موضوعات داغ

نگاهی به مشخصات و قیمت ام جی 4، هاچ‌بک الکتریکی با عملکردی خیره‌کننده

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

روزهایی که تسلا بر بازار خودروهای الکتریکی حکومت می‌کرد به پایان رسیده است، چرا که بازار به شدت رقابتی شده است و شرکت‌هایی همچون ام جی در تولید خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه فعال‌تر از گذشته شده‌اند. ام جی 4 یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است که با هدف تغییر رویه مشتریان وارد بازار جهانی شده است.

با وجود توسعه خودروهای الکتریکی، همچنان قیمت آن‌ها نسبت به نسخه‌های مشابه با پیشرانه درون سوز بیشتر است. همین مساله باعث شده است تا برخی از مشتریان نسبت به خرید خودروهای الکتریکی تردید داشته باشند. ام جی با عرضه مدل هاچ بک و الکتریکی 4، قصد دارد تا این گروه از مشتریان را به سمت محصول خود بکشاند. ام جی 4 یک خودرو الکتریکی مقرون به صرفه است که از نظر رانندگی و امکانات رفاهی می‌تواند نظر مثبت مخاطبان را جلب کند.

ام جی 4 در بریتانیا با سه تیپ عرضه خواهد شد. تیپ پایه ام جی 4 نسخه استاندارد یا SE‌ نام دارد ک قیمت آن 25,995 پوند (31,520 دلار) است. قیمت تیپ بالاتر SE Long Range از 28,495 پوند (34,550 دلار) شروع می شود. در نهایت تیپ بالارده Trophy Long Range با نرخ 31,495 پوند (38,190 دلار) به فروش گذاشته می‌شود.

مشتریان در بریتانیا با پرداخت چنین مبلغی برای خرید ام جی 4 الکتریکی، بردی معادل 350 کیلومتر در نسخه استاندارد، 452 کیلومتر در نسخه بلند برد و 434 کیلومتر در نسخه تروفی به دست خواهند آورد. تریم‌های مجهزتر این خودرو به پکیج باتری با ظرفیت 64 کیلووات ساعت مجهز هستند که به لطف وجود شارژر فوق سریع متناوب، 10 تا 80 درصد تنها در 35 دقیقه شارژ می‌شود.

ام جی 4

مهم‌ترین مزیت ام جی 4 برای مشتریان، پلتفرم ماژولار جدیدی است که برای این خودرو در نظر گرفته شده است. این پلتفرم مزیت توزیع وزن 50-50 را دارد و مرکز ثقل خودرو نیز در این پلتفرم پایین است. همچنین ام جی 4 دیفرانسیل عقب است، در نتیجه لذت بیشتری را هنگام رانندگی فراهم می‌کند.

از نظر امکانات و تجهیزات استاندارد، ام جی 4 به سیستم سرگرمی با صفحه نمایش 10.25 اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز است. کروز کنترل تطبیقی، سنسورهای پارک عقب، کنترل تهویه مطبوع خودکار، چراغ‌های خودکار و چراغ‌های عقب LED از دیگر تجهیزات این خودرو هستند. همچنین رینگ‌های 17 اینچی وظیفه به جلو راندن خودرو را برعهده دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد