موضوعات داغ

بی وای دی Seal، رقیب جدید تسلا مدل 3 در اروپا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بی وای دی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای برقی در جهان است که شهرت قابل توجهی در چین دارد. این برند اکنون با مدل بی وای دی Seal وارد بازار اروپا شده است تا تسلا مدل 3 را به چالش بکشد. بی وای دی برنامه دارد تا نخستین خودروها را در پایان ماه جاری میلادی به مشتریان تحویل دهد. تاکنون بیش از 60 هزار پیش سفارش برای بی وای دی Seal در اروپا ثبت شده است.

سبک طراحی بدنه بی وای دی Seal از مدل مفهومی اقیانوس X این برند الهام گرفته است و بی وای دی نیز زبان طراحی خود را طراحی اقیانوسی می‌نامد. طول این خودرو 4800 میلی‌متر، عرض آن 1875 میلیمتر و ارتفاع آن 1460 میلی‌متر است. از نظر ابعاد و اندازه، بی وای دی Seal با تسلا مدل 3 مشابهت بسیاری دارد.

Seal براساس پلتفرم نسل سوم بی وای دی ساخته شده است. پیش از این مدل‌های بی وای دی دلفین و یوان پلاس براساس این پلتفرم ساخته شده بودند و Seal سومین خودرو از این خانواده است. دو پکیج باتری برای BYD Seal ارائه شده است که شامل 61.4 کیلووات ساعتی مدل پایه و 82.5 کیلووات ساعتی سایر مدل‌ها هستند.

بی وای دی Seal

مدل پایه بی وای دی Seal دیفرانسیل عقب است و تنها یک موتور الکتریکی با 201 اسب‌بخار قدرت روی محور عقب این خودرو نصب شده است. شتاب صفر تا صد این تیپ 5.7 ثانیه است و برد آن نیز حدود 550 کیلومتر خواهد بود.

مدل بلند برد بی وای دی Seal به موتوری با 308 اسب‌بخار مجهز است که این موتور نیز روی دیفرانسیل عقب قرار دارد. شتاب صفر تا صد این نسخه 5.9 ثانیه است و برد آن نیز مطابق چرخه CLTC‌ حدود 700 کیلومتر برآورد می‌شود.

قوی‌ترین مدل بی وای دی Seal پرفورمنس نام دارد که به دو موتور الکتریکی با 523 اسب‌بخار قدرت مجهز است. شتاب صفر تا صد این تیپ 3.8 ثانیه و حداکثر برد آن 650 کیلومتر است. بی وای دی تایید کرده است که Seal در سه ماهه چهارم سال 2022 از طریق گروه فروشنده اروپایی Hedin Mobility در آلمان و سوئد به فروش می رسد . این خودروساز چینی می‌گوید انتظار دارد تا مدت کوتاهی پس از آن تحویل به سایر کشورهای اروپایی آغاز شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/5/18
سری اقیانوس BYD اولین سری خودروهای بی وای دی هست که دیگه حتی نسخه هیبریدی هم نداره. یعنی این پلتفرم مشابه تسلا و بر خلاف اکثر خودروسازهای سنتی کاملا الکتریکی هست و احتمالا بزودی تولید خودروهای هیبریدی رو هم متوقف می کنه.