موضوعات داغ

ِکشنده جدید ای‌اکتروس برقی مرسدس بنز، ترکیب جذابی از کامیون و تریلر

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مرسدس بنز تراکس فاز جدیدی از آزمون‌های کامیون برقی ای‌اکتروس را آغاز کرد که برای استفاده به عنوان ترکیب کامیون و تریلر با وزن کلی ۴۰ تن مورد تأیید قرار گرفته ‌است.

فاز آزمایش عملی جدید ای‌اکتروس باتری برقی در جنگل شمالی آلمان آغاز شده، و اولین کامیون تریلر برای آزمایش پایداری به لجستیک اشمیت تحویل داده شده است.

مرسدس بنز تراکس که بخشی از دایملر تراک (اشتوتگارت، آلمان) است، سفارش مشتریان برای این پیکربندی که توانایی جابجایی دوبرابر بار نسبت به مدل اصلی دارد را می‌پذیرد.

بنا بر اعلام این شرکت، کامیون ای‌اکتروس بیش از ۷۰،۰۰۰ کیلومتر را در بیش از ۷،۰۰۰ سفر آزمایشی از سال ۲۰۱۹ تاکنون طی کرده است.

مرسدس ‌بنز تراکس از این کامیون برقی در چندین مسیر به عنوان بخشی از فرآیند آزمون بلندمدت آن استفاده می‌کند و با آن محفظه جعبه‌دنده و اجزای محور کامیون‌ها را به کارخانه‌های دایملر تراک در راشتات و گاگناو ارسال می‌کند. ای‌اکتروس هر روز تقریباً ۳۰۰ کیلومتر را به عنوان بخشی از این عملیات طی می‌کند.

ای‌اکتروس

کامیون برقی ارسال‌شده برای لجستیک اشمیت یک ای‌اکتروس ۳۰۰ است که برای عملیات با یک تریلر طراحی شده ‌است و مجهز به یک محور مرکزی راکینگر می‌باشد. طول داخلی تریلر دوم ۷.۲۸ متر و وزن خالص مجاز آن ۱۸ تن است.

ای‌اکتروس با تریلر در حال حاضر بزرگ‌ترین وسیله نقلیه مرسدس بنز است، حداقل تا زمانی که کامیون مرسدس بنز لانگ‌هال عرضه شود.

نسخه‌های استاندارد مرسدس بنز ای‌اکتروس یعنی ای‌اکتروس ۳۰۰ و ای‌اکتروس ۴۰۰ به ترتیب با پک باتری ۳۳۶ کیلووات ساعت و ۴۴۸ کیلووات ساعت برق عرضه می‌شوند و محدوده پیمایش آن‌ها با هر بار شارژ کامل 400 کیلومتر است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/5/14
خيلي عالي است

خيلي عالي است