایه 2 میلیون یورویی، نخستین آزمایشگاه تخصصی شارژر خودروهای برقی را در ایران راه‌اندازی کرده است. این مرکز در صبح روز شنبه مورخ 11 تیرماه سال 1401، در فردیس البرز و با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد افتتاح شد.

خودروهای برقی به دلیل آلایندگی بسیار پایین، ناگزیر جایگزین خودروهای درون‌سوز خواهند شد. در حال حاضر اکثر شرکت‌های بزرگ تمرکز خود را روی تولید ماشین‌های برقی گذاشته‌اند و گفته می‌شود تا ده سال آینده، عمده بازار سهم این نوع خودروها خواهد بود. البته این تحول بزرگ مستلزم تدارک بستر و امکانات لازم برای تأمین انرژی است؛ یعنی ایستگاه‌های شارژ و شارژر.

بخشی از مراسم افتتاحیه آزمایشگاه بزرگ شارژر مپنا

مپنا با راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه تخصصی شارژر خودروهای برقی علاوه بر افتخارآفرینی، باعث شده صنعت خودروی ایران در این حوزه فناورانه از کشورهای پیشرفته عقب نماند.

آزمایشگاه بزرگ مپنا دارای دقیق‌ترین تجهیزات به‌روز دنیا برای سنجش، ارزیابی و آنالیز زیرساخت‌های شارژی است. این مرکز می‌تواند استانداردهای مختلف سطح شارژ مثل IEC618050 و ISO15118، استانداردهای مختلف لایه ارتباطات مثل IEC63110 و OCCP، پروتکل‌های شارژ DC مثل CHAdeMO و همین‌طور انواع شارژرهای AC پرتابل و خانگی را مورد سنجش و آزمایش قرار دهد.

بخشی از تجهیزات آزمایشگاه تخصصی شارژر مبنا

مپنا قصد دارد با کمک این آزمایشگاه، زیرساخت عرضه خودروهای الکتریکی را مطابق با استانداردهای روز جهان در ایران ایجاد کند. یکی دیگر از اهداف این گروه، ساخت شارژرهای ملی برای خودروهای برقی است. همچنین اولین سدان برقی ملی ایران به عنوان محصول مشترک بین مپنا و کرمان موتور روانه بازار می‌شود که در مراسم افتتاحیه آزمایشگاه از آن رونمایی شد.

فیلم مربوط به این مراسم را در ادامه مشاهده می‌کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد