موضوعات داغ

هاموی دوزیست، آفرودر قدرتمند و قایق سریع همزمان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

وسایل نقلیه آبی – خاکی نخستین بار در قرن نوزدهم توسط رویاپردازان فنی و صنعتی مطرح شدند. با این حال توسعه عملی این وسایل تا جنگ جهانی دوم به طول انجامید. پس از پایان جنگ و در دهه 1960، توسعه وسایل آبی – خاکی مدرن توسط آمریکایی‌ها ادامه یافت. امروزه برخی شرکت‌های خصوصی آمریکایی همچون WaterCar، تولید وسایل آبی – خاکی را برای مشتریان انجام می‌دهند.

شرکت WaterCar در سال 1999 تاسیس شد و تاکنون 27 وسیله نقلیه دو زیست را به ثبت رسانده است. جدیدترین محصول آن‌ها یک هاموی دو زیست است که به طور همزمان نقش خودرو آفرودی و قایق را ایفا می‌کند. این خودرو H1-Panther یا پلنگ H1‌ نام دارد و بدنه آن به طور کامل از هاموی الهام گرفته است. این خودرو در حقیقت نسخه ارتقا یافته پلنگ است که در سال 2013 و براساس مدلی از جیپ توسعه یافت.

H1-Panther براساس شاسی ارتقایافته و بهینه‌سازی شده هاموی ساخته شده است. قطعات سنگین شاسی هاموی همچون فولاد و چدن، با آلومینیوم و فولاد ضد زنگ سبک جایگزین شده‌اند. بدنه محکم آلومینیومی 6061 و سلولهای شناور پر از فوم بسته نیز به شاسی این خودرو اضافه شده‌اند تا پلنگ H1‌ قابلیت شناور شدن داشته باشد.

هاموی دوزیست

هدف WaterCar ایجاد یک وسیله نقلیه آبی خاکی بود که بتواند هم در خشکی و هم در آب کار کند. برای این کار، آن‌ها به قدرت کافی نیاز داشتند. در نتیجه پلنگ H1 یک موتور درون‌سوز شورولت LS3 و یک موتور مرکوری براوو 2 Outdrive کامل با یک ملخ فولادی ضدزنگ سنگین را دریافت کرد. پیشرانه این خودرو دو زیست 395 اسب‌بخار قدرت و 508 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت پلنگ H1‌ نیز 70 مایل در ساعت (112 کیلومتر در ساعت) در بزرگراه و 35 گره در آب است.

طبق گفته‌های شرکت سازنده، تبدیل خودرو از حالت خاکی به آبی حدود 20 ثانیه طول می‌کشد. این خودرو با یک مخزن سوخت 38 گالن (144 لیتری) عرضه می‌شود که حداکثر برد 380 مایل (611.5 کیلومتر) در خشکی و 96 مایل (154.5 کیلومتر) در دریا را ممکن می‌سازد. پلنگ H1 با وجود وزن 2.3 تنی، روی آب به شدت سریع است و در حال حاضر بهترین وسیله نقلیه آبی خاکی است که می‌توانید خریداری کنید.

WaterCar به ارائه طیف گسترده ای از گزینه های سفارشی سازی برای مشتریان بالقوه خود افتخار می‌کند. از رنگ گرفته تا پیکربندی کابین، همه چیز را می توان تغییر داد تا مطابق با خواسته های هر شخصی باشد. با این حال استفاده از اجزای باکیفیت برای ساخت پلنگ H1‌ موجب شده این قایق قیمت فوق‌العاده بالایی داشته باشد. قیمت پایه پلنگ H1‌ معادل 465000 دلار است که برای خرید ترکیبی از قایق و ماشین آفرودی رقم منصفانه‌ای به نظر می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد